TEATR OBRAZEK

12 -16.04.2021

WITAJCIE KOCHANE JEŻYKI ORAZ DRODZY RODZICE

W KOLEJNYM TYGODNIU NAUKI ZDALNEJ.

Zachęcamy do wysłuchania wiersza J. Koczanowskiej „Teatr”:

Pytania do wiersza:

Zachęcamy do obejrzenia prezentacji „Rodzaje teatrów i widowisk teatralnych” oraz „Teatr”:

 

Ciekawostka: Wiecie dlaczego siedzenia i kurtyna w teatrach są czerwone? Są dwa powody, dla których, zarówno kurtyna, jak i siedzenia są czerwone. Po pierwsze, czerwony, jest kolorem, który gdy światła zgasną, to czerwony praktycznie znika z pola widzenia. Nie rozprasza, nie skupia niepotrzebnie uwagi. Po drugie, czerwony, jest kolorem arystokracji, elity dworu i rodzin królewskich. Czerwień była barwą władców i pomimo upływu czasu, kolor ten pozostał i podkreśla wyjątkowość miejsca jakim jest teatr.

Zachęcamy również do obejrzenia teatrzyku cieni pt. „Czerwony kapturek”:

 

Nazwijcie poniższych bohaterów bajki, a następnie podzielcie wyrazy na sylaby.

Spróbujcie poprowadzić paluszkiem przez drogę Czerwonego kapturka, babcie, wilka i gajowego. Powodzenia!

CZERWONY KAPTUREK

Dopasujcie obrazek do cienia:

OBRAZEK I JEGO CIEŃ

Spróbujcie doprowadzić dzieci do miejsc w teatrze:

MIEJSCA W TEATRZE

Połączcie wszystkie kropki:

ĆWICZENIE GRAFOMOTORYCZNE

Policz płatki kwiatów i dopasuj do odpowiedniej cyfry. Połącz kropki tak, by powstały cyfr:

ĆWICZENIE MATEMATYCZNE

Poproście rodziców i pobawcie się razem. Udanej zabawy! :)

 

 Zabawa ruchowo – naśladowcza „Jestem aktorem w krainie emocji” –  Naśladujemy zachowanie aktora na scenie: ruch całego ciała, gesty i mimika twarzy, sposób wypowiadania roli, posługiwania się rekwizytami, śpiew i taniec na podstawie opowieści ruchowej.

Propozycja:  Wsiadamy do pociągu i pierwszą krainą jaką odwiedzimy to kraina Radości, tu mieszkają ludzie zawsze uśmiechnięci, weseli. Cieszą się od rana, jak tylko wstaną, przeciągają się z zadowolenia, witają się z nami uśmiechem, obejmują się przyjaźnie i tańczą…

Wybierzcie maskę, ozdóbcie ją kolorowym papierem lub pokolorujcie, z pomocą wytnijcie i pobawcie się w teatr:

MASKI – PROPOZYCJA PRACY PLASTYCZNEJ

Za pomocą guzików, wytłaczanki, zakrętek, kartoników z literami/cyframi – możecie poćwiczyć rękę, litery oraz cyfry.
Spójrzcie na propozycje, które dla Was przygotowałyśmy. Udanej zabawy!

PROPOZYCJE ZABAW

Kochane Jeżyki – mamy nadzieję, że miło spędzacie czas realizując proponowane przez nas ćwiczenia. Drodzy Rodzice – zachęcamy do wysyłania zdjęć dzieci podczas realizacji ćwiczeń na maila przedszkolnego: przedszkole3d@wp.pl :)

Zachęcamy do rozwiązania zagadek:

 

Wiosny za oknem nie widać, więc zachęcam do wspólnej zabawy paluszkowej przy piosence „Maszeruje wiosna”. Planszę z kropkami możecie przygotować z pomocą rodziców lub skorzystać ze wzoru:

WZÓR MASZERUJE WIOSNA RYTMIZACJA PALUSZKOWA

Spróbujcie stworzyć własne przedstawienie paluszkowe. Poniżej znajduje się film przedstawiający to ćwiczenie. Zachęcamy do realizacji.

