OCEAN ANIMALS- morskie zwierzęta

Drodzy Przedszkolacy. W tym tygodniu zapraszam Was w głąb oceanu- poznamy morskich mieszkańców. Na początek przypomnimy sobie kolory z wykorzystaniem gry interaktywnej.

Gra interaktywna – colours

Zapoznajcie się ze słownictwem z wykorzystaniem flashcards ( jeśli jest możliwość wydruku). Następnie posłuchajcie wymowy z pomocą filmu edukacyjnego lub grą interaktywną:

OCEAN – flashcards

Ocean – wymowa

 

Posłuchajcie również piosenki, którą często śpiewaliśmy w przedszkolu- Baby Shark.

Flashcards możecie wykorzystać do zabawy „What’s missing?”- „Co zniknęło?”, bawiąc się z rodzeństwem lub rodzicami. Jeśli macie w domu morskie pluszaki lub figurki też spróbujcie je nazywać po angielsku :)

W kolejnej zabawie utrwalimy sobie liczenie. Spróbujcie liczyć razem z piosenką:

 

SEE YOU SOON! :)  – słownik


JUNGLE- DŻUNGLA

Hello!

Przez kolejne dwa tygodnie będziemy poznawać zwierzęta z dżungli.  Na początek zapraszam Was  do wesołej zabawy „If you happy and you know it”.

  1. Poznajcie zwierzęta, które mieszkają w dżungli. Poniżej znajdują się karty do wydrukowania – flashcards ( jeśli nie  ma możliwości wydruku, dzieci mogą spróbować narysować same).

FLASHCARDS- WILD ANIMALS

2. Możecie posłuchać również nazw innych dzikich zwierząt  z filmem ( na końcu filmu skrót) :

3. Zapraszam Was do obejrzenia historyjki. Potrzebne zwroty:

  • Where is the crocodile? – Gdzie jest krokodyl?
  • I don’t know. Let’s ask….- Nie wiem. Zapytajmy..
  • I’m hungry- jestem głodny

4. Posłuchajcie odgłosów z dżungli i nazwijcie zwierzęta po angielsku:

5. Zabawa pantomimiczna- pobawcie się z rodzicami lub rodzeństwem w naśladowanie dzikich zwierząt, próbujcie nazywać je po angielsku.

6. Posłuchajcie piosenki o wesołych małpkach ( liczcie małpki w piosence):

6. Zagrajcie w memory ( należy wydrukować kartę dwa razy i podkleić tekturą bądź kartką, aby obrazki nie były widoczne po odwróceniu, a następnie wyciąć). Losujemy dwa obrazki, aby znaleźć pary.

Memory animals


MY HOUSE- MÓJ DOM

Hello!

W tym tygodniu będziemy poznawać słowa związane z domem oraz utrwalać nazwy członków rodziny. Na początek utrwalimy sobie  nazwy dni tygodnia z piosenką „Seven days”. Mam nadzieję, że pamiętacie :)

  • Obejrzyjcie film i powtórzcie usłyszane słowa.  Następnie powtórzcie nazwy jeszcze raz z wykorzystaniem kart obrazkowych- flashcards.

House- flashcards

  • Teraz zapraszam Was wysłuchania historyjki „Too noisy”. Zanim wysłuchacie historyjki, poznajcie kilka zwrotów:

I’m tired- jestem zmęczony

It’s too noisy- jest zbyt głośn0

It’s quiet – jest cicho

 

  • Kolejna zabawa „Noisy/ quiet” będzie polegała na wysłuchaniu dźwięków w nagraniu i określeniu ich głośności. Jeśli według Was dźwięki są głośne, mówimy NOISY słownik, jeśli ciche QUIET słownik.

