TYDZIEŃ 12.04-16.04.2021

W ŚWIECIE TEATRU

Witamy Was w kolejnym tygodniu nauki zdalnej.

Ten tydzień poświecimy przede wszystkim  tematyce związanej z teatrem.

PONIEDZIAŁEK

Posłuchajcie wiersza ,, Po co jest teatr?”

WIERSZ J.KULMOWEJ „PO CO JEST TEATR?”

A teraz zapraszamy Was do obejrzenia filmu ,, Jak powstaje spektakl teatralny?”

Spójrzcie na ilustracje- odczytajcie.  Bez tego, co tam widzicie nie mogłoby być teatru.

TEATR-maski-teatralne-1 TEATR-oświetlenie-1 TEATR-scena-teatralna-1

TEATR-widowania-1TEATR-kostiumy-i-rekwizyty-1TEATR-kurtyna-1TEATR-aktorzy-1TEATR-bilety-1

 

W teatrze nie tylko występują aktorzy, ale jak się okazuje swoje wielkie role odgrywają również lalki. Możemy wśród nich wyróżnić kilka typów lalek, do których na pewno zaliczymy: marionetki, kukły, jawajki, pacynki. Dodatkowo grę aktorów mogą zastąpić rożne sylwety ludzi, zwierząt, a nawet budynków, które wykorzystywane są do teatru cieni.

A więc możemy być w teatrze m.in.:

– lalek

– cieni

– żywego aktora

aa TEATR-CIENI-1 TEATRZYK-SZKOLNY-LUB-PRZEDSZKOLNY-1

Popatrzcie i spróbujcie odczytać, jakie lalki mogą grać w teatrze:

LALKI-TEATRALNE-jawajka-1 LALKI-TEATRALNE-kukiełka-1 LALKI-TEATRALNE-marionetka-1 LALKI-TEATRALNE-pacynka-1 LALKI-TEATRALNE-sylwety-do-teatru-cieni-1

Karta pracy część 4 str.18

Karta pracy Czytam, piszę, liczę str.81


TYDZIEŃ 06.04- 09.04.2021

1232-2989

TEMAT- WIOSNA NA WSI

WTOREK

Witamy Was Drogie Sówki

W tym tygodniu porozmawiamy sobie o wiośnie na wsi.

Zapraszamy Was do obejrzenia filmu o zwierzętach na wiejskim podwórku. Rozwiążcie też zagadki, które są na końcu.

Pytania do filmu:

  1. Jakie zwierzęta możemy spotkać na wiejskim podwórku?
  2. Co nam dają te zwierzęta?

Spróbujcie naśladować odgłosy zwierząt z filmu( krowa, koń, świnia, kura, kogut, koza….)

Karta pracy  Czytam, piszę, liczę str. 76, 77

Karta pracy część 3 str. 90,91

Łamigłówki dla mądrej główki:

  1. Zaprowadź zwierzęta na farmę tak, aby zjadły trawę.
  2. Zaprowadź zwierzęta na farmę zgodnie z zamieszczonym kodem.
  3. Wytnij zwierzęta i układaj na różne sposoby ( kogut, kura, królik, koza, świnia, kurczak itd.), dobieraj w pary…
  4. Przypatrz się śladom zwierząt( karta ślady zwierząt wiejskich), a następnie dopasuj ślady do zwierzęcia ( karta- Dopasuj ślady do zwierzęcia. Połącz linią).

Karty-1

Karty-2

Karty-3

Karty-4

Karty-5

ŚRODA

Posłuchajcie piosenki ,, Na wiejskim podwórku”

 Odpowiedzcie na pytania:

  1. Co dzieje się na podwórku już od świtu?
  2. Jakie zwierzęta robią ten hałas?
  3. Jakie głosy wydaja zwierzęta?
  4. Kiedy na podwórku jest trochę ciszej?

Karta pracy część 3 str. 87, 89

Zachęcamy do wykonania składanek wyrazowych:

SKŁADANKI WYRAZOWE

Edukacja plastyczna– ,, Kaczuszka”

Co nam będzie potrzebne:

– trzy żółte kółeczka( dwa mniejsze, jedno większe)

– trzy czerwone kółeczka -wielkość taka sama jak żółte mniejsze

– klej

– kartka papieru biała lub kolorowa

Jak wykonać pracę:

– wszystkie kółeczka  oprócz jednego małego  żółtego trzeba złożyć na pół

– naklejcie na kartkę wg wzoru

– dorysujcie kaczuszce oko

Gotowe!  Jeśli chcecie możecie dołożyć chmurki.

J

CZWARTEK

Edukacja matematyczna

Praca z kartą ćwiczeń część 3 str. 88

Zabawa matematyczno- językowa -Rozwiąż szyfr

 Karta pracy ,, Szyfr”

KARTA PRACY- SZYFR

 Spróbujcie naśladować odgłosy odszyfrowanych zwierząt.

 A teraz możecie fajnie się pobawić i dowiedzieć się jeszcze wielu ciekawych rzeczy o życiu na wsi i utrwalić to, co już wiecie.

NA WSI ZABAWY

Łamigłówki dla mądrej główki:

  1. Zwierzęta pozostawiły ślady na ścieżce. Powtórz wzór ….

KARTA PRACY ŚLAD

2. Połącz obrazki, których nazwy się rymują.

KARTA PRACY- RYMY

PIĄTEK

Edukacja językowo- przyrodnicza

Popatrzcie na ilustracje w kartach pracy część  3 str.92. Spróbujcie opowiedzieć , co robią ludzie na wsi wiosną.

Wiosna to taki czas, kiedy cała przyroda budzi się do życia. Ludzie na wsi mają dużo pracy na polach i w ogrodach. To, co wiosną posadzą lub wysieją, da plony w okresie lata i jesieni. Będą z tych plonów też zapasy na czas długiej zimy.

Karty pracy część 3 str. 92- 96

Na chwilę relaksu odgłosy do posłuchania:

ODGŁOSY ZWIERZĄT

Spróbujcie posadzić cebulę i dbajcie o nią podobnie jak w przedszkolu ( trzeba jej zapewnić światło i wodę). Za parę dni będziecie mogli zjeść pyszny i bogaty w witaminy szczypiorek.

KARTY PRACY:

CZYTAM ZDANIA

PISANIE PO ŚLADZIE 1

PISANIE PO ŚLADZIE 2


 

zając-3655183219

TYDZIEŃ 29.03- 02.04.2021 

TEMATYKA: WIELKANOC

PONIEDZIAŁEK

,,Zwyczaje i zabawy wielkanocne”

Poznaliście już trochę zwyczajów związanych z Wielkanocą.

Dziś obejrzyjcie sobie film o zwyczajach i zabawach ludowych związanych z Wielkanocą

Zwyczaje wielkanocne

A teraz możecie wykonać kartę pracy

Karta pracy: Wypełnij pisankę szlaczkiem i kolorami

KARTA PRACY- WYPEŁNIJ PISANKĘ

Dodatkowo wypełniamy Karty pracy cz.3 str.72- 82

WTOREK

Posłuchajcie piosenki ,, Koszyczek dobrych życzeń”

Opowiedzcie swoim bliskim co znajdowało się w koszyczku i co spełniał ten koszyczek.

Mamy dla Was wielkanocną grę Superoko. Możecie zagrać z Rodzicami lub Rodzeństwem. Powodzenia!

 GRA SUPEROKO

Karta pracy: Wielkanocna pisanka- Pokoloruj wzory zgodnie z instrukcją

 POKOLORUJ WZORY ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ

ŚRODA

Wiecie już, że obok pisanek i zajączka z Wielkanocą kojarzy się też baranek- cukrowy lub z masła.

A teraz możecie zrobić śmiesznego baranka

Co będzie potrzebne:

– serwetka ażurowa

– biały papier

– nożyczki

– klej

– kredki lub pisaki

Jak zrobić:

– naklej delikatnie serwetkę na kolorową kartkę

– z białego papieru wytnij główkę baranka- możesz poprosić o pomoc-  oraz nogi

– doklej oczy i dorysuj nos

– doklej od spodu nóżki – baranek gotowy!

44

 Poproście również rodziców o przeczytanie wiersza:

WIELKA NOC

Wielka Noc to zmartwychwstanie

to miłość i pojednanie,

to rodzina wokół stołu zebrana,

to buzia dziecka roześmiana już od rana.

