images

DRODZY RODZICE!

W zakładce „NAUCZANIE ZDALNE OD 25 MAJA” znajdują się ćwiczenia dla wszystkich grup.

Zachęcamy do realizacji ćwiczeń przez dzieci.

Pozdrawiamy serdecznie 😉

 


TEMATYKA TYGODNIA

„MOJA RODZINA”

OD 18 DO 22 MAJA

OBRAZEK RODZINA

W związku z pojawiającymi się wśród Państwa problemami z pobraniem wybranych załączników, które mam nadzieję udało nam się wspólnie pokonać, w dalszym ciągu, załączniki będą udostępniane w dwóch wersjach do wyboru, tj. dokumentu tekstowego programu WORD oraz w formacie PDF.

Witamy Was serdecznie Kochane Maluszki oraz Drodzy Rodzice! 😉

W tym tygodniu zajmiemy się tematem dotyczącym RODZINY.

Zachęcamy do wspólnego oglądania rodzinnych albumów.

W zakładce „Piosenki i zabawy ruchowe” znajdują się dwie nowe piosenki. Piosenkę „Mama i Tato” – na pewno łatwo zapamiętacie, a druga to „Kocham Cię ti amo je t’aime” – jest kierowana do wszystkich Mam. Dlatego zachęcamy Was Nasze Kochane Krasnoludki do próby zapamiętania refrenu piosenki, który będziecie mogli zaśpiewać swoim wspaniałym Mamusiom w dniu ich święta, które obchodzone jest 26 maja.

PRACA PLASTYCZNA – OPIS

Jeszcze kilka dni zostało do Święta Mamy, ale w tym tygodniu zachęcamy Was do przygotowania pięknej laurki. Laurkę możecie przygotować wg własnego pomysłu. Jednak podpowiemy Wam, jak można wykonać przepiękną laurkę własnoręcznie. Na początku zapytajcie Mamusi, jaki jest Jej ulubiony kolor. O pomoc w przygotowaniu laurki możecie poprosić Tatusia lub starsze rodzeństwo, tak by Mamusia nie widziała co planujecie zrobić – będzie to dla Niej niespodzianka. Następnie przygotujcie kartkę, może być w jakimś kolorze, złóżcie ją na pół. Następnie pomalujcie farbą dłoń w ulubionym kolorze Waszej Mamusi. Odciśnijcie dłoń na kartce. Teraz wystarczy już tylko dorysować lub domalować łodygę i liść.

Drugi pomysł na wykonanie laurki to narysowanie konturu kwiatka, można również skorzystać z przygotowanego przez nas

WZORU

WZORU

Należy go wyciąć i położyć na białej kartce. Możecie poprosić o pomoc Tatusia lub starsze rodzeństwo. Następnie przygotować kolorowe farby lub kredki. Jeśli zdecydujecie się użyć farb, to możecie za pomocą pędzelka zrobić na białej kartce kropeczki, a następnie z użyciem kawałka gąbeczki odciskać po całej kartce. Gdy kartka zrobi się już kolorowa, należy delikatnie zdjąć kontur kwiatka. Poczekajcie do wyschnięcia farby i schowajcie pracę przed mamusią. Jeśli zdecydujecie się na użycie kredek, to pracę należy wykonać tak samo.

W ten sposób przygotowaliście samodzielnie piękną laurkę, z której na pewno Mamusia się ucieszy.

Po skończeniu pracy, schowajcie laurkę w takie miejsce, o którym tylko Wy będziecie wiedzieć, a Mamusi wręczycie ją dopiero 26 maja. By łatwiej było Wam odliczać dni do święta Mamy, to w załączniku poniżej znajdują się krateczki z zapisem dni od dzisiejszego dnia czyli 18 maja do 26 maja. Każdego dnia Waszym zadaniem będzie zakreślanie jednej kratki. Gdy skreślicie ostatni dzień to będzie odpowiedni czas, by wręczyć Mamusi wcześniej przygotowaną laurkę.

ODLICZANIE DNI DO DNIA MAMY

ODLICZANIE DNI DO DNIA MAMY

Wręczając laurkę możecie również złożyć życzenia.

Poniżej znajduje się nagranie życzeń. Zachęcamy do ich zapamiętania, a następnie do  pięknej recytacji.

Zachęcamy do wysłuchania opowiadania:

PYTANIA PO WYSŁUCHANIU OPOWIADANIA:

Zapytajcie swoich rodziców, gdzie pracują i czym się zajmują 😉

Zachęcamy Was obejrzenia krótkiego filmu, który prezentuje temat o RODZINIE.

W celu utrwalenia informacji o rodzinie, zachęcamy Was do zagrania w grę:

KTO JEST KIM?

Stwórz drzewo genealogiczne – wzór w załączniku:

DRZEWO GENEALOGICZNE

DRZEWO GENEALOGICZNE

Poniżej znajduje się załącznik z kartą pracy oraz opisem. Po wykonaniu ćwiczenia, ilustracje można pokolorować.

ROZPOZNAJEMY LITERKI

ROZPOZNAJEMY LITERKI

DZIEŃ Z MAMUSIĄ

Powiedz jaka jest Twoja Mama?

Na drugiej stronie laurki możecie z pomocą Tatusia lub starszego rodzeństwa zapisać to co uważacie o swojej Mamie. Na pewno będą to bardzo miłe słowa, dzięki którym Mamusia się ucieszy.

PRZYKŁAD: MOJA MAMA JEST PIĘKNA, MĄDRA, POMOCNA, WESOŁA, UŚMIECHNIĘTA, TROSKLIWA…

KARTA PRACY

KARTA PRACY

(DZIECI, KTÓRE MAJĄ KSIĄŻKI, ZNAJDĄ TO ĆWICZENIE NA STRONIE

18 W CZĘŚCI 4).

Zabawa „Podróż z mamą”

Zaproście mamusię na wyprawę:

– rowerami – leżymy na dywanie na plecach i naśladujemy pedałowanie;

– pociągiem – ustawiamy się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegamy po pokoju, ogrodzie;

– kajakami – siadamy na dywanie, z ugiętymi nogami, mamusia siada za Wami; wykonujemy ramionami ruch wiosłowania;

– samolotem – prostujemy rączki w bok i biegamy po pokoju, ogrodzie;

– balonem – łapiemy się za rączki z mamusią, stajemy na palcach i przykucamy;

KARTA PRACY Z UTRWALENIEM POZNANYCH LITER

KARTA PRACY Z UTRWALENIEM POZNANYCH LITER

ZABAWA RUCHOWA „SPACER Z RODZINĄ”

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE – opis ćwiczenia w załączniku:

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE

– niektóre karty nie wymagają drukowania.


TEMATYKA TYGODNIA

” ŁĄKA W MAJU”

od 11 do 15 MAJA

łąka

W związku z pojawiającymi się wśród Państwa problemami z pobraniem wybranych załączników, które mam nadzieję udało nam się wspólnie pokonać, w dalszym ciągu, załączniki będą udostępniane w dwóch wersjach do wyboru, tj. dokumentu tekstowego programu WORD oraz w formacie PDF.

Witajcie Kochane Krasnoludki oraz Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu omówimy temat ŁĄKI.

