Zajęcia zdalne od 16- 23 listopada

Drodzy Rodzice!

Z uwagi na obecną sytuację zachęcamy do realizacji zajęć z dziećmi w domu, na miarę Państwa możliwości. Poniżej znajdą się nasze propozycje.

TEMATYKA TYGODNIA „A deszcz pada, pada…..”

original

PONIEDZIAŁEK- 16 listopada

Posłuchajcie opowiadania B.Formy „Spacer w deszczu”, a następnie odpowiedzcie na pytania:

A teraz spróbujcie rozwiązać deszczowe zagadki:

Poczytajcie sylaby na karcie numer 1, następnie pobawcie się kropelkami deszczu i odczytajcie zapisane na nich sylaby (karta nr 2 i 3):

121494753_3216953578432883_8494421545070382434_o

Jeśli mają Państwo możliwość wydruku:

Karta nr 2- kropelki

Karta nr 3- dziewczynka z parasolem

126004822_701889197392640_2098747566501717677_n

Dla dzieci 5-letnich, które odebrały karty pracy proponujemy na dziś zadanie z części drugiej (zimowej) str. 10, 11

( w wolnej chwili dzieci mogą również uzupełnić zadania o tematyce- urządzenia elektryczne, jeśli w tym czasie nie były w przedszkolu)

Dla dzieci 4-letnich oraz chętnych 5-latków proponujemy wykonanie zadań:

Pokoloruj tyle kropelek, ile wskazuje liczba na chmurce- nr 1

Pisanie po śladzie liczby chmurki 0-3

Pisanie po śladzie liczby chmurki 4-7

Sylaby- karta pracy

Zachęcamy również do utrwalenia piosenek, które poznawaliśmy w ubiegłym tygodniu:

PIOSENKA „PŁYNIE WISŁA, PŁYNIE”

Płynie Wisła, płynie,

Po polskiej krainie,

A dopóki płynie,

Polska nie zaginie.

Zobaczyła Kraków,

Wnet go pokochała,

A w dowód miłości

Wstęgą opasała.

Chociaż się schowała

W Niepołomskie lasy

I do morza wpada,

Płynie, jak przed czasy.

PIOSENKA „CO TO JEST NIEPODLEGŁOŚĆ”

Kiedyś Rosja, Austria i Prusy
Na Polskę mieli chytre zakusy
Niestety w końcu im się udało
I zagrabili Polskę całą

Przez długie 123 lata
Nie było nas na mapie świata
I jak to czasem mówią dorośli
Wtedy nie było niepodległości

Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno
Każde dziecko dziś woła
To polski dom, polska szkoła
Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno

Zaraz po I wojnie światowej
Powstały piękne mapy już nowe
Tak właśnie nasza historia biegła
Że Polska dzisiaj jest niepodległa

Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno
Każde dziecko dziś woła
To polski dom, polska szkoła
Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno

Jedenasty listopada 1918
Zapamiętamy już na zawsze
Jedenasty listopada 1918
Zapamiętamy już na zawsze

Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno
Każde dziecko dziś woła
To polski dom, polska szkoła
Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno

Poproście rodziców o przeczytanie wiersza:

J.Koczanowska „Listopad”

Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć
żeby zobaczyć wiele zalet.

Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.

Wiatr głośno śpiewa , mgły wirują
deszcz kropelkami w okno stuka
to jest melodia listopada
niezwykle piękna, chociaż smutna.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Jak nazywa się pora roku, która jest teraz?
  • Jak nazywamy taką deszczową, pochmurną jesień?
  • Jak nazywa się miesiąc, o którym jest mowa w wierszu?
  • Co tworzy melodia listopada?
  • Czy odgłos padającego deszczu, kropli uderzających  o szyby ma w sobie coś pięknego i tajemniczego?

Dziś poznamy kolejną literę- jest to litera D, obejrzyjcie film:

WPROWADZENIE LITERY D- FILM

Litera D pisana wzór

 d,d-3

Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej „Deszczowa pogoda”. Potrzebne będą:

  • kredki
  • kartka kolorowa w formacie A5
  • klej

praca-plastyczna-Deszczowa-pogoda

Dla dzieci 5-letnich, które odebrały karty pracy proponujemy na dziś zadanie z części drugiej (zimowej) str. 12, 13

Dla dzieci 4-letnich oraz chętnych 5-latków proponujemy wykonanie zadań:

Pogoda- zadanie

 Zachęcamy również do zabawy muzycznej z grzechotkami (można je wykonać z jajek po kinder niespodziance, wypełniając kaszą/ ryżem)

 DESZCZOWA ZABAWA- FILM

Słowa zabawy:

Dziś za oknem deszczyk pada…

o parapet i o daszek…

z dużej chmury do kałuży…

i na lasy i na pola, do strumyka, do jeziora…..

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

ŚRODA-18 LISTOPADA

Dzień dobry :)

Na początek dnia posłuchajcie proszę odgłosów deszczu, może wiecie jak nazywamy drobny deszcz, a jak gruby i intensywny? (mżawka, ulewa). Czasem deszczu towarzyszy także burza.

Pamiętajcie o porannej gimnastyce :)

Propozycja zabawy: Wytnijcie z papieru kółka- kałuże, mogą być różnej wielkości :) Ułóżcie je na dywanie lub podłodze i pobawcie się w przeskakiwanie, możecie także przