Drogie Dzieci i Rodzice!
Przyszło do nas lato – nowa pora roku. W tym tygodniu powiemy sobie o jego urokach i smakach.
Edukacja muzyczna
Posłuchajcie piosenki ,, Po łące biega lato”
https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E
Odpowiedzcie na pytania:
- O jakich owadach była mowa w piosence?
- Jakie rośliny wskazywały drogę?
- Jakie zabawy można organizować latem?
Spróbujcie latem pobawić się w berka, w chowanego, czy w zielone z rodzeństwem i rówieśnikami. Przekonacie się jakie to fajne zabawy. Możecie zapytać Rodziców- na pewno pamiętają je z czasów swojego dzieciństwa.
Edukacja językowo- przyrodnicza
Zapraszamy Was do wysłuchania utworu M. Konopnickiej ,, Na jagody”
https://www.youtube.com/watch?v=elAK-LU6LEU&t=832s
O jakich owocach lasu była mowa w tym utworze?
Na pewno każdy z Was lubi te pyszne owoce lasu.
Posłuchajcie wesołej piosenki o jagódkach.
Piosenka ,, Jesteśmy jagódki”
https://www.youtube.com/watch?v=uHToZTZimcs
Początek lata to czas, kiedy możemy się cieszyć smakiem pierwszych owoców. Są to:
– czereśnie
– truskawki
– jagody
Zachęcamy Was do zjadania owoców– mają one dużo witamin i są bardzo smaczne. Pamiętajcie, aby przed jedzeniem każdy owoc umyć.
Edukacja plastyczna
Praca plastyczna ,, Truskawka”
Potrzebne będą:
– klej
– płatki owsiane
– farby
– szablon truskawki- do pobrania
Szypułkę truskawki pomalujcie zieloną farbą. Owoc wyklejcie płatkami owsianymi, a następnie pomalujcie. Zróbcie kilka czarnych kropeczek. Pyszna truskawka gotowa. Powodzenia!
Zagadki o owocach lata:
- Czerwona jest i soczysta- zjeść ją to przyjemność czysta
Wczesnym latem się pojawia, w ustach słodycz swą zostawia. ( truskawka)
- Kiedy drzewa swą ciemną czerwienią ozdobią
Wtedy je chętnie jemy, a wróble dziobią. ( czereśnie)
- Czarne koraliki znalezione w lesie,
Zebrał Jaś do dzbanka i do domu niesie. ( jagody)
- Wyrosły w ogródku na krzewach kuleczki małe, okrągłe
Są czarne, czerwone lub białe- ze smakiem zjadamy dojrzałe.( porzeczki)
Zagadki związane z latem:
Lody
W kubeczku czy na patyku
wszyscy je lubimy.
Miło latem na języku,
poczuć małą porcję zimy.
Słońce
Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać,
by zobaczyć jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać.
Czapka
Nad rzeką lub nad morzem,
przez letnie miesiące,
chroni naszą głowę,
przed gorącym słońcem.
Morze
Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują.
Koło ratunkowe
Jest lekkie okrągłe
i do nadmuchania.
Przyda się każdemu
w nauce pływania.
Basen
Kiedy lato spędzasz w mieście,
chcesz poszaleć w wodzie czasem.
Poproś mamę, tatę, siostrę,
żeby wzięli cię na…
Rower wodny
Mała łódka z siodełkami,
a w niej tata, ty i mama.
Gdy kręcicie pedałami,
łódka płynie sama.
ZOO
Duży ogród w środku miasta,
dużo domków w nim i klatek.
Zajrzyj tam by się przekonać,
co zwierzęta robią latem.
Skakanka
Plastikowe rączki
na dość długim sznurku.
Można na niej skakać
latem na podwórku.
Namiot
Mały domek z materiału,
w nim poduszki oraz koce.
Można smacznie w nim przesypiać
letnie ciepłe noce.
Wesołe miasteczko
Kolorowe domki, drzewa,
bardzo szybkie karuzele.
W tym wesołym miejscu dobrze
spędzać letnie jest niedziele.
Mewa
Biały ptak ponad falami
lata lecz nie śpiewa.
Letnią porą cała plaża,
krzykiem jej rozbrzmiewa.