Zachęcamy do realizacji ćwiczeń, które dla Was przygotowałyśmy na ten tydzień 😉

Na początek, zachęcamy do dalszego utrwalania w odpowiedniej kolejności dni tygodnia, nazw miesięcy, pór roku oraz numerów alarmowych.

W zakładce „Wierszyki” pojawił się nowy wierszyk „Łąka” – I.R. Salach.

Zachęcamy do zapamiętania tekstu oraz jego recytacji 😉

W zakładce „Piosenki i zabawy ruchowe” pojawiła się nowa piosenka „Biedronki” Majki Jeżowskiej. Zachęcamy do zabaw tanecznych przy piosence i próbie zapamiętania refrenu.

Zachęcamy do obejrzenia i wysłuchania filmu, który prezentuje mieszkańców łąki.

Na pewno wszystkich tych mieszkańców bardzo dobrze znacie 😉

Poznaliście już mieszkańców łąki, więc teraz zachęcamy do obejrzenia i wysłuchania filmów, które przedstawiają wybranych mieszkańców łąki – ich rozwój, ale i również przygody, które im się przydarzyły.

FILM – MOTYL

FILM – ŻABA

FILM – MRÓWKA

FILM – DŻDŻOWNICA

FILM – PSZCZOŁA

W załączniku poniżej znajduje się karta pracy. Zadaniem dzieci jest powiedzieć co znajduje się na ilustracji i podzielić wyraz na sylaby. Następnie w odpowiednim miejscu zrobić tyle kresek ile jest sylab w danej nazwie. Zamiast kresek, dziecko może zapisać cyfrę.

SYLABY

SYLABY

Świetnie znacie już mieszkańców łąki, ale poznajcie również wybrane rośliny, które można zobaczyć na łące.

ĆWICZENIE MATEMATYCZNE – Zadaniem dziecka jest policzenie zwierzątek w poszczególnych zbiorach i zrobienie odpowiedniej ilości kresek w kwadratach przy zbiorach. Zamiast kresek, zachęcamy do zapisania przez dziecko cyfry.

ĆWICZENIE MATEMATYCZNE

ĆWICZENIE MATEMATYCZNE

Następne ćwiczenie matematyczne to policzenie mieszkańców łąki, a następnie zaznaczenie największego i najmniejszego z nich.

NAJWIĘKSZY I NAJMNIEJSZY

NAJWIĘKSZY I NAJMNIEJSZY

Odszukaj dwóch takich samych obrazków i połącz w pary. Karta pracy znajduje się poniżej.

POŁĄCZ W PARY

POŁĄCZ W PARY

Zbliżone ćwiczenie, które znajduje się powyżej. Zadaniem dzieci jest odszukanie i połączenie obrazka z cieniem.

OBRAZEK I JEGO CIEŃ

OBRAZEK I JEGO CIEŃ

Zachęcamy do prowadzenia ćwiczeń logopedycznych usprawniających narządy mowy:

ĆWICZENIE LOGOPEDYCZNE

ĆWICZENIE LOGOPEDYCZNE

ĆWICZENIA RUCHOWE – propozycja ćwiczeń:

(ĆWICZENIA MOŻNA POWTARZAĆ KILKA RAZY)

– Motylek – dziecko biega swobodnie po ogrodzie/pokoju i macha rękami.

– Konik polny – dziecko skacze obunóż.

– Bocian – dziecko unosi zgięte w kolanach nogi wysoko do góry.

– Żaba – dziecko podskakuje jak żaba (z przysiadu podpartego).

ĆWICZENIA ODDECHOWE – Kropki biedronki:

Kładziemy przed dzieckiem sylwetę biedronki i prosimy, by za pomocą słomki przeniosło kropki na jej sylwetę. To ćwiczenie można wykonać samodzielnie, ale również można skorzystać z gotowego wzoru do wydruku, który znajduje się poniżej. Zachęcamy, by dzieci samodzielnie wycięły biedronkę  oraz kropki. Następnie, dziecko samodzielnie może policzyć ile kropek ma biedronka.

(ZAŁĄCZNIK „BIEDRONKA” – BEZ KODU)

BIEDRONKA

Zachęcamy do wysłuchania przez dzieci zagadek, które przygotowałyśmy oraz ich odgadnięcie 😉

W celu utrwalenia informacji o tematyce łąki, zachęcamy do zabawy i udziału w grze „ruletka”. Zadaniem dzieci jest nazwanie wylosowanego obrazka mieszkańca łąki lub rośliny.

RULETKA

W tym tygodniu zachęcamy do stworzenia samodzielnych prac przez dzieci związanych z łąką. Spróbujcie narysować lub namalować zieloną trawkę, kolorowego motylka, czerwoną biedronkę, zieloną żabkę… Pomysł dowolny. W załączniku znajdują się propozycje prac plastycznych.

PRACE PLASTYCZNE

PRACE PLASTYCZNE

ĆWICZENIE DODATKOWE:

ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE

ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE

łąka na koniec


TEMATYKA TYGODNIA

” W KRAINIE KSIĄŻEK”

od 04 do 08 MAJA

czytelnik na wstęp

W związku z pojawiającymi się wśród Państwa problemami z pobraniem wybranych załączników, które mam nadzieję udało nam się wspólnie pokonać, w dalszym ciągu, załączniki będą udostępniane w dwóch wersjach do wyboru, tj. dokumentu tekstowego programu WORD oraz w formacie PDF.

Witamy Was drodzy Rodzice i Dzieci w nowym tygodniu!

Wiadomości i ćwiczenia, które przygotowałyśmy dla Was na ten tydzień będą dotyczyć KSIĄŻEK.

W zakładce „Piosenki i zabawy ruchowe” został umieszczony tekst piosenki oraz nagranie „Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo”. Zachęcamy do wspólnej zabawy przy piosence i próbie zapamiętania refrenu 😉

23 kwietnia –  obchodzony jest dzień książki.

8 maja – obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Bibliotekarza i Bibliotek. Niestety, nie możemy udać się z wizytą do biblioteki, dlatego przygotowałyśmy dla Was ćwiczenia na ten tydzień o tematyce książek.

Na początek zapraszamy Was do obejrzenia i wysłuchania filmu, który przedstawia proces powstawania książki:

Książki, przenoszą swoich czytelników do innego świata, uczą nowych rzeczy.

Czytanie książek może nam wypełnić wolny czas.

Od najmłodszych lat, czytanie książek wpływa na wszechstronny rozwój dziecka. Można się wtedy przenieść w magiczny świat. Książki mogą opisywać ciekawe przygody, najciekawsze miejsca na świecie, historię – jak dawniej wyglądało życie. Z podręczników nauczymy się liter, cyfr.

Są różne kategorie książek.

Zachęcamy Was drogie dzieci do sprawdzenia stanu waszych książeczek. Waszym zadaniem będzie przeglądanie ich i wspólne sklejanie z rodzicami rozerwanych kartek.

Mamy nadzieję, że pamiętacie by o książki dbać i oglądać je przy stoliku, a nie na podłodze.

Następnie można pogrupować książeczki. Porozkładajcie je na różne kategorie – te o zwierzątkach, pojazdach, kolorach, przed snem itp… Policzcie z pomocą rodziców, ile macie książek z danej kategorii oraz wszystkich książeczek.