 

  • Zabawa z flashcards- ułóżcie wydrukowane karty w szeregu. Podczas piosenki wskazujcie wymienione pomieszczenia. Powodzenia.
96761337_188900168867686_3694971497304031232_n
  •  Zabawa z kolorami – wybierzcie w pokoju po jednym przedmiocie z koloru: żółtego- yellow, czerwonego- red, niebieskiego- blue, zielonego- green, brown- brązowy,  pink- różowy, purple- fioletowy, orange- pomarańczowy. Ułóżcie je przed sobą. Kiedy usłyszcie w piosence kolor czerwony- red, podnosicie go i wykonujcie polecenia usłyszane w piosence ( stand up- wstań, turn around- obróć się, sit down- usiądź).
 97138971_256796495680881_4495919877952897024_n
  • Family fingers- utrwaleni nazw członków rodziny z piosenką.

mummy- mama, daddy- tata, brother- brat, sister- siostra, baby- dziecko SŁOWNIK

 


SPRING – WIOSNA

 Hello ! :)

W tym tygodniu rozpoczynamy tematykę wiosenną. Będziemy kontynuować ją również w przyszłym tygodniu.

Na początek propozycja zabawy „How are you?”- „Jak się masz?”. Proponuję, abyście przygotowali samodzielnie karty z nastrojami. Mogą być w formie koła, tak jak na zdjęciu :) Kiedy już będą gotowe, powtórzcie zwroty, których uczyliśmy się już w przedszkolu:

95426626_266870898042005_6923986390711533568_n

Wykorzystajcie emotki do ilustracji piosenki:

Kolejna zabawa „Rainbow”. Poproście rodziców o wydrukowanie wzoru tęczy lub samodzielnie narysujcie- ta wyjątkowa będzie miała 6 kolorów. Pokolorujcie je w kolejności od najmniejszego łuku- purple- fioletowy, blue-niebieski, green- zielony, yellow- żółty, orange- pomarańczowy, red- czerwony.

TĘCZA

Może utrwalić sobie kolory z filmem:

COLOURS

Pokolorowaną tęczę potnijcie na kolorowe łuki. Układajcie tęczę nazywając kolory.

94753003_248430929566011_8583749353762455552_n

Następnie zaśpiewajcie piosenkę.

 Poznajcie słówka związane z wiosną. Obejrzyjcie prezentację i powtarzajcie słowa:
Jeśli macie w domu spinacze, magnes, sznurek kijek i taśmę klejącą możecie się pobawić również w kolejną zabawę. Wystarczy z patyka, sznurka i magnesu zrobić wędkę. Do wydrukowanych obrazków zaczepić spinacze i można zacząć zabawę.
95034754_1142108009499255_5397253382454902784_n95484826_185143112526143_1175160918279979008_n
  • Piosenkę „I can sing the rainbow” wykorzystamy do kolejnej zabawy. Pokolorujcie motylki na kolory tęczy: red, orange, yellow, green, blue, purple. Podczas odtwarzania piosenki wskazujcie wymienione kolory tęczy na motylkach.

 

  • Zabawa z motylkami „What’s  missing?”- na polecenie rodzica „Close your eyes” zamknijcie oczy, wcześniej zapamiętując kolory motyli. Na hasło „Open your eyes” otwórzcie oczy i odpowiedzcie na pytanie : „What’s missing?” –  Co zniknęło? ( yellow/red/ purple/… butterfly)

Motyle

96257056_696469101182725_808986008216403968_n

96357231_282421322923824_3327837774446329856_n


FARM ANIMALS

Drodzy Rodzice i Dzieci. W tym tygodniu zaczynamy tematykę „Farm animals”- zwierzęta wiejskie. Poniżej znajdują się flashcards- karty, które pomogą dzieciom zapoznać się ze słownictwem. Są to karty czarno-białe, do samodzielnego kolorowania. Będzie je można wykorzystać do wielu zabaw.

FLASHCARDS- FARM ANIMALS

Wymowę znajdziecie Państwo w słowniku online: Słownik

Zapraszamy do obejrzenia piosenki i utrwalenia słownictwa :)

 Propozycja zabaw:

  • „What’s missing?”-   karty prezentacyjne są ułożone przed dzieckiem. Dziecko powtarza nazwy zwierząt. Następnie rodzic/ rodzeństwo prosi, o zamknięcie oczu „Close your eyes!”  i zabiera jedną z kart prezentacyjnych  pytając: What’s missing?” Dziecko zgaduje po angielsku czego brakuje.