Muszelka
Gdy do ucha ją przyłożę,
morza szum powróci do mnie.
W tej skorupce, małe morze,
lato może nam przypomnieć.
Piłka
Kolorowa kula,
trzeba ją nadmuchać,
by przez całe lato
turlać ją i rzucać.
Plac zabaw
Są na nich huśtawki
ławki i drabinki.
Latem się tu bawią
chłopcy i dziewczynki.
Plecak
Włóż do niego wszystkie rzeczy:
sok, kanapkę i czapeczkę.
Potem załóż go na plecy
i na letnią idź wycieczkę.
Plaża
Można na niej się opalać,
Zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
Brzegiem morza spacerować.
Zamek
Gdy jest prawdziwy – królowie w nim mieszkają.
Gdy zbudowany z piaski – dzieci zabawę mają.
Jeszcze inny w drzwiach się montuje.
Złodziej może wejść do domu, kiedy się popsuje.
Gry interaktywne:
Utrwalenie analizy sylabowej:
Karty pracy:
6- latki – Wyjątkowe smaki lata
5- latki – Nadchodzi lato, Lato w sadzie i w ogrodzie
4- latki – Utrwalanie wiadomości, uzupełnianie kart pracy
ŻYCZYMY WAM KOCHANE DZIECI ORAZ DRODZY RODZICE MIŁEGO TYGODNIA! POZDRAWIAMY SERDECZNIE!
KOCHANE DZIECI, DRODZY RODZICE!
W tym tygodniu porozmawiamy o nadchodzących wakacjach i zbliżającym się końcu roku szkolnego. Chociaż ten rok był inny niż zwykle i właściwie od dłuższego czasu jesteście już w domach, spróbujemy Wam przybliżyć piękne rejony Polski i przypomnieć kilka zasad jak bezpiecznie spędzić Wakacje. Dla najstarszych przedszkolaków to ostatnie dni w przedszkolu, po wakacjach pójdą do szkoły.
Na wstępie zagadka:
Kto mi powie, jaki to czas
Gdy przedszkole idzie w las
Mama z Tatą w piłkę grają
I wszyscy się opalają.
W tym magicznym czasie
Grzyby rosną w lesie
Woda ciepła w morzu
W górach też nie gorzej
Lubię taki czas
Mogę długo spać, kto mi powie
Jak ten czas się zowie?
(WAKACJE)
Drodzy Rodzice spróbujcie porozmawiać z dzieckiem na temat kończącego się roku przedszkolnego.
- Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
- Z kim najbardziej lubiłeś się bawić? Czym lubiłeś się bawić?
- W jakich uroczystościach w przedszkolu brałeś udział?
- Przypomnij kolegów z przedszkola ich imiona.
Poproście rodziców o przeczytanie wiersza :
„Na wakacje ruszać czas”
Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.
A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.
Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.
Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.
Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.
Wędrówki Pyzy-filmiki
Po obejrzeniu filmiku o wędrówkach Pyzy marzycie pewnie o wyjeździe w góry lub nad morze. Musicie jednak pamiętać o zachowaniu zasad bezpieczeństwa, o których mówiliśmy w przedszkolu, a teraz przypomnimy Wam o tym w opowiadaniu o przygodach Oli .
Opowiadanie
,,Wreszcie wakacje”– powiedziała Ola budząc się rano w pokoju z widokiem na morze. To były wyczekiwane wakacje po długim roku szkolnym, obfitym w przygody i uroczystości.
,,Jemy śniadanie i wychodzimy na plażę”- powiedziała mama. Po pysznej jajecznicy Ola, jej siostra Ala i tata byli już gotowi do wyjścia. Cała rodzina wyruszyła na plażę. Po drodze zatrzymali się przy budce z lodami. Lody były kolorowe a wybór niespotykanie duży. Ola i Ala nie mogły się zdecydować .
Kiedy Ola wybrała już malinową i pistacjową gałkę spostrzegła budkę z kolorowymi muszelkami i innymi pamiątkami z wakacji. Szybko do niej pobiegła, bo przecież obiecała babci muszelki. Gdy z zapartym tchem oglądała pamiątki nagle zobaczyła, że jest sama. A gdzie mama i tata?