A czy znacie zasady korzystania  z książek?

Wiele razy rozmawialiśmy na ten temat w przedszkolu, jednak w ramach utrwalenia informacji

zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania kilku zasad, które dla Was przygotowałyśmy:

Przed samodzielnym wykonaniem zakładki do książek, zachęcamy Was do obejrzenia i wysłuchania filmu o zakładce w roli głównej:

 

Propozycja prac plastycznych do wyboru:

Zaprojektuj swoją okładkę książki – w załączniku znajduje się szablon książki, ale nie koniecznie trzeba drukować wzór. Możecie poprosić rodzica lub sami spróbować narysować szablon książki, a następnie ją zaprojektować/ozdobić według własnego pomysłu.

PROJEKT KSIĄŻKI – WZÓR

PROJEKT KSIĄŻKI – WZÓR

Zaprojektuj zakładkę do książki – w załączniku znajduje się szablon zakładki do książki, ale nie koniecznie trzeba drukować wzór. Również umieszczone zostały propozycje zakładek, które możecie wykonać z pomocą rodzica. Możecie poprosić rodzica lub sami spróbować narysować szablon zakładki, a następnie ją zaprojektować/ozdobić według własnego pomysłu.

PROJEKT ZAKŁADKI – WZÓR

PROJEKT ZAKŁADKI – WZÓR

ĆWICZENIA RUCHOWE:

W tym tygodniu wykonajcie ćwiczenia ruchowe wg własnego pomysłu. Mogą to być podskoki, skłony, pajacyki, jazda na rowerze… 😉

PROPOZYCJA: By nie zniszczyć książek, możecie wykorzystać gazetę, położyć ją na głowie i w wyprostowanej pozycji przejść po pokoju tak, by gazeta nie spadła Wam z głowy (ćwiczenie można powtórzyć kilka razy).

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE – Opis ćwiczenia i karta pracy w załączniku.

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE

ĆWICZENIE MATEMATYCZNE BEZ KODU – GDZIE JEST WIĘCEJ KSIĄŻEK

SAMOGŁOSKI – Opis ćwiczenia i karta pracy w załączniku. Zachęcamy do utrwalenia samogłosek i odczytania sylab przez dzieci.

POŁĄCZ ZE SOBĄ DWIE TAKIE SAME KSIĄŻKI

POŁĄCZ ZE SOBĄ DWIE TAKIE SAME KSIĄŻKI

ĆWICZENIA SPOSTRZEGAWCZOŚCI WZROKOWEJ – Opis ćwiczenia w załączniku. Nie wymaga drukowania.

ODSZUKAJ DWIE TAKIE SAME KSIĄŻKI

ODSZUKAJ DWIE TAKIE SAME KSIĄŻKI

Opis ćwiczenia w załączniku poniżej. Ćwiczenie na spostrzegawczość. Ćwiczenie można wykonać samodzielnie. Zachęcamy rodzica do narysowania 6 książek w różnych wielkościach i kartoników z cyframi od 1 do 6, a zadaniem dziecka jest wycięcie ich i ułożenie w odpowiedniej kolejności od najmniejszej do największej.

OD NAJMNIEJSZEJ DO NAJWIĘKSZEJ

OD NAJMNIEJSZEJ DO NAJWIĘKSZEJ

Zachęcamy Was Drogie Dzieci do obejrzenia i wysłuchania wybranych bajek:

JAŚ I MAŁGOSIA

CALINECZKA

CZERWONY KAPTUREK
KOPCIUSZEK

Zachęcamy Was do wzięcia udziału w teście o bajkach. To ćwiczenie wykonajcie wraz z rodzicami, którzy przeczytają Wam pytania, na które Wy spróbujcie odpowiedzieć:

TEST O BAJKACH

Poniżej w załącznikach, znajdują się kolorowanki wybranych postaci z bajek:

KOLOROWANKI

KOLOROWANKI

Poniżej w załączniku znajduje się labirynt. Pomóż dziewczynce dojść do biblioteki:

 
A na dobranoc, zachęcamy do odtworzenia dzieciom nagrania bajki…
mis

TEMATYKA TYGODNIA

„MAŁY PATRIOTA – MOJA MIEJSCOWOŚĆ/MOJA OJCZYZNA”

od 27 do 30 KWIETNIA

42916554_1855660577887316_3540537749083783168_n

W związku z pojawiającymi się wśród Państwa problemami z pobraniem wybranych załączników, które mam nadzieję udało nam się wspólnie pokonać, w dalszym ciągu, załączniki będą udostępniane w dwóch wersjach do wyboru, tj. dokumentu tekstowego programu WORD oraz w formacie PDF.

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice – w tym tygodniu omówimy temat naszego kraju. Również poszerzymy wiedzę na temat naszej pięknej miejscowości – Przygodzice. Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi ćwiczeniami, które przygotowałyśmy dla Was na ten tydzień.

W zakładce „Piosenki i zabawy muzyczne” pojawił się tekst oraz nagranie naszego hymnu. Pamiętajmy  o odpowiedniej postawie – na baczność. W zakładce „Wierszyki” został umieszczony tekst wiersza W. Bełzy „Kto Ty jesteś” oraz „Barwy ojczyste” C. Janczarskiego – zachęcamy do zapamiętania wybranego tekstu na pamięć i pięknej recytacji.

 

Drogie Dzieci, czy wiecie jak nazywa się miejscowość, w której mieszkamy?

Na początek zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu, który przedstawia wybrane budynki w naszej miejscowości – Przygodzice. Są one Wam na pewno bardzo dobrze znane.

Zachęcamy do utrwalenia z dzieckiem adresu zamieszkania, by samodzielnie potrafiło się przedstawić oraz podać ulicę, miejscowość, w której mieszka oraz kod pocztowy. Prosimy również o wyjaśnienie dziecku, dlaczego warto to wiedzieć i kiedy takich informacji nie należy podawać np. nieznajomemu.

W załączniku poniżej, znajduje się obrazek od wydruku, który następnie należy rozciąć wzdłuż linii zaznaczonych na obrazku i ułożyć go w całość.

PUZZLE – MAPA POLSKI

PUZZLE – MAPA POLSKI

Wiele razy rozmawialiśmy już o kraju, w którym mieszkamy, czyli o Polsce. Zapraszamy Was do obejrzenia filmu, który dla Was przygotowałyśmy. Uważnie słuchajcie i oglądajcie ilustracje.

Mamy nadzieję, że uważnie słuchaliście i oglądaliście prezentowany film. W celu utrwalenia informacji zawartych w filmie, zachęcamy rodziców do zadania dziecku pytań:

Jak nazywa się kraj, w który mieszkamy?

– Wymień 3 symbole narodowe

– Stolicą Polski jest…?

– Jak nazywa się najdłuższa rzeka w Polsce?

– Jak nazywa się nasze morze?

– Jak możemy spędzać czas nad morzem?

– Jak możemy spędzać czas w górach?

– Jaka jest waluta w Polsce?

Poniżej w załączniku, znajduje się karta pracy:

RYSOWANIE PO ŚLADZIE

RYSOWANIE PO ŚLADZIE

W załączniku poniżej znajduje się kontur godła. Zadaniem dzieci jest uzupełnienie kropek czerwoną farbą lub czerwoną kredką. Następnie ozdobić koronę i dziób w kolorze żółtym. Można również ozdobić orła białymi piórkami lub wacikami.