To palemki, pisanki, masełko, baranek,

to serwetki białe i wyprasowane,

to mama w kuchni, która krząta się od rana,

by na stole zagościły wielkanocne dania.

oraz wykonajcie kartę pracy:

10 RÓŻNIC KARTA PRACY

CZWARTEK

Dziś zabawimy się w liczenie. Przygotowałyśmy dla Was zaczarowany obrazek. Jeśli dobrze rozwiążecie zadania uda Wam się go odczarować. Zapraszamy do zabawy. Powodzenia!

Karta pracy:  Wielkanocne obliczenia- dodawanie i odejmowanie

KARTA PRACY-LICZENIE

Zachęcamy do ćwiczeń w pisaniu:

PISANIE WYRAZÓW 1

PISANIE WYRAZÓW 2

PISANIE WYRAZÓW 3

oraz ćwiczeń w czytaniu:

CZYTAM ZDANIA 1

CZYTAM ZDANIA 2

PIĄTEK

Posłuchajcie  wielkanocnej bajeczki

Bajka o pisankach
Agnieszka Galica

Zniosła Kura cztery Jajka. – Ko-ko-ko – zagdakała zadowolona – leżcie tu cichutko, to nikt
was nie znajdzie – i poszła szukać ziarenek na podwórku.
Ale Jajka, jak to Jajka, myślały, że są mądrzejsze od kury, i zamiast leżeć cichutko, turlały się
i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je Kot.
− Miau – powiedział, przyglądając się Jajkom – cztery świeżutkie Jajka, będzie z was pyszna
jajecznica, miau!
− Nie, nie, nie! – trzęsły się ze strachu Jajka – nie chcemy skończyć na patelni.
− Ale co robić, co robić? – postukiwały się skorupkami.
− Ja uciekam – zawołało pierwsze Jajko i poturlało się przed siebie – nie dam się usmażyć!
A po chwili wróciło, wesoło podśpiewując: Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie
zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
− Co się stało, co się stało? – dopytywały się pozostałe Jajka.
− Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i teraz nie jestem już zwyczajnym Jajkiem, tylko
wielkanocną pisanką.
− Drugie Jajko nie zastanawiało się długo, poturlało się tak szybko, jak umiało, by po chwili
wrócić i zaśpiewać grubym głosem: To nie jajko tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł.
I rzeczywiście, Jajko wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.
I ja też i ja też – wołało trzecie Jajko, turlając się wesoło.
− Ciekawe, co ono wymyśli? – zastanawiały się Jajko – Biedronka, Jajko – Tygrys i Jajko –
Jako? I wtedy właśnie wróciło trzecie, całe zieloniutkie, śmiejąc się i popiskując. Jestem żabka,
każdy to wie, czy ktoś zieloną żabkę zje? – Nie!
− Jajko – Biedronka, Jajko – Tygrys i Jajko – Żabka były z siebie bardzo zadowolone. Tylko
czwarte leżało i trzęsło się ze strachu.
− Pośpiesz się – mówiły kolorowe Pisanki do czwartego Jajka – bo będzie za późno. I właśnie
wtedy nadszedł Kot.
− Czy ja dobrze widzę? Zostało tylko jedno Jajko? – mruczał niezadowolony – trudno, zrobię
jajecznicę tylko z jednego Jajka – i pomaszerował do kuchni po patelnię.
Czwarte Jajko trzęsło się ze strachu tak bardzo, że aż zaczęła pękać na nim skorupka.
− Ojej, ojej, ratunku! – wołały przestraszone Pisanki – teraz już na pewno zrobi z ciebie
jajecznicę.
− Trach, trach, trach – pękała skorupka na czwartym Jajku, aż pękła na drobne kawałki i…
wyszedł z niej malutki, puszysty, żółty kurczaczek.
Otrzepał piórka, pokręcił główką i wytrzeszczył czarne oczka, przyglądając się kolorowym
pisankom. Po chwili podreptał w kierunku cukrowego Baranka, popiskując cichutko:
Wielkanocna bajka – wyklułem się z jajka.
Już cukrowy Baranek czeka na mnie od rana.
A w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku.

Rozmowa na temat opowiadania:

Ile jajek zniosła kura?

Dlaczego jajka uciekły?

Wielkanocne rozrywki umysłowe:

DYKTANDO GRAFICZNE

WIELKANOCNA KRZYŻÓWKA

 

 

PrintFriendly and PDF
PolskaHerbGminyPrzygodzice

kpn-logo
przedszkole-wruchu gora_grosza_new gora_grosza_new Czyste powietrze