Ola szybko wybiegła ze sklepiku, ale rodziców nie było widać w pobliżu. Natychmiast udała się do pani kasjerki i powiedziała że się zgubiła, że się nazywa Ola Nowak. Pani kasjerka powiadomiła ratownika. Po chwili przez megafon zabrzmiał komunikat o znalezionej dziewczynce Oli. Po 10 minutach do sklepiku dotarli rodzice, którzy również szukali córki. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Ola już na zawsze zapamięta, że nie wolno oddalać się od rodziny.
Zachęcamy Was do obejrzenia filmów edukacyjnych na temat bezpieczeństwa na wakacjach:
Pamiętajcie, że nie tylko na wakacjach w górach czy nad morzem może być niebezpiecznie. Nawet na swoim podwórku należy dbać o bezpieczeństwo. Szczególnie wtedy, kiedy w pobliżu pracują maszyny rolnicze.
A teraz kilka pytań spróbujcie na nie odpowiedzieć TAK lub NIE :
- Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem, przed wyjściem na słońce?
- Czy w lesie można palić ognisko?
- Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?
- Czy na plaży można zakopać śmieci?
- Czy w górach można spacerować w klapkach?
- Czy w każdym miejscu można skakać na główkę do wody?
- Czy w górach należy zawsze iść wyznaczonym szlakiem?
- Czy podczas jazdy na rowerze należy mieć kask?
- Czy w czasie burzy można stać pod drzewem?
- Czy jeśli się zgubimy, możemy prosić o pomoc nieznajomego pana?
- Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?
Mamy nadzieje, że te zasady zapamiętacie i nadchodzące wakacje będą dla wszystkich dzieci wspaniałe i przede wszystkim bezpieczne, pełne wrażeń i cudownej letniej pogody, tego życzą Wam wszystkie Panie.
Zachęcamy do utrwalenia liczenia, z wykorzystaniem gry interaktywnej „Policz lody”:
Gra interaktywna „Policz lody”
A następnie wykonajcie pracę plastyczną. Będą potrzebne:
- pianka do golenia
- farba
- kredki
- pędzelek
Na białej kartce narysujcie odwrócony trójkąt, który będzie rożkiem do lodów i pokolorujcie go. Na górze dorysujcie 2 lub trzy kółka, które będą gałkami lodów ( młodsze dzieci będą potrzebować pomocy rodziców). Do pianki do golenia dodajcie wybrany kolor farby i taką masę nakładajcie palcem lub pędzelkiem na kółka- gałki. Jeśli macie kolorową posypkę to możecie nią ozdobić gałki lodów. Powodzenia
„Układanki symetryczne”- do zabawy wystarczy kartka przedzielona na pół oraz różne przedmioty, które macie w domu w parach (po 2 szt np. łyżeczki, klocki, autka itp.). Zabawa polega na układaniu przedmiotów wzdłuż osi symetrii lub inaczej w odbiciu lustrzanym (warto dziecku przy okazji takiej zabawy pokazać jak ułożone przedmioty wyglądają w lustrzanym odbiciu.Dla młodszych dzieci układamy początkowo po 3-4 przedmioty i odtwarzamy ten sam wzór z drugiej strony. Starszym dzieciom stopniowo zwiększmy liczbę przedmiotów, lub wykorzystujemy do zabawy kolorowe figury geometryczne).
Wykonajcie zadania w kartach pracy:
- 4-latki- str. 40, 41, 48, 51
- 5-latki- str. 54,55, 56, 57, 58, 62, 63
- 6-latki- zadania dodatkowe na końcu książki
Czerwiec to również czas pożegnań. Na ten czas dla naszych najstarszych przedszkolaków mamy propozycję piosenki oraz wierszyka. Zachęcamy do ich zapamiętania.
Witajcie Kochane Dzieci!
Rozpoczynamy nowy tydzień, w którym będziemy omawiać temat
„DOKĄD POJEDZIEMY NA WAKACJE?”.
Na początek zachęcamy Was do obejrzenia ilustracji, które przedstawiają środki transportu, którymi możemy udać się na wakacje. Nazwijcie te transporty.