PRACA PLASTYCZNA – GODŁO

PRACA PLASTYCZNA – GODŁO

W załącznikach poniżej, znajdują się różne ćwiczenia, utrwalające wiadomości o Polsce. Również te ćwiczenia pozwolą dzieciom na utrwalenie poznanych cyfr oraz liter.

ROZETNIJ I UŁÓŻ W CAŁOŚĆ

ROZETNIJ I UŁÓŻ W CAŁOŚĆ

UŁÓŻ OD NAJMNIEJSZEGO DO NAJWIĘKSZEGO

UŁÓŻ OD NAJMNIEJSZEGO DO NAJWIĘKSZEGO

Zachęcamy do prowadzenia ćwiczeń logopedycznych usprawniających narządy mowy.

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

ĆWICZENIA SŁUCHOWE – DZIELIMY NA SYLABY:

Rodzic wypowiada sylabami słowa związane z Polską np.: fla-ga, Wis-ła, itp., a zadaniem dziecka jest podawanie całej nazwy.

Jak już wiecie, stolicą Polski jest Warszawa. Zachęcamy Was teraz do obejrzenia i wysłuchania filmu, który dla Was przygotowałyśmy.

Pytania:

– Gdzie mieszkała Syrenka?

– Co zrobił Syrence kupiec?

– Kto uratował Syrenkę?

– Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?

Poniżej w załączniku znajduje się kolorowanka „SYRENKA WARSZAWSKA”. Waszym zadaniem jest ozdobić ją wg własnego pomysłu 😉

SYRENKA WARSZAWSKA

SYRENKA WARSZAWSKA

W załączniku poniżej, znajduje się plakat, na którym znajduje się opis święta, które obchodzone jest 2 maja, czyli DZIEŃ FLAGI. Na plakacie również zostały opisane kolory flagi, co one oznaczają i kiedy wywiesza się flagę Polski.

2 MAJA

2 MAJA

Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej. Pracę można wykonać białymi i czerwonymi kuleczkami zrobionymi z bibuły lub inną dowolną techniką (pastele, farby, kredki…).

FLAGA POLSKI

FLAGA POLSKI

Druga propozycja pracy, którą można również wykonać dowolną techniką. Potrzebny będzie tylko kolor czerwony (można użyć farby, kredki, pasteli lub plasteliny).

FLAGA POLSKI – KONTUR POLSKI

FLAGA POLSKI – KONTUR POLSKI

ĆWICZENIA RUCHOWE:

– Dziecko maszeruje po pokoju/ogrodzie: na całych stopach, na palcach, na piętach, na krawędziach bocznych: wewnętrznych i zewnętrznych.

– Dziecko kilka razy składa stopami gazetę, a następnie rwie ją na drobne kawałki. Następnie w pozycji na czworaka, zbiera kawałki gazety do pojemnika ustawionego na podłodze/ziemi.

– Dziecko podskakuje obunóż, następnie na prawej nodze, lewej nodze (ćwiczenie z utrwaleniem stron prawa/lewa.

– W tym ćwiczeniu wystarczy ułożyć na podłodze długi sznurek, a następnie zadaniem dziecka jest przejść po nim stopa za stopą.

 

W poniższym załączniku znajdują się ćwiczenia dotyczące naszego kraju. W celu utrwalenia wiadomości przez dzieci, zachęcamy do ich wykonania. To ćwiczenie nie wymaga drukowania.

KARTY PRACY

KARTY PRACY


TEMATYKA TYGODNIA

„PRZYJACIELE PRZYRODY” od 20 do 24 KWIETNIA

dzieci i planeta

W związku z pojawiającymi się wśród Państwa problemami z pobraniem wybranych załączników, które mam nadzieję udało nam się wspólnie pokonać, w dalszym ciągu, załączniki będą udostępniane w dwóch wersjach do wyboru, tj. dokumentu tekstowego programu WORD oraz w formacie PDF.

Witamy Was drodzy Rodzice i Dzieci w nowym tygodniu. Zachęcamy do utrwalania z dziećmi dni tygodnia, nazw miesięcy oraz pór roku. Poniżej znajduje się załącznik, który zawiera ilustracje przedstawiające pory roku. Zadaniem dziecka jest wskazanie danej pory roku na ilustracji i nazwanie jej.

PORY ROKU

PORY ROKU

Również załącznik poniżej „PORY ROKU – ĆWICZENIA NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ” pozwoli dziecku rozwijać spostrzegawczość wzrokową oraz prawidłowe cięcie nożyczkami – TO ĆWICZENIE JEST DLA OSÓB CHĘTNYCH, KTÓRZY MAJĄ MOŻLIWOŚĆ WYDRUKOWANIA KOLOROWYCH KART.

PORY ROKU – ĆWICZENIA NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ

PORY ROKU – ĆWICZENIA NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ

Jeśli nie mają Państwo możliwości wydrukowania kart, to ćwiczenie można przeprowadzić poprzez ćwiczenia słowne, zadając dziecku pytania dotyczące np. części garderoby. Np. „W jaką porę roku ubieramy czapkę, szalik, rękawiczki?”; „W jaką porę roku założymy krótkie spodenki/okulary przeciwsłoneczne/klapki?”. Również można zadań pytanie co można robić w danej porze roku np. „W jaką porę roku lepimy bałwana/jeździmy na sankach?”; „W jaką porę roku opalamy się/budujemy babki z piasku?”; „W jaką porę roku zagrabiamy liście?” itp.

Ważne jest również utrwalanie numerów alarmowych. W załączniku znajdują się ilustracje wraz z numerami – zachęcamy do pokazania dzieciom ilustracji.

NUMERY ALARMOWE

NUMERY ALARMOWE

Kochane Dzieci, drodzy Rodzice – mamy nadzieję, że spodobały Wam się ćwiczenia i zabawy o tematyce wsi. W tym tygodniu przeanalizujemy temat o ekologii. 22 kwietnia obchodzimy DZIEŃ ZIEMI. Na wstępie zaproszę Was do wspólnej zabawy ruchowej przy piosence „Moja planeta”, która znajduje się w zakładce „Piosenki i zabawy muzyczne”. Następnie zapraszam do rozwiązania przez dzieci zagadki „Śmieci” B. Szelągowskiej, czytanej przez rodzica, która znajduje się w zakładce „Wierszyki” i w ten sposób przybliżymy dzieciom temat tygodnia. Po odgadnięciu zagadki, można nauczyć się jej na pamięć. Również zachęcamy do zapamiętania hasła, które mówi bardzo wiele:

„PAMIĘTAJCIE!

NIE ŚMIECIMY, NIE BRUDZIMY,

OSZCZĘDZAMY ENERGIĘ I WODĘ.

MYŚLĄC O PRZYSZŁOŚCI –

DBAMY O PRZYRODZĘ.”

Pytania po wysłuchaniu bajki:

-Co zobaczył Czerwony Kapturek, idąc do babci przez las?

-Kto wyrzucał śmieci w lesie?

-Do kogo pobiegł Czerwony Kapturek opowiedzieć co się wydarzyło w lesie?

-Co myśliwy kazał zrobić wilkowi?

-Czy wiesz co to jest segregacja?

Zachęcamy Was drogie dzieci do posprzątania swojego pokoju/kącika zabaw, posegregowania zabawek – uczmy się samodzielności i dbamy o porządek 😉

  • W załączniku poniżej, znajdą Państwo ilustracje przedstawiające kosze na śmieci. Należy przedstawić je dzieciom (nie wymaga drukowania), opowiedzieć co do poszczególnych koszy wrzucamy.

SEGREGOWANIE ŚMIECI – PLANSZE

SEGREGOWANIE ŚMIECI – PLANSZE

  • Następna karta pracy dotyczy segregacji. Zadaniem dzieci jest posegregowanie śmieci do odpowiednich koszy.

KARTA PRACY – SEGREGACJA ŚMIECI

KARTA PRACY – SEGREGACJA ŚMIECI

  • Zachęcamy do pokazania dzieciom ilustracji, które przedstawiają co możemy robić, by dbać o naszą planetę – Ziemię oraz ilustracje, które przedstawiają co szkodzi naszej planecie Ziemi.

ILUSTRACJE – JAK DBAĆ O NASZĄ PLANETĘ ZIEMIĘ

ILUSTRACJE – JAK DBAĆ O NASZĄ PLANETĘ ZIEMIĘ

ILUSTRACJE – CO SZKODZI NASZEJ PLANECIE ZIEMI

ILUSTRACJE – CO SZKODZI NASZEJ PLANECIE ZIEMI

  • W kolejnym ćwiczeniu policzymy śmieci. W załączniku znajduje się ćwiczenie. Zadaniem dzieci jest przeliczyć wyznaczone śmieci i zrobić tyle kresek w wyznaczonym miejscu ile jest danych śmieci na obrazku. Zamiast kresek, dziecko może zapisać cyfrę odpowiadającą ilości śmieci.

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE – PRZELICZANIE ŚMIECI

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE – PRZELICZANIE ŚMIECI

  • ĆWICZENIA MATEMATYCZNE – Utrwalenie figur geometrycznych. W załączniku znajdują się przedmioty, które należy wyciąć i porozdzielać na poszczególne figury geometryczne. To ćwiczenie nie wymaga drukowania. Można je przeprowadzić w domu z dziećmi, obserwując przedmioty, które się w nim znajdują np. ten stół jest prostokątny, to okno jest kwadratowe, ta miska jest okrągła itp.

FIGURY GEOMETRYCZNE – PRZEDMIOTY

FIGURY GEOMETRYCZNE – PRZEDMIOTY

 

  • ĆWICZENIE UTRWALAJĄCE LITERY/CYFRY – W tym ćwiczeniu można wykorzystać nakrętki. Zadaniem dzieci jest ułożenie z nich wcześniej wspomnianych liter/ cyfr.

 

  • GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA – zachęcamy do przeprowadzenia tego ćwiczenia przed lustrem.

GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA

GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA

  • Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu – CO TO ZA ZAPACHY?

Dzieci wąchają zapachy wydzielane przez różne substancje np. perfumy, rozgnieciony czosnek, utarty chrzan, płyn do płukania tkanin, skórkę cytrusów, kapustę kiszoną itp. Można zakryć dziecku oczy chustką i jego zadaniem jest powiedzenie co tak pachnie. Dziecko może stosować określenia czy zapach jest przyjemny/nieprzyjemny.

  • ĆWICZENIA RUCHOWE – propozycja ćwiczeń:

– Kręgle – w tym ćwiczeniu można wykorzystać plastikowe butelki po napojach. Ustawić je w trójkąt i za pomocą piłki z odległości przetoczyć w ułożone butelki. Dziecko zdobywa tyle punktów, ile butelek udało się przewrócić.

– Tor przeszkód – można ułożyć tor przeszkód, z użyciem różnych śmieci – np. plastikowych butelek, papierków, gazet. Dziecko może pełzać między butelkami, przeskakiwać po gazetach jak po kamieniach/kałużach, rzucać kulką zrobioną z papieru do celu np. miski, kosza.

Można również samemu wymyślić ćwiczenia. Chętnie zobaczymy Wasze pomysły w formie zdjęć/filmików, które zachęcamy wysyłać na maila przedszkolnego. Dla przypomnienia: przedszkole3d@wp.pl 😉

  • PRACA PLASTYCZNA – W załączniku znajduje się karta do pobrania. Zadaniem dzieci jest wypełnienie białych kropek na pracy odpowiednim kolorem. Do wyboru: użycie plasteliny/farby/kredek w kolorze zielonym i niebieskim.

PRACA PLASTYCZNA – ZIEMIA

PRACA PLASTYCZNA – ZIEMIA

Zachęcamy Was również do samodzielnych twórczych działań. Można zrobić pracę plastyczną z wykorzystaniem odpadów (nakrętek, butelek, gazet itp.).

  • PRZEPIS NA CIASTOLINĘ KLASYCZNĄ – ćwiczenie dla chętnych.

– 400 g mąki pszennej

– 120 ml oleju

– 120 ml wody

– BARWNIKI SPOŻYWCZE

Należy wymieszać składniki, podzielić na tyle części ile chcemy uzyskać kolorów (mając barwniki spożywcze). Można dodać większą ilość wody, w celu uzyskania lepszej konsystencji masy.

ZACHĘCAMY DO ZABAWY 😉

Również zachęcamy do skorzystania z przepisów na świetną zabawę, które znajdują się w załączniku poniżej.

EKSPERYMENTY

EKSPERYMENTY

  • QUIZ DYDAKTYCZNY – Jak dbamy o przyrodę?

Zadaniem rodzica jest czytanie zdań. Dziecko potwierdza prawidłową odpowiedź – wstając i mówiąc: TAK!, a nieprawidłową – pozostaje w bezruchu i mówi: NIE!

Dzieci mogą każdą swoją odpowiedź uzasadniać.

PRZYKŁADY ZDAŃ:

– Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza.

– Śmieci powinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma – do kosza.

– W lesie wolno krzyczeć.

– Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.

KARTY PRACY

KARTY PRACY

A na zakończenie ćwiczeń –

ORDER PRZYJACIELA PRZYRODY

ORDER PRZYJACIELA PRZYRODY

– dla każdego dziecka 😉


TEMATYKA TYGODNIA

„WIOSNA NA WSI/WIOSENNE POWROTY” od 14 do 17 KWIETNIA

Drodzy Rodzice, drogie Dzieci – pomimo ciężkiej sytuacji, jaka panuje w naszym kraju, mamy nadzieję, że w zdrowiu i radości spędziliście Święta Wielkanocne.

W związku z pojawiającymi się wśród Państwa problemami z pobraniem wybranych załączników, które mam nadzieję udało nam się wspólnie pokonać, od dzisiejszego wpisu, załączniki będą udostępniane w dwóch wersjach do wyboru, tj. dokumentu tekstowego programu WORD oraz w formacie PDF.

W zakładce „Piosenki i zabawy muzyczne” pojawiła się nowa piosenka „Dziwne rozmowy”. Również pojawił się nowy wierszyk o aktualnej tematyce „W gospodarstwie” – w zakładce „Wierszyki”.

W poprzednim tygodniu pytałyśmy Was drogie dzieci czy pamiętacie dbać o swoje ząbki. Poniżej znajduje się załącznik z kartą pracy, w której należy wskazać produkty, które są szkodliwe, a które są bezpieczne dla naszych zębów.  Wiemy, że bez problemu poradzicie sobie z tym ćwiczeniem 😉

CO SZKODZI, A CO JEST BEZPIECZNE DLA ZĘBÓW

CO SZKODZI, A CO JEST BEZPIECZNE DLA ZĘBÓW

Zapraszamy do zapoznania się  z ćwiczeniami, które dla Was przygotowałyśmy na nowy tydzień 😉

ILUSTRACJA – WIEŚ

ILUSTRACJA – WIEŚ

  • W załączniku poniżej znajdują się ilustracje zwierząt wiejskich. Warto pokazać dziecku te obrazki i opowiedzieć jak nazywają się zwierzątka i ich dzieci.

ZWIERZĘTA WIEJSKIE

ZWIERZĘTA WIEJSKIE

  • Poproście rodziców, by przeczytali Wam bajkę terapeutyczną „Na wiejskim podwórku” Tatiany Jankiewicz, które znajduję się w załączniku poniżej lub odtworzyli bajkę w formie nagrania.

NA WIEJSKIM PODWÓRKU – BAJKA

NA WIEJSKIM PODWÓRKU – BAJKA

Pytania po wysłuchaniu bajki:

-Jakie zwierzątka występowały w tym opowiadaniu?

-Kto wkradł się na wiejskie podwórko?

-O jakich magicznych słowach zapomniały zwierzątka? Wymień je.

-Kto pomógł zwierzętom?

-Co wróżka podarowała zwierzętom?

  • Ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej. W załączniku znajdują się karty do wykonania ćwiczenia. Zadaniem dzieci jest dobranie kolorowego obrazka z obrazkiem czarnym.

KOLOROWE I CZARNE

KOLOROWE I CZARNE

  • Co nam dają zwierzęta? – w załączniku poniżej znajdują się ilustracje poszczególnych zwierząt oraz produkty, które dzięki nim otrzymujemy. Należy przedstawić dziecku ilustrację i jego zadaniem jest rozpoznanie zwierzątka znajdującego się na ilustracji i próba nazwania produktów.

CO NAM DAJĄ ZWIERZĘTA

CO NAM DAJĄ ZWIERZĘTA

  • Poniżej znajduje się załącznik, który posłuży jako utrwalenie zapamiętanych informacji przez dzieci, dotyczących produktów, które otrzymujemy od poszczególnych zwierząt.

KARTA PRACY – CO NAM DAJĄ ZWIERZĘTA

KARTA PRACY – CO DAM DAJĄ ZWIERZĘTA

  • Utrwalenie samogłosek – ćwiczenia z klamerkami. Do tego ćwiczenia potrzebne będą kredki lub pisaki, białe kartki, nożyczki, klamerki, taśma lub klej. Z dużej kartki należy wyciąć kwadraty. Następnie na każdym kwadracie napisać samogłoskę. Z kartki wyciąć kółka, na których również należy napisać samogłoskę i za pomocą taśmy lub kleju, przykleić kółka z samogłoskami na klamerki. Zadaniem dziecka jest nazwanie samogłoski i odpowiednio dopasować do samogłoski znajdującej się na kwadracie. W załączniku znajduje się przykład przygotowanego ćwiczenia.

SAMOGŁOSKI – UTRWALENIE

SAMOGŁOSKI – UTRWALENIE

  • Teraz poćwiczymy sylaby. W załączniku poniżej znajduje się karta pracy z obrazkami. Zadaniem dziecka jest nazwanie rzeczy oraz podzielić dany wyraz na sylaby i zrobić w ramce tyle kropek ile jest sylab. To ćwiczenie nie wymaga drukowania.

SYLABY – KARTA PRACY

SYLABY – KARTA PRACY

  • Gdzie jest zabawka? – To ćwiczenie wykonajcie z pomocą rodziców. Do tego ćwiczenia potrzebna będzie zabawka oraz krzesło. Zadaniem rodzica jest ułożenie zabawki, a zadaniem dziecka jest określenie jej położenia (NA, POD, OBOK, PRZED, ZA, POMIĘDZY).

 

  • Kto, gdzie mieszka?

ZAGADKI

ZAGADKI

  • Ćwiczenia słuchowe – Jakie to zwierzę? Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko ma za zadanie podać pełną nazwę. PRZYKŁAD: ku-ra – kura, kro-wa – krowa.

 

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język wargi, żuchwę. To ćwiczenie wykonajcie razem z rodzicami, mając przed sobą lusterko.

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE NARZĄDY MOWY

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE NARZĄDY MOWY

  • W załączniku poniżej, znajdują się ćwiczenia matematyczne:

MATEMATYKA – KARTY PRACY

MATEMATYKA – KARTY PRACY

  • PRACA PLASTYCZNA. W załączniku znajdują się kontury zwierząt, które można wykorzystać w tej pracy plastycznej. Z pomocą rodziców należy wyciąć kontur wybranego zwierzątka, położyć kontur na białej kartce i tło można pokolorować kredkami, wykleić plasteliną lub za pomocą gąbki umoczonej w farbie, przykładając ją do kartki zostawić barwne plamy. Delikatnie zdjąć kontur zwierzątka i praca gotowa. DO DZIEŁA ! 😉

KONTURY ZWIERZĄT WIEJSKICH

KONTURY ZWIERZĄT WIEJSKICH

  • W tym ćwiczeniu, Waszym zadaniem drogie dzieci będzie odszukanie 5 różnic.

RÓŻNICE

RÓŻNICE

  • Do wykonania tego ćwiczenia będą potrzebne kredki. Należy odszukać ukryte zwierzątka na obrazku. Rysując po liniach, należy używać innych kolorów, by zwierzątka było łatwo odszukać.

UKRYTE ZWIERZĄTKA

UKRYTE ZWIERZĄTKA

  • ĆWICZENIA RUCHOWE:

-Zróbcie koci grzbiet.

-Tarzajcie się po podłodze jak świnki w błocie.

-Rozłóżcie ręce na boki i fruwajcie niczym ptaki po całym pokoju.

-Kucnijcie, z rąk zróbcie skrzydełka i chodźcie jak kaczki

  • KARTY PRACY W ZAŁĄCZNIKACH 1 i 2.

KARTY PRACY 1

KARTY PRACY 1

KARTY PRACY 2

KARTY PRACY 2

  • W załączniku znajduje się opowiadanie, dotyczące powrotu ptaków na wiosnę z ciepłych krajów. Następnie proszę, by rodzic zadał dziecku pytania dotyczące tekstu, które znajdują się pod tekstem opowiadania.

POWRÓT BOCIANA – TEKST + PYTANIA

POWRÓT BOCIANA – TEKST + PYTANIA

  • Ilustracje przedstawiające ptaki, które wracają na wiosnę z ciepłych krajów znajdują się w poniższym załączniku. Zachęcamy do ich obejrzenia 😉

ILUSTRACJE – PTAKI

ILUSTRACJE – PTAKI

  • Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu, który przedstawia ptaki przylatujące na wiosnę do Polski oraz ich odgłosy.