Kochane Jeżyki – przypomnijcie sobie i spróbujcie wymienić w odpowiedniej kolejności dni tygodnia, pory roku oraz nazwy miesięcy. Mamy nadzieję, że również pamiętacie numery alarmowe? Również pochwalcie się ich znajomością przed Rodzicami. Powodzenia! 😉

Poniżej znajdują się podpowiedzi 😉

UTRWALENIE WIADOMOŚCI

Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej „TEATRZYK” – poniżej w załączniku znajduje się wzór, z którego można skorzystać lub samodzielnie narysować/namalować. Waszym zadaniem jest dorysowanie/domalowanie postaci na scenie z Waszej ulubionej bajki.

TEATRZYK – WZÓR

Zachęcamy do zagrania w grę. Zakręć kołem i odczytaj wyraz samodzielnie lub z pomocą Rodzica:

CZYTANIE PROSTYCH WYRAZÓW

Spróbuj połączyć słoneczka w takim samym kolorze, nazwij ten kolor, a następnie odczytaj wyraz:

POŁĄCZ TE SAME KOLORY I ODCZYTAJ WYRAZ

Nazwij figury i pokoloruj jedną figurę więcej niż wskazuje na to cyfra. Powodzenia!:

ĆWICZENIE MATEMATYCZNE

Policz ilość paluszków i wskaż cyfrę:

ĆWICZENIE MATEMATYCZNE

Dzisiaj ostatni dzień nauki zdalnej. W poniedziałek spotkamy się już w przedszkolu. Zachęcamy do osłuchania z piosenką „MOJA PLANETA”, która będzie nam towarzyszyć przez cały kolejny tydzień.

PIOSENKA – MOJA PLANETA

TEKST PIOSENKI – MOJA PLANETA

KOCHANE JEŻYKI – DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK!

ZACHĘCAMY DO REALIZACJI ĆWICZEŃ Z DZIEĆMI W DOMU, NA MIARĘ PAŃSTWA MOŻLIWOŚCI ORAZ DZIECI.


 

 

wieś

06.04 – 09.04.2021 r.

Witajcie Kochane Jeżyki oraz Drodzy Rodzice!

Pomimo sytuacji, która panuje w Naszym kraju, mamy nadzieję, że Święta Wielkanocne spędziliście w zdrowiu i radości! 😉

Zachęcamy do realizacji zadań, które dla Was przygotowałyśmy 😉

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłego tygodnia! 😉

TEMATYKA: WIOSNA NA WSI

Na początek zachęcamy do rozwiązania kilku zagadek:

  1. Pasie się na łące i długo przeżuwa, mówi: mu, mu, mu i … się nazywa. (KROWA)
  2. Mruczy, miauczy, prycha, czasem pije mleko, czasem myszy szuka. (KOT)
  3. Chodzi po podwórku i grzebie łapkami. Kiedy zniesie jajko – ko, ko, ko się chwali. (KURA)
  4. Małe, żółte kuleczki, dzieci kokoszeczki. (KURCZĄTKA)
  5. Chodzi po podwórku, kukuryku – woła. Ma wspaniały ogon – to jego ozdoba. (KOGUT)

Na ten tydzień proponujemy piosenkę: „Dziwne rozmowy”

W chlewiku mieszka świnka

I trąca ryjkiem drzwi,

Gdy niosę jej jedzenie

To ona kwi, kwi, kwi.

Opodal chodzi kaczka

Co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej dzień dobry

A ona kwa, kwa, kwa.

Na drzewie siedzi wrona

Jest czarna, trochę zła.

Gdy pytam jak się miewa

To ona kra, kra, kra.

Przed budą trzy szczeniaczki

Podnoszą straszny gwałt.

Ja mówię cicho pieski

A one hau, hau, hau.