Posłuchajcie odgłosów w nagraniu i zastanówcie się, do jakich pojazdów należą. A jakim pojazdem wy zazwyczaj podróżujecie?
Zachęcamy do zabawy ruchowej przy piosence „KOŁA AUTOBUSU KRĘCĄ SIĘ”
Koła autobusu kręcą się, kręcą się, kręcą się
Koła autobusu kręcą się
Przez cały dzień
Trąbka ciągle trąbi trututu, trututu, trututu
Trąbka ciągle trąbi trututu
Przez cały dzień
Wycieraczki chlapią chlap chlap chlap,
Chlap chlap chlap, chlap chlap chlap
Wycieraczki chlapią chlap chlap chlap
Przez cały dzień
Drzwi autobusu otwierają się, zamykają się, otwierają się
Drzwi autobusu otwierają się
Przez cały dzień
A pieniądze brzęczą dzyń dzyń dzyń,
Dzyń dzyń dzyń, dzyń dzyń dzyń
A pieniądze brzęczą dzyń dzyń dzyń
Przez cały dzień
Koła autobusu kręcą się, kręcą się, kręcą się
Koła autobusu kręcą się
Przez cały dzień
Poproście rodziców o przeczytanie wiersza „Jedziemy na wakacje”:
„Jedziemy na wakacje” Cz. Janczarski
Jedziemy na wakacje
do lasu, nad wodę.
Prosimy ciebie, słonko
o piękną pogodę.
Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki
przynieś, falo, w darze.
Jedziemy na wakacje
w te góry wysokie.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem.
Jedziemy na wakacje
Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
czekaj na nas w borze!
Powiedzcie, dokąd wyjechały dzieci na wakacje? A gdzie wy chcielibyście spędzić nadchodzące wakacje?
Zabawa dydaktyczna „Skąd te pamiątki?”- zastanówcie się, z jakiego miejsca/ miasta w Polsce przywieziono te pamiątki:
- Statek
- Owieczka- maskotka
- Figurka- smok wawelski
- Figurka- żaglówka
- Wełniane papcie
- Figurka- syrenka warszawska
- Latarnia morska
- Pierniki
Zachęcamy do obejrzenia bajki „Wakacje”
PRACA PLASTYCZNA
Karty pracy:
KRASNOLUDKI:
- 4-latki str. 38 i 39
JEŻYKI:
- 4-latki str. 38 i 39
- 5-latki str. 35
WIEWIÓRKI:
- 5-latki „Z wizytą w gospodarstwie wiejskim”
- 6-latki „Wkrótce wakacje”
Życzymy Wam Kochane Dzieci oraz Drodzy Rodzice miłego tygodnia.
Kochane Dzieci!
1 czerwca – jest to najważniejszy dzień w naszym przedszkolnym kalendarzu, ale również dzień, który zawsze w Przedszkolu spędzaliśmy na zabawie, korzystając z wielu przygotowanych atrakcji. W tym roku nie możemy świętować tego ważnego dnia wspólnie, dlatego życzenia z okazji Dnia Dziecka, które dla Was przygotowałyśmy, możecie zobaczyć w linku poniżej:
http://www.przedszkoleprzygodzice.pl/
Zachęcamy Was do realizacji ćwiczeń, które przygotowałyśmy dla Was na ten tydzień 😉
Na początek zachęcamy do zabawy ruchowej przy piosence „DWA PRZYSIADY, OBRÓT, SKOK!”
Dwa przysiady
Obrót, skok!
Dwa tip-topy
Wielki krok
Trochę w lewo
Trochę w prawo
Stop!
I brawo!
Kiedy tylko dzień się zbudzi
I otworzysz oczy swe
Spójrz na wszystkich wokół ludzi
Każdy sport uprawiać chce
Dwa przysiady
Obrót, skok!
Dwa tip-topy
Wielki krok
Trochę w lewo
Trochę w prawo
Stop!
I brawo!
Możesz zagrać w koszykówkę
Możesz z kimś na łyżwy iść
Tańczyć, pływać na żaglówce
Tylko zrób to jeszcze dziś
Dwa przysiady
Obrót, skok!
Dwa tip-topy
Wielki krok
Trochę w lewo
Trochę w prawo
Stop!
I brawo!
Mama, tata powtarzają
Że jest ważny w życiu ruch
A ja wiem to nie od dzisiaj
w zdrowym ciele, zdrowy duch!
Dwa przysiady
Obrót, skok!
Dwa tip-topy
Wielki krok
Trochę w lewo
Trochę w prawo
Stop!
I brawo!
Dwa przysiady
Obrót, skok!
Dwa tip-topy
Wielki krok
Trochę w lewo
Trochę w prawo
Stop!
I brawo!
ZAGADKI
- To jest długi sznurek
z dwoma uchwytami,
który lubi skakać
razem z dziewczynkami. /skakanka/
- Można wtedy
jechać na nim,
kiedy kręci się
nogami. /rower/
- Mała deseczka
na długim sznurze,
raz jesteś na dole,
raz jesteś w górze. /huśtawka/
- Na czym jeździsz wesoło
i kręcisz się w koło? /karuzela/
RYMOWANKA
„Gimnastyka to podstawa, to dla dzieci ważna sprawa, ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok”.
LUB powtarzanie przysłowia cicho, głośno, szybko, wolno:
SPORT TO ZDROWIE
PRAWDA/FAŁSZ
- Latem możemy jeździć na sankach.
- W piłkę najlepiej grać przy ulicy.
- Aby być zdrowym należy być często w ruchu.
- Możemy podbiegać do rozbujanej huśtawki.
- Na placu zabaw należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa.
- Podczas zabawy na słońcu powinniśmy mieć założone nakrycie głowy.
SPORTY LETNIE I ZIMOWE
Poproście Mamusię lub Tatusia o przeczytanie haseł dotyczących sportów letnich i zimowych. Waszym zadaniem będzie określić do której kategorii zaliczacie daną aktywność:
PROPOZYCJE:
Jazda na rolkach
Jazda na nartach
Jazda na desce snowboardowej
Jazda na rowerze
Jazda na łyżwach
Jazda na hulajnodze
Gra w piłkę plażową
Jazda na sankach
GRY INTERAKTYWNE
ĆWICZENIE Z UŻYCIEM NOŻYCZEK
UŁÓŻ PIŁKI OD NAJWIĘKSZEJ DO NAJMNIEJSZEJ
ĆWICZENIE MATEMATYCZNE
PRACA PLASTYCZNA
Poniżej w załączniku znajdują się kontury piłek. Można wybrać jeden kontur i według własnego pomysłu ozdobić.
Można wykorzystać w tej pracy bibułę, farby, kredki, pastele, plastelinę…
ZABAWA – zwijanie sznurka na patyk – wygrywa ten, do którego dojdzie szybciej maskotka przywiązana na końcu sznurka. Ćwiczenie można wykonać z rodzicami lub rodzeństwem.
Karty ćwiczeń
KRASNOLUDKI
4 – latki – str. 26, 27, 28, 29, 48, 49
JEŻYKI
4 – latki – str. 26, 27, 28, 29, 48, 49
5 – latki – str. 36, 37, 38, 39, 40, 41, 61
WIEWIÓRKI
5 – latki – Dzieciaki w ruchu
6 – latki – Sporty letnie
Życzymy Wam Drodzy Rodzice i Dzieci miłego tygodnia 😉
Zachęcamy do utrwalania przez dzieci w odpowiedniej kolejności dni tygodnia, nazw miesięcy, pór roku.
Zachęcamy również dzieci do aktywności ruchowej – codzienne ćwiczenia wyjdą nam na zdrowie.
Wystarczy kilka podskoków, kilka przysiadów, kilka skłonów 😉
Gdy za oknem będzie odpowiednia pogoda, zachęcamy do wspólnych spacerów, jazdy na rowerze, rolkach, gry w piłkę.
Kochani Przedszkolacy!
Już we wtorek ŚWIĘTO WASZYCH MAM! Pamiętajcie, że najpiękniejszym prezentem będzie Wasz uśmiech, pomoc, przytulenie
A za kilka dni kolejny ważny dzień- DZIEŃ DZIECKA. 1 czerwca, dzieci na całym świecie będą miały swoje święto.
Przyjrzyj się fotografii i powiedz, czy widzisz różnice w wyglądzie między dziećmi.