 

 

imgbin-farm-animals-nZzN4fP9WXfcM1yhNZuTYYRyf


TEMATYKA TYGODNIA „WIELKANOC” OD 06  DO 10 KWIETNIA

Drogie Dzieci, w dalszym ciągu zachęcamy do utrwalania piosenki „Nasz szaraczek zając”, który jest dostępny w zakładce „piosenki i zabawy muzyczne”. W zakładce „wierszyki” znajdziecie nowy wierszyk pt. „Cukrowy baranek”. Zachęcamy do próby zapamiętania tekstu wiersza, a następnie do jego recytacji.

Nastał trudny czas, nie możemy spotkać się w przedszkolu, ale chcemy się dowiedzieć czy pamiętacie, by dbać o higienę i rozwijać czynności samoobsługowe? Mamy nadzieję, że codziennie ćwiczycie samodzielne ubieranie się, samodzielne spożywanie posiłków oraz mycie ząbków, które jest bardzo ważne.

ZDROWE ZĘBY

Zapraszamy do zapoznania się z ćwiczeniami, które przygotowałyśmy dla Was na ten tydzień 😉

  • Na początek zaproszę Was do kuchni wraz z rodzicami. Na pewno w swojej lodówce znajdziecie smaczne i zdrowe produkty, z którym można przygotować wiosenne śniadanie. Do tego ćwiczenia możecie użyć deski oraz noża (ćwiczenie wykonajcie oczywiście z pomocą rodziców). Pamiętajcie, że owoce i warzywa mają dużo witamin i są bardzo zdrowe. Możecie przygotować kolorowe kanapeczki lub inne zdrowe śniadanko. Pamiętajcie o czynnościach porządkowych po zjedzeniu śniadanka. Swoimi pomysłami możecie się pochwalić poprzez przesłanie zdjęcia na naszego maila: przedszkole3d@wp.pl (ćwiczenie i przesłanie zdjęć z efektem pracy jest dla osób chętnych, aczkolwiek zachęcamy wszystkich do wykonania ćwiczenia).
  • Ćwiczenie utrwalające samogłoski. W załączniku znajdują się zdjęcia, jak samodzielnie można przygotować to ćwiczenie bez konieczności drukowania, a także zdjęcie do wydrukowania i wykonania ćwiczenia oraz jak powinno wyglądać zrobione ćwiczenie.

SAMOGŁOSKI – SKORUPKI PRZYGOTOWANE PRZEZ N-LA

  • Wysłuchajcie wiersza A. Widzowskiej „Wielkanoc” czytanego przez rodzica:

„- Kurko, proszę, znieś jajeczka,

śnieżnobiałe lub brązowe,

ja z nich zrobię na Wielkanoc

cud-pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam,

z chlebkiem, babką lukrowaną,

potem pójdę je poświecić

z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu wielkanocnym

podzielimy się święconką

i buziaka dam mamusi,

zajączkowi i kurczątkom.

„Śmingus-dyngus!” – ktoś zawoła,

tatę wodą popryskamy,

mama będzie zmokłą kurką,

bo to poniedziałek lany!”

Pytania po wysłuchaniu wiersza:

– Z czego robi się pisanki?

– Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?

– Co robimy w lany poniedziałek?

– Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?

Drodzy Rodzice, w tym roku Święta Wielkanocne będą wyglądać niestety inaczej niż zwykle, ze względu na liczne ograniczenia, spowodowane koronawirusem. Musimy wytłumaczyć dzieciom, iż nie jest to zależne od Nas i ograniczenia te są dla Naszego bezpieczeństwa, by móc jak najszybciej wrócić do przedszkola.

  • W tym ćwiczeniu wykażcie się bystrym oczkiem i ułóżcie pisanki od najmniejszej do największej i odwrotnie. W załączniku poniżej znajdują się kolorowe pisanki gotowe do wydruku oraz kontur pisanek do pokolorowania wg uznania. W tym ćwiczeniu można wykorzystać kartoniki z cyframi, które również są dostępne w załączniku, ale można je przygotować samemu. To ćwiczenie nie wymaga drukowania, gdyż można wykonać je samemu mając kolorowe kartki lub białe kartki i kredki. Rysujemy pisanki różniej wielkości, następnie dzieci mogą je pokolorować i z pomocą rodziców wyciąć, a następnie ułożyć tak jak to zostało opisane powyżej.

PISANKI OD NAJMNIEJSZEJ DO NAJWIĘKSZEJ PRZYGOTOWANE PRZEZ N-LA

  • Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej „Jajka na łyżce”. Za pomocą sznurka lub jakiegoś dowolnego przedmiotu wyznaczcie miejsca startu i mety. Przygotujcie łyżkę i jajko. Zadanie polega na przeniesieniu jajka na łyżce od startu do mety tak, aby nie spadło ono z łyżki.
  • Ćwiczenia słuchowe „Co słyszysz?” – rodzic wypowiada nazwy świątecznych wyrazów na sylaby. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, o czym jest mowa. Wyrazy można również dzielić na głoski (ćwiczenie dla starszych dzieci). (PRZYKŁAD: pi-san-ki, ba-ra-nek itp…).
  • Ćwiczenie matematyczne – w załączniku znajdują się gotowe do druku pomoce dydaktyczne z edukacji matematycznej. To ćwiczenie jednak nie wymaga drukowania, można je przygotować samemu, a załącznik może posłużyć jako przykład.

MATEMATYKA

  • Ćwiczenia przyrodnicze – zakładamy hodowlę rzeżuchy. W przedszkolu już mieliśmy okazję wspólnie posiać rzeżuchę. Do wykonania ćwiczenia posłużyć może nam wytłaczanka po jajkach, skorupka po jajkach, kieliszek na jajko, talerzyk lub miseczka, wata, woda i oczywiście nasiona rzeżuchy. Poniżej znajduje się zdjęcie, które może posłużyć jako przykład ciekawej dekoracji na świąteczny stół. Można wykorzystać czarny marker do zrobienia śmiesznych buziek na skorupkach. W załączniku znajdują się zdjęcia, które mogą posłużyć w wykonaniu tego ćwiczenia.

SIANIE RZEŻUCHY

  • Ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej. W załączniku znajdują się karty do wykonania ćwiczenia. Zadaniem dzieci jest połączenie kolorowego obrazka z obrazkiem czarnym.

KOLOROWE I CZARNE

  • Ćwiczenie z nożyczkami. Kolejne ćwiczenie, które można wydrukować, ale można też przygotować samemu bez użycia drukarki. Wtedy potrzebne będą białe lub kolorowe kartki, marker lub kredki i oczywiście nożyczki. Następnie należy narysować jajka takie jak w załączniku i dorysować wybrany wzór przechodzący przez jajko. Zadaniem dzieci jest ciąć nożyczkami po wzorze.

JAJKA – ĆWICZENIE Z NOŻYCZKAMI

  • ĆWICZENIA RUCHOWE

 – Ćwiczenie poranne na powitanie dziecka z rodzicem:

Witają się paluszki – witamy się paluszkami,
Witają się dłonie – dotykamy się dłońmi,
Witają się łokcie – dotykamy się łokciami,
Witają się kolanami – dotykamy się kolanami,
Witają się stopy –dotykamy się stopami,
Witają się plecy – dotykamy się placami.