Posłuchaj odgłosów zwierząt wiejskich:

ODGŁOSY ZWIERZĄT WIEJSKICH

ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH:

  • Ćwiczenie oddechowe: dziecko naśladuje grę na fujarce – nabiera powietrza nosem, a wydmuchuje ustami i porusza dłońmi przy ustach.
  • Zabawa „Skradający się kot”: dziecko leży płasko na brzuchu i cicho pełza, z podnoszeniem i wysuwaniem przedniej i tylnej nogi – na zmianę.
  • Zabawa „Węszący piesek” – dziecko klęczy, dłonie opiera o podłogę, łokcie ma skierowane na zewnątrz. W tej pozycji posuwa się do przodu.

Wysłuchajcie wiersza „Psotna świnka”:

Odpowiedzcie na pytania dotyczące wiersza:

PYTANIE 1

PYTANIE 2

PYTANIE 3

PYTANIE 4

PYTANIE 5

PYTANIE 6

PYTANIE 7

 

PODZIEL WYRAZY NA SYLABY/GŁOSKI I OKREŚL ICH ILOŚĆ:

ŚWINIA, KROWA, KOŃ, KURA, KOT, PIES, KACZKA, OWCA, GĘŚ

(PONIŻEJ ZNAJDUJE SIĘ PLIK Z LITERAMI DO UŁOŻENIA POWYŻSZYCH WYRAZÓW ZWIERZĄT. WYSTARCZY WYCIĄĆ LITERY I DO DZIEŁA! :)  TO ĆWICZENIE MOŻNA WYKONAĆ BEZ KONIECZNOŚCI DRUKOWANIA).

ROZSYPANKA LITEROWA – WIEJSKIE ZWIERZĘTA

Wytnij każdy kwadrat i postaraj się prawidłowo ułożyć każde ze zwierząt:

WYTNIJ I UŁÓŻ W CAŁOŚĆ

Policz i pokaż na paluszkach ile jest kotków, świnek, krów, kóz?

ĆWICZENIE MATEMATYCZNE

Co nam dają zwierzęta? W załączniku poniżej znajdują się ilustracje poszczególnych zwierząt oraz produkty, które dzięki nim otrzymujemy. Obejrzyjcie Kochane Jeżyki ilustracje, spróbujcie nazwać zwierzęta oraz produkty:

CO NAM DAJĄ ZWIERZĘTA

Poniżej znajduje się załącznik, który posłuży jako utrwalenie zapamiętanych informacji przez dzieci, dotyczących produktów, które otrzymujemy od poszczególnych zwierząt:

KARTA PRACY – CO NAM DAJĄ ZWIERZĘTA

Zachęcamy do wysłuchania wiersza pt. „Na wiejskim podwórku”. Spróbujcie również odpowiedzieć na kilka pytań:

Prawda czy fałsz? Wysłuchajcie nagrania i spróbujcie określić czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe:

To ćwiczenie zachęcamy wykonać wraz z rodzicami, mając przed sobą lusterko:

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE NARZĄDY MOWY

PROPOZYCJE PRACY PLASTYCZNEJ DO WYBORU

Obejrzyj obrazek wiejskiego podwórka. Wskaż na nim te zwierzęta, które nie powinny się tam znaleźć. Nazwij pozostałe zwierzęta:

zwierzęta wiejskie

Poniższe ćwiczenie nie wymaga drukowania:

KARTA PRACY – ZWIERZĘTA I ICH CIENIE

Zachęcamy do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu 😉

chlopiec-i-dziewczynka-jazda-rowerem_1639-3234

ZABAWA RYTMICZNO-RUCHOWA


 

płot wielkanocny

29.03. – 02.04.2021 r.

Witajcie Kochane Jeżyki oraz Drodzy Rodzice!

Rozpoczynamy pierwszy tydzień nauki zdalnej. W tym tygodniu będziemy kontynuować temat o Świętach Wielkanocnych.

Zachęcamy do realizacji ćwiczeń, które dla Was przygotowałyśmy 😉

Na początek, zachęcamy do wysłuchania piosenki „Nasz szaraczek zając” i zapamiętania tekstu piosenki

strzałka

 

,, NASZ SZARACZEK ZAJĄC”

  1. Nasz szaraczek zając

Przykicał w Wielkanoc.

Długie uszka, uszka miał

koszyczek pełen jaj.

  1. Spytał: gdzie jest kurka

co ma złote piórka?

I poprosił: „ Kurko ma,

Daj mi jajka, jajka dwa.”

I poprosił: „ Kurko ma,

Daj mi jajka, jajka dwa.

  1. Kurka pomyślała

I tak powiedziała:

„ Nie dam jajek, nie dam ci,

bo kurczaków braknie mi.

Nie dam jajek, nie dam ci,

bo kurczaków braknie mi.”

Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego? Poniżej znajduje się plik z ilustracjami.

Waszym zadaniem będzie powiedzieć co znajduje się na ilustracji, a następnie podzielić dany wyraz na sylaby i określić ich ilość.

WIELKANOC – ilustracje

W przedszkolu każdy z Was miał samodzielnie zasiać rzeżuchę i przed świętami zabrać do domu. Niestety nie uda nam się zrealizować tego zadania w przedszkolu, ale zachęcamy do jego realizacji w domu wraz z rodzicami/rodzeństwem. W przedszkolu mieliśmy okazje wspólnie posiać rzeżuchę i obserwować jej wzrost. Pamiętacie co jest potrzebne do zasiania rzeżuchy? Poniżej znajduje się propozycja jak zasiać rzeżuchę, by pięknie zdobiła świąteczny stół.😉

RZEŻUCHA

Zachęcamy do chwili relaksu z rodzicami lub rodzeństwem:

Masażyk relaksacyjny:

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

wielkanoc - oddzielenie strony

Zachęcamy również do skorzystania z gier interaktywnych:

GRY INTERAKTYWNE – WIELKANOC

Zachęcamy do obserwacji gniazda bocianów w Przygodzicach:

BOCIANY Z PRZYGODZIC

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE:

Spróbujcie odczytać cyfrę i pokolorować odpowiednią ilość jajek:

(to ćwiczenie można wykonać samodzielnie, bez konieczności drukowania)

POKOLORUJ ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ JAJEK

Do następnego zadania potrzebne Wam będą: nożyczki i klej. Wytnijcie jajka, policzcie je i przyklejcie przy odpowiedniej cyferce.
Do dzieła! 😉

DOPASUJ PISANKI DO ODPOWIEDNIEJ LICZBY

Zachęcamy również do wykonania ćwiczeń:

ĆWICZENIA DODATKOWE

wielkanoc - oddzielenie strony

Witajcie Kochane Jeżyki w kolejnym dniu nauki zdalnej.

Zachęcamy do realizacji ćwiczeń, które dla Was przygotowałyśmy.

Miłego dnia! 😉

Spróbujcie stworzyć własną muzykę:

WYKLASZCZ RYTM

Policzcie, dodajcie do siebie i powiedzcie ile się równa każde działanie.
Możecie pomóc sobie paluszkami lub klockami.

ĆWICZENIE MATEMATYCZNE

Podzielcie wyrazy na sylaby:

SYLABY

Poproście rodziców o pomoc. Naszykujcie np. nakrętki od butelek i miskę. Wsypcie nakrętki do miski.
Waszym zadaniem jest np. łyżką wyciągnąć 5 czerwonych nakrętek. Udanej zabawy! 😉

MISKA

wielkanoc - oddzielenie strony

WITAJCIE KOCHANE JEŻYKI! 😉

Zapraszamy do wykonania ćwiczeń, które dla Was przygotowałyśmy.

POWTÓRZ ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ

 ZAPROWADŹ MALUSZKI DO SWOICH MAM

WIELKANOCNE ZABAWY RUCHOWE

PROPOZYCJA PRACY PLASTYCZNEJ

wielkanoc - oddzielenie strony

JAJKA – ODCZYTAJ SYLABY

ZACHĘCAMY DO REALIZACJI ĆWICZEŃ Z DZIEĆMI W DOMU, NA MIARĘ PAŃSTWA MOŻLIWOŚCI ORAZ DZIECI.


 

Zajęcia zdalne od 18- 23 listopada

Drodzy Rodzice!

Z uwagi na obecną sytuację zachęcamy do realizacji zajęć z dziećmi w domu, na miarę Państwa możliwości. Poniżej znajdą się nasze propozycje.

TEMATYKA TYGODNIA „A deszcz pada, pada…..”

ŚRODA- 18 LISTOPADA

Poproście rodziców o wykonanie kilku zadań :)


Proszę wysłuchajcie wiersza „Deszcz” i spróbujcie powtórzyć. Powodzenia :)

Deszcz na szyby kapie – kap, kap…
I w kałużach chlapie – kap, kap…
Nie masz parasola? – kap, kap…
Smutna twoja dola – kap, kap…
Z drzew lecą kropelki – kap, kap…
Z dachów i z rynienki – kap, kap…
Cały świat zmoczony – kap, kap…
Martwią się gawrony – kra, kra…

 

A teraz podzielcie słowa na sylaby i powiedzcie ile ich jest. Dacie rade! :)

http://www.przedszkoleprzygodzice.pl/wp-content/uploads/2020/11/original.jpg

  1. DESZCZ
    2. MŻAWKA
    3. ULEWA

A wiecie, że do opadów spadających z nieba zaliczamy także:

ŚNIEG

1

oraz

GRAD

2

 

Proszę policzcie ile jest śnieżynek a ile kulek gradowych.

Teraz wykonajcie tyle przysiadów ile jest śnieżynek oraz taką ilość pajacyków ile jest kulek gradowych.

 

Posłuchajcie opowiadania ,,Zagubiony parasol Krzysia”… START

Pewnego dnia chłopiec o imieniu Krzyś chciał wybrać się ze swoimi przyjaciółmi,  Filipem i Olą, na wiosenny spacer. Lecz kiedy wstał z łóżka zobaczył na oknie spadające krople deszczu. Ojej! pada deszcz, a ja nie pamiętam gdzie ja położyłem mój parasol. Krzyś zajrzał do szafy, na stojaku w przedpokoju także go nie było. Przeszukał cały dom, po czym zmęczony usiadł i stwierdził głośno, że nie pójdzie na żaden spacer bez parasola.     Do drzwi zadzwonił Filip i Ola. Dzień doby przyjacielu, mamy dla Ciebie niespodziankę, wykrzyknął Filip. Przed oczami Krzysia otworzył się piękny kolorowy parasol, który to przyjaciele przynieśli Krzysiowi.

Drogi rodzicu, zadaj pytania dotyczące opowiadania:

  • Co chciał zrobić Krzyś, kiedy się obudził rano?
  • Jaka pogoda była za oknem?
  • Jak mieli na imię przyjaciele Krzysia?
  • Jaką niespodziankę mu zrobili?

 

Spróbujcie rozwiązać zagadkę:

Mały daszek kolorowy,
jak spadochron się rozpina.
Przed wilgocią chroni głowy,
kiedy go się w ręku trzyma.

zielona-strzalka-w-dół • Nasze Białe Błota

Połącz wszystkie kropeczki, dorysuj deszcz i pokoloruj cały obrazek :)

5

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

CZWARTEK-19 LISTOPADA

Posłuchajcie opowiadania „Spacer w deszczu” i odpowiedzcie na pytania :)
POWODZENIA

Bez tytułu

Spróbuj odszukać 5 różnic  :)

 5

Wykonaj zadanie z kaloszami :)

KALOSZE- ZADANIE

Po takiej wyprawie jesiennej bardzo dobra jest ciepła herbatka lub kakao.
Połącz ze sobą te same samogłoski i je odczytaj.
TRZYMAM KCIUKI :)

8

 

Na koniec posłuchajcie piosenki i wykonajcie do kilka ćwiczeń :)

https://www.youtube.com/watch?v=C6eg8Uyi95E

Pada, pada deszczyk pada,    (dziecko naśladuje padający deszcz unosząc ręce do góry i opuszczając je)

deszczu już za wiele,  (odwraca się do rodzica i wykonuje ruch przypominający wahadło zegara)

deszczu już za wiele.

Pójdę do przedszkola,                 (trzyma rodzica za ręce i maszeruje)

bo mi tam weselej,

bo mi tam weselej.

Pożycz, pożycz mi, babuniu             (wykonuje skłony)

swego parasola,                  (stoi nieruchomo, ręce wznosi  nad głowę i robi z nich parasol)

swego parasola.

Chociaż deszczyk pada,                   (naśladuje padający deszcz)

pójdę do przedszkola,                       (trzyma rodzica za ręce i maszeruje)

pójdę do przedszkola.

JĘZYK ANGIELSKI

Utrwalimy zwroty określające pogodę, posłuchajcie i powtórzcie:

Następnie posłuchajcie piosenki:

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

DZIEŃ DOBRY!

Pamiętasz, nasz poranny taniec?

Rozruszaj swoje rączki i nóżki- UDANEJ ZABAWY! :)

 

Usiądź teraz wygodnie i nazwij figury :)

zielona-strzalka-w-dół • Nasze Białe Błota

1

Odszukaj teraz spośród figur te odpowiednie, policz ile ich jest
i wskaż odpowiednią cyfrę :)

2

9

4

Bez tytułu

57

A teraz rozejrzyj się i popatrz co masz w domku w kształcie koła, kwadratu, prostokąta i trójkąta… BRAWO :)

Potrenuj swoje paluszki- paluszkowy wierszyk …. START :)

7

Pokoloruj według wzoru samogłoski. Nazwij je :)

Liście samogłoski

Zapraszam i zachęcam do zabawy  :)

Potrzebne będą:

*nożyczki,
* pisak/ pisaki,
* foliówka,
* słomka,
*gumka recepturka,
* niebieska lub biała bibuła albo kartka papieru,

Poproś dorosłego o pomoc :)
Włącz nagranie i zaczynamy!
POWODZENIA :)

ZADANIE- FILM

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

PONIEDZIAŁEK- 23 LISTOPADA

Dzień dobry po weekendzie ☺

owoce

Posłuchaj zagadek a dowiesz się o czym będziemy dziś mówić ☺

ZAGADKI- FILM

Jestem Pani Witaminka.
Witam chłopców i dziewczynki.
Jeśli chcecie mieć wesołe minki,
Pamiętajcie, zjadajcie witaminki!

Tak, dziś będziemy mówić o zdrowym odżywianiu ☺

Popatrz, te wszystkie produkty należy jeść codziennie bo są bardzo zdrowe i mają wiele witamin!
Nazwij je, podziel na sylaby- powiedz ile jest oraz pokaż odpowiednią cyfrę ☺
12

34

67

8

9 (2)

Posłuchaj opowiadania i odpowiedz na kilka pytań ☺

Dopasuj produkty do odpowiedniego nastroju- niezdrowe ze smutną, a zdrowe z uśmiechniętą ☺

12 (2)

      Wykonaj zadania ☺

ZADANIE- OWOCE

Może teraz zjemy witaminki? ☺
Popatrz i spróbuj z pomocą zrobić sałatkę owocową.

Na początku dokładnie umyj ręce.
Poproś dorosłego by pomógł Ci przygotować deskę, nożyk i owoce (te które masz w domu), nie zapomnij dokładnie umyć owoców – przy asekuracji rodzica najlepiej do krojenia  użyć plastikowego noża :)
Zaczynamy przygotowywać sałatkę.

POWODZENIA ☺

34

45

23

26

66

67

455

78

90

I gotowa!

Smacznego!

123

Na koniec posłuchaj piosenki – UDANEJ ZABAWY ☺

PIOSENKA- WITAMINKI

Miłego dnia ☺

PrintFriendly and PDF
PolskaHerbGminyPrzygodzice

kpn-logo
przedszkole-wruchu gora_grosza_new gora_grosza_new Czyste powietrze
Edukacja dla Doliny Baryczy

Mały Miś - link