OCEAN ANIMALS- morskie zwierzęta
Drodzy Przedszkolacy. W tym tygodniu zapraszam Was w głąb oceanu- poznamy morskich mieszkańców. Na początek przypomnimy sobie kolory z wykorzystaniem gry interaktywnej.
Gra interaktywna – colours
Zapoznajcie się ze słownictwem z wykorzystaniem flashcards ( jeśli jest możliwość wydruku). Następnie posłuchajcie wymowy z pomocą filmu edukacyjnego lub grą interaktywną:
OCEAN – flashcards
Ocean – wymowa
Posłuchajcie również piosenki, którą często śpiewaliśmy w przedszkolu- Baby Shark.
Flashcards możecie wykorzystać do zabawy „What’s missing?”- „Co zniknęło?”, bawiąc się z rodzeństwem lub rodzicami. Jeśli macie w domu morskie pluszaki lub figurki też spróbujcie je nazywać po angielsku 
W kolejnej zabawie utrwalimy sobie liczenie. Spróbujcie liczyć razem z piosenką:
SEE YOU SOON!
– słownik
JUNGLE- DŻUNGLA
Hello!
Przez kolejne dwa tygodnie będziemy poznawać zwierzęta z dżungli. Na początek zapraszam Was do wesołej zabawy „If you happy and you know it”.
- Poznajcie zwierzęta, które mieszkają w dżungli. Poniżej znajdują się karty do wydrukowania – flashcards ( jeśli nie ma możliwości wydruku, dzieci mogą spróbować narysować same).
2. Możecie posłuchać również nazw innych dzikich zwierząt z filmem ( na końcu filmu skrót) :
3. Zapraszam Was do obejrzenia historyjki. Potrzebne zwroty:
- Where is the crocodile? – Gdzie jest krokodyl?
- I don’t know. Let’s ask….- Nie wiem. Zapytajmy..
- I’m hungry- jestem głodny
4. Posłuchajcie odgłosów z dżungli i nazwijcie zwierzęta po angielsku:
5. Zabawa pantomimiczna- pobawcie się z rodzicami lub rodzeństwem w naśladowanie dzikich zwierząt, próbujcie nazywać je po angielsku.
6. Posłuchajcie piosenki o wesołych małpkach ( liczcie małpki w piosence):
6. Zagrajcie w memory ( należy wydrukować kartę dwa razy i podkleić tekturą bądź kartką, aby obrazki nie były widoczne po odwróceniu, a następnie wyciąć). Losujemy dwa obrazki, aby znaleźć pary.
Memory animals
MY HOUSE- MÓJ DOM
Hello!
W tym tygodniu będziemy poznawać słowa związane z domem oraz utrwalać nazwy członków rodziny. Na początek utrwalimy sobie nazwy dni tygodnia z piosenką „Seven days”. Mam nadzieję, że pamiętacie
- Obejrzyjcie film i powtórzcie usłyszane słowa. Następnie powtórzcie nazwy jeszcze raz z wykorzystaniem kart obrazkowych- flashcards.
House- flashcards
- Teraz zapraszam Was wysłuchania historyjki „Too noisy”. Zanim wysłuchacie historyjki, poznajcie kilka zwrotów:
I’m tired- jestem zmęczony
It’s too noisy- jest zbyt głośn0
It’s quiet – jest cicho
- Kolejna zabawa „Noisy/ quiet” będzie polegała na wysłuchaniu dźwięków w nagraniu i określeniu ich głośności. Jeśli według Was dźwięki są głośne, mówimy NOISY słownik, jeśli ciche QUIET słownik.
- Zabawa z flashcards- ułóżcie wydrukowane karty w szeregu. Podczas piosenki wskazujcie wymienione pomieszczenia. Powodzenia.
- Zabawa z kolorami – wybierzcie w pokoju po jednym przedmiocie z koloru: żółtego- yellow, czerwonego- red, niebieskiego- blue, zielonego- green, brown- brązowy, pink- różowy, purple- fioletowy, orange- pomarańczowy. Ułóżcie je przed sobą. Kiedy usłyszcie w piosence kolor czerwony- red, podnosicie go i wykonujcie polecenia usłyszane w piosence ( stand up- wstań, turn around- obróć się, sit down- usiądź).
- Family fingers- utrwaleni nazw członków rodziny z piosenką.
mummy- mama, daddy- tata, brother- brat, sister- siostra, baby- dziecko SŁOWNIK
SPRING – WIOSNA
Hello !
W tym tygodniu rozpoczynamy tematykę wiosenną. Będziemy kontynuować ją również w przyszłym tygodniu.
Na początek propozycja zabawy „How are you?”- „Jak się masz?”. Proponuję, abyście przygotowali samodzielnie karty z nastrojami. Mogą być w formie koła, tak jak na zdjęciu Kiedy już będą gotowe, powtórzcie zwroty, których uczyliśmy się już w przedszkolu:
- I’m hungry – Jestem głodny SŁOWNIK
- I’m thirsty- Jestem spragniony SŁOWNIK
- I’m angry- Jestem zezłoszczony SŁOWNIK
- I’m sad -Jestem smutny SŁOWNIK
- I’m happy- Jestem wesoły SŁOWNIK
Wykorzystajcie emotki do ilustracji piosenki:
TĘCZA
COLOURS
Pokolorowaną tęczę potnijcie na kolorowe łuki. Układajcie tęczę nazywając kolory.
Następnie zaśpiewajcie piosenkę.
- Piosenkę „I can sing the rainbow” wykorzystamy do kolejnej zabawy. Pokolorujcie motylki na kolory tęczy: red, orange, yellow, green, blue, purple. Podczas odtwarzania piosenki wskazujcie wymienione kolory tęczy na motylkach.
- Zabawa z motylkami „What’s missing?”- na polecenie rodzica „Close your eyes” zamknijcie oczy, wcześniej zapamiętując kolory motyli. Na hasło „Open your eyes” otwórzcie oczy i odpowiedzcie na pytanie : „What’s missing?” – Co zniknęło? ( yellow/red/ purple/… butterfly)
Motyle
FARM ANIMALS
Drodzy Rodzice i Dzieci. W tym tygodniu zaczynamy tematykę „Farm animals”- zwierzęta wiejskie. Poniżej znajdują się flashcards- karty, które pomogą dzieciom zapoznać się ze słownictwem. Są to karty czarno-białe, do samodzielnego kolorowania. Będzie je można wykorzystać do wielu zabaw.
Wymowę znajdziecie Państwo w słowniku online: Słownik
Zapraszamy do obejrzenia piosenki i utrwalenia słownictwa
Propozycja zabaw:
- „What’s missing?”- karty prezentacyjne są ułożone przed dzieckiem. Dziecko powtarza nazwy zwierząt. Następnie rodzic/ rodzeństwo prosi, o zamknięcie oczu „Close your eyes!” i zabiera jedną z kart prezentacyjnych pytając: What’s missing?” Dziecko zgaduje po angielsku czego brakuje.
- Zabawa z klapkami- do tej zabawy potrzebujemy wydrukowane karty ze słownictwem zamieszczone poniżej lub narysowane samodzielnie oraz klapkę na muchy. Dziecko siada przez ułożonymi w szeregu kartami. Na hasło rodzica „One, two, three DOG” dziecko uderza klapką odpowiednią ilustrację. Możemy bawić się też w wyścigi. Wtedy potrzebujemy dwie klapki. Rodzic siada na przeciwko dziecko, wtedy inna osoba wydaje polecenia. Wygrywa ten, kto szybciej uderzy klapką podane słowo. Miłej zabawy
- YES/NO GAME – Ćwiczenie na podsumowanie zajęć. Potrzebne będą kartki z napisami YES oraz NO. Rodzic pokazuje jeden z obrazków i podaje nazwę np. SHEEP. Dziecko pokazuje odpowiedni napis YES /NO, pokazują YES (jeśli wymieniony przez rodzica wyraz odpowiada przedstawionemu obrazkowi) lub NO (jeśli wymieniony przez nauczyciela wyraz nie odpowiada obrazkowi).
Zachęcam również do wysłuchania i obejrzenia historyjki „Farm story”.
Potrzebne słownictwo: dirty– brudny, clean– czysty, run– biegać, climb- wspinać się, swim- pływać, roll-tarzać się
EASTER- WIELKANOC
Drodzy Rodzice i Dzieci. W tym tygodniu zaczynamy tematykę świąteczną. Zachęcamy do zapoznania się z poniższym słownictwem oraz zabawami. Załączamy również link do słownika, w którym można sprawdzić wymowę słówek SŁOWNIK
SŁOWNICTWO:
ZABAWA Z WYKORZYSTANIEM FLASHCARDS- do tej zabawy potrzebujemy wydrukowane karty ze słownictwem zamieszczone poniżej lub narysowane samodzielnie oraz klapkę na muchy. Dziecko siada przez ułożonymi w szeregu kartami. Na hasło rodzica „One, two, three CHICK” dziecko uderza klapką odpowiednią ilustrację. Możemy bawić się też w wyścigi. Wtedy potrzebujemy dwie klapki. Rodzic siada na przeciwko dziecko, wtedy inna osoba wydaje polecenia. Wygrywa ten, kto szybciej uderzy klapką podane słowo. Miłej zabawy
FLASHCARDS „EASTER”- KARTY ZE SŁOWNICTWEM
Coś na rozruszanie
Piosenka „Hop, hop Little Bunny”
Potrzebne słownictwo: hop- podskocz, spin- kręć się, walk- idź, run- biegnij
UTRWALENIE KOLORÓW ORAZ LICZENIA Z PIOSENKĄ „HOW MANY EGGS IN THE EASTER BASKET?”
ZABAWA Z PIOSENKĄ „EASTER BUNNY”
Ilustracja ruchowa piosenki zgodnie ze słowami. Dodatkowo można wydrukować napis BUNNY lub z pomocą rodzica napisać na kartce, rozciąć go na pojedyncze litery i bawić się, tak jak w piosence, w zakrywanie liter.
PUZZLE DO SKŁADANIA I UTRWALENIA SŁOWNICTWA
ZABAWY MUZYCZNE DO UTRWALENIA
SŁOWNICTWO DO UTRWALENIA – POGODA „WEATHER”
FLASHCARDS „WEATHER”- zachęcamy do utrwalenia słownictwa z wykorzystaniem gry memory ( po wydrukowaniu podkleić tekturą i wyciąć)
ZEGAR POGODOWY – TODAY’S WEATHER THIS…. ( ZACHĘCIĆ DO POKOLOROWANIA SYMBOLI, WYCIĄĆ WSKAZÓWKĘ I PRZYMOCOWAĆ KOREK PINEZKĄ)