Następnie posłuchaj krótkiego opowiadania:
W mieście, o którym opowiada ta historia, kiedyś było bardzo wesoło, wszyscy zgodnie bawili się, każdy mógł włączyć się do zabawy . Do niedawna można było się tu bezpiecznie bawić, aż któregoś dnia w mieście pojawił się chłopiec o imieniu Maciuś. Postanowił, że dzieci, które nie są podobnego niego – mają inny kolor skóry, inny kolor włosów, nie mogą bawić się z innymi. Maciuś to bardzo duży i silny chłopiec, często krzyczy na inne dzieci, które się go boją i słuchają. Na placu zabaw co dzień jest mniej dzieci, bo Maciuś nie pozwala im się bawić.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Jak czuły się dzieci, kiedy Maciuś nie pozwalał im się bawić?
- Co można zrobić, aby w mieście znowu było wesoło?
Jak zauważyliście na powyższej ilustracji, dzieci różnią się kolorem skóry, kształtem oczu, ubiorem. Podobnie jest w przedszkolu, na podwórku- każdy wygląda inaczej, lubi inne rzeczy, ma inne zdolności. Nie jest to powodem do wyśmiewania się czy krzywdzenia innych. Może już kiedyś słyszeliście albo spotkacie się z takim słowem: TOLERANCJA. Jest ono bardzo ważne i powinniście znać jego znaczenie. Jest to traktowanie innych z szacunkiem mimo różniących nas cech np. wyglądu skóry, języka, którym się posługujemy itp. Maciuś, z powyższego opowiadania, nie wiedział, że takie traktowanie może komuś innemu sprawiać przykrość, ale Wy na pewno to wiecie i będziecie przekazywać dalej
Posłuchaj wspólnie z rodzicami/ rodzeństwem piosenki „Wszystkie dzieci nasze są”
Zagrajcie w grę „Ćwiczymy pamięć” oraz „Ćwiczymy spostrzegawczość”
GRA INTERAKTYWNA Ćwiczymy pamięć
GRA INTERAKTYWNA ĆWICZYMY SPOSTRZEGAWCZOŚĆ
Przy okazji Dnia Dziecka należy przypomnieć, że istnieje organizacja, która dba o dzieci i ich prawa. Powstała wiele lat temu, aby pomagać dzieciom, zwłaszcza z państw ubogich lub objętych wojną. Ta organizacja to UNICEF. Popatrzcie na ilustrację. To są Wasze prawa.
Macie także prawo do wyrażania swoich uczuć.
Nie zawsze jesteśmy w wesołym nastroju, zdarza się, że ktoś może być smutny czy odczuwać złość. Ważne, aby nazwać swój nastrój i próbować go poprawić 
Spróbujcie dokończyć zdania:
Jestem smutny, gdy …..
Boję się , gdy …..
Złoszczę się, kiedy…….
Czuję się zadowolony, gdy …..
Jest mi wesoło, kiedy …..
Zabawa dydaktyczna „Zabawki”
Każde dziecko lubi zabawki. Wy też na pewno macie ich sporo w swoim pokoju.
- „Kolorowe rytmy” – wykorzystajcie klocki do kolejnej zabawy. Ułóżcie je w wymyślonych rytmach np. zielony-czerwony- zielony- czerwony…… / żółty-niebieski- czerwony-żółty-niebieski-czerwony…….
- Zagrajcie w grę interaktywną „Półka na zabawki”
Gra interaktywna „Półka na zabawki”
- Zagrajcie w grę interaktywną „Na jaką głoskę”
Gra interaktywna „Na jaką głoskę?”
Wiersz J. Tuwima „Bambo”
Posłuchajcie wiersza J.Tuwima „Bambo”.
A teraz spróbujcie narysować kolegę Bambo z wiersza. Możecie narysować również siebie oraz innych kolegów i koleżanki Oto przykład:
Karty ćwiczeń:
KRASNOLUDKI
- 4-latki – str. 28, 46, 47
JEŻYKI
- 4-latki – str. 28, 46, 47
- 5-latki- 60, 64, 71
WIEWIÓRKI
- 6-LATKI – str. 40, 41, 45, 48, 49
- 5-LATKI – str.36,37,38