–  Ćwiczenie na równowagę ciała, dzięki któremu można z dzieckiem utrwalić strony lewa/prawa (ćwiczenie możemy powtórzyć kilka razy):

Kilka sekund stoimy na prawej nodze,

Kilka sekund stoimy na lewej nodze,

– Skaczemy po kamieniach. Do tego ćwiczenia można wykorzystać np. gazetę, uformować z niej kulkę (czyli kamień). Rozłożyć na podłodze w małych odległościach, tak by dziecko swobodnie mogło przeskakiwać z kamienia na kamień.

 

  • Ćwiczenie na pracę z nożyczkami. Poproś rodzica, by odrysował na kartce swoją dłoń i dorysował długie paznokcie. Twoim zadaniem będzie obcięcie paznokci za pomocą nożyczek.

WZÓR – CIĘCIE NOŻYCZKAMI

  • Ćwiczenie utrwalające poprzedni tydzień: (rodzic czyta zagadkę, a zadaniem dziecka jest odpowiedzieć o czym mowa).

ZAGADKI WIELKANOCNE

  • RÓŻNICE – w załączniku znajdują się dwa obrazki. Zadaniem dziecka jest odszukanie 4 różnic. Ćwiczenie to można wykonać na komputerze lub wydrukować.

RÓŻNICE

  • PACHNĄCA PLASTELINA – do wykonania tego ćwiczenia potrzebne będą:

– 4 pełne łyżki płynu do kąpieli

– 70 g mąki ziemniaczanej

Należy wszystko ze sobą połączyć, a następnie ugniatać jak plastelinę.

  • Ćwiczenia dodatkowe:

ĆWICZENIA DODATKOWE

 

wielkanoc



TEMATYKA TYGODNIA „WIELKANOC” OD 30 MARCA DO 3 KWIETNIA

Zachęcamy do utrwalenia wierszyka pt. „Wiosenne porządki” oraz piosenki „Nasz szaraczek zając”, które są dostępne w zakładce.

  1. Zadaniem dziecka jest nazwanie danej rzeczy na ilustracji (przy pomocy rodzica). Następnie dzieli wyraz na sylaby i układa przy ilustracji tyle np. patyczków, klocków – ile jest sylab.

Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego – ilustracje

  1. W załączniku znajdują się ilustracje związane ze świętami wielkanocnymi. Zadaniem dziecka jest nazwać co się znajduje na obrazku.

Plansze – wielkanoc

  1. SAMOGŁOSKI

Ćwiczenie utrwalające samogłoski (A, E, I, O, U, Ó, Y).

Na koszyczku zapisujemy po jednej samogłosce (wcześniej dzieci mogą pokolorować koszyki). Do wykonania ćwiczenia potrzebujemy 7 koszyczków (wszystko dostępne w załączniku). Następnie na każdym jajku zapisujemy również samogłoskę, może być po kilka jajek z taką samą samogłoską. Zadaniem dzieci jest powkładać jajka do odpowiednich koszyczków. To ćwiczenie można przygotować samodzielnie w domu, bez konieczności drukowania. Jajka mogą być w różnych kolorach, dzięki temu posłużą do utrwalenia przez dzieci kolorów. W załączniku znajdą Państwo również gotowe koszyczki oraz pisanki, które można wykorzystać podczas ćwiczenia

Koszyki + pisanki

SAMOGŁOSKI – koszyk i jajka

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE

4.Do wykonania tego ćwiczenia potrzebne będą wcześniej wycięte przez rodzica figury geometryczne z papieru (koła, kwadraty, trójkąty, prostokąty – figury te mogą być różnej wielkości i w różnych kolorach) oraz taśma (najlepiej w kolorze, by był widoczny kształt figury). Na podłodze wyklejamy taśmą wzory, następnie dzieci nazywają powstałe figury. Zadaniem dzieci jest posegregowanie rozsypanych figur z papieru do odpowiednich zbiorów. W tym ćwiczeniu utrwalamy figury geometryczne oraz kolory. Dziecko może przeliczyć ilość figur z papieru znajdujących się w danym zbiorze i ułożyć przy nim kartonik z odpowiednią liczbą.

Bez tytułu

5. Mając wycięte figury oraz taśmę na kartce papieru lub na stole/podłodze przyklejamy po środku pasek z taśmy. Ważne, by figury w tym ćwiczeniu były po 2 sztuki takie same (można zastąpić figury np. klockami, autami…). Po jednej stronie układamy przedmioty wzdłuż osi symetrii lub inaczej w odbiciu lustrzanym. Dla młodszych dzieci układamy początkowo po 3-4 przedmioty i odtwarzamy ten sam wzór z drugiej strony. Starszym dzieciom stopniowo zwiększmy liczbę przedmiotów.1

Następnie w załączniku poniżej znajduje się karta pracy. To ćwiczenie pomoże dziecku utrwalić przeliczanie.

4. Karta pracy – ćw. matematyczne

PRACA PLASTYCZNA

Przed wykonaniem pracy plastycznej zachęcam do pokazania dzieciom naszych Przygodzickich bocianów, które można zobaczyć pod tym linkiem: http://www.bociany.przygodzice.pl/

Następnie proszę przeczytać dzieciom krótkie opowiadanie B. Formy „Zielona żabka”:

Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała na olbrzymim liściu i wciąż rozmyślała. – Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone! W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze: – Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają. Nagle biedronka się pojawiła.- Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni. Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy. – Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami. We wszystkie strony zerka ciekawie.- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała. Żabce serduszko mocno zabiło.- Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem – barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.”

PRACA PLASTYCZNA – BOCIAN

ĆWICZENIA RUCHOWE

Warto w domu się poruszać, dlatego zachęcam do wykonania poniższych ćwiczeń. Na rozgrzewkę proponuję:

– 5 podskoków

– 5 przysiadów

– 5 pajacyków

Następnie proponuję przygotować tor przeszkód. Do tego ćwiczenia można wykorzystać np. koc, poduszkę, butelkę, sznurek, piłkę. Układamy w odstępach od siebie i zadaniem dziecka jest przeskoczyć daną rzecz, czołgać się pomiędzy przeszkodami, przejść po linii prostej lub krętej ułożonej ze sznurka. Z wykorzystaniem piłki możemy utrwalić magiczne słowa, takie jak „proszę – dziękuję” oraz umiejętność rzutu i chwytania piłki. (Dziecko mówi „proszę”, gdy rzuca piłkę do drugiej osoby, a gdy ją chwyta odpowiada „dziękuję” i tak na zmianę.

ĆWICZENIA NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ WZROKOWĄ

Dopasuj w odpowiednie miejsca

Ułóż według wzoru, przeliczanie elementów w koszyku

Poniżej znajduje się załącznik z kartami ćwiczeń dla dzieci, z których również zachęcamy skorzystać.

Karty pracy

KARTY PRACY 31.03

PrintFriendly and PDF
PolskaHerbGminyPrzygodzice

kpn-logo
przedszkole-wruchu gora_grosza_new gora_grosza_new Czyste powietrze