93277983_2737330639709346_4796622199182065664_n

  • Zabawa z klapkami-  do tej zabawy potrzebujemy wydrukowane karty ze słownictwem zamieszczone poniżej lub narysowane samodzielnie oraz klapkę na muchy. Dziecko siada przez ułożonymi w szeregu kartami. Na hasło rodzica „One, two, three DOG”  dziecko uderza klapką odpowiednią ilustrację. Możemy bawić się też w wyścigi. Wtedy potrzebujemy dwie klapki. Rodzic siada na przeciwko dziecko, wtedy inna osoba wydaje polecenia. Wygrywa ten, kto szybciej uderzy klapką podane słowo. Miłej zabawy :)

92877005_265439281155063_7488592419097673728_n

  • YES/NO GAME – Ćwiczenie na podsumowanie zajęć.  Potrzebne będą  kartki z napisami YES oraz NO. Rodzic pokazuje jeden z obrazków i podaje nazwę np. SHEEP. Dziecko pokazuje odpowiedni napis YES /NO, pokazują YES (jeśli wymieniony przez rodzica wyraz odpowiada przedstawionemu obrazkowi) lub NO (jeśli wymieniony przez nauczyciela wyraz nie odpowiada obrazkowi).

93764735_355916765365627_6954035592527085568_n

Zachęcam również do wysłuchania i obejrzenia historyjki „Farm story”.

Potrzebne słownictwo: dirty– brudny, clean– czysty, run– biegać, climb- wspinać się, swim- pływać, roll-tarzać się


EASTER- WIELKANOC

Drodzy Rodzice i Dzieci. W tym tygodniu zaczynamy tematykę świąteczną. Zachęcamy do zapoznania się z poniższym słownictwem oraz zabawami. Załączamy również link do słownika, w którym można sprawdzić wymowę słówek   SŁOWNIK

SŁOWNICTWO:

ZABAWA Z WYKORZYSTANIEM FLASHCARDS- do tej zabawy potrzebujemy wydrukowane karty ze słownictwem zamieszczone poniżej lub narysowane samodzielnie oraz klapkę na muchy. Dziecko siada przez ułożonymi w szeregu kartami. Na hasło rodzica „One, two, three CHICK”  dziecko uderza klapką odpowiednią ilustrację. Możemy bawić się też w wyścigi. Wtedy potrzebujemy dwie klapki. Rodzic siada na przeciwko dziecko, wtedy inna osoba wydaje polecenia. Wygrywa ten, kto szybciej uderzy klapką podane słowo. Miłej zabawy :)

FLASHCARDS „EASTER”- KARTY ZE SŁOWNICTWEM

6

2

3

Coś na rozruszanie :) Piosenka „Hop, hop Little Bunny”

Potrzebne słownictwo: hop- podskocz, spin- kręć się, walk- idź, run- biegnij

UTRWALENIE KOLORÓW ORAZ LICZENIA Z PIOSENKĄ „HOW MANY  EGGS IN THE EASTER BASKET?”

ZABAWA Z PIOSENKĄ „EASTER BUNNY”

Ilustracja ruchowa piosenki zgodnie ze słowami. Dodatkowo można wydrukować napis BUNNY lub z pomocą rodzica napisać na kartce, rozciąć go na pojedyncze litery i bawić się, tak jak w piosence, w zakrywanie liter.

Bez tytułu

Bez tytułu6

PUZZLE DO SKŁADANIA I UTRWALENIA SŁOWNICTWA

aaeca043d7410b94fea3a7a3f13bba94jaja1

ZABAWY MUZYCZNE DO UTRWALENIA

SŁOWNICTWO DO UTRWALENIA – POGODA „WEATHER”

FLASHCARDS „WEATHER”- zachęcamy do utrwalenia słownictwa  z wykorzystaniem gry memory ( po wydrukowaniu podkleić tekturą i wyciąć)

WEATHER MEMORY

ZEGAR POGODOWY –  TODAY’S WEATHER THIS…. ( ZACHĘCIĆ DO POKOLOROWANIA SYMBOLI, WYCIĄĆ WSKAZÓWKĘ I PRZYMOCOWAĆ KOREK PINEZKĄ)

c7501dbf15ea5f8962592a071f9b8f36

PrintFriendly and PDF
PolskaHerbGminyPrzygodzice

kpn-logo
przedszkole-wruchu gora_grosza_new gora_grosza_new Czyste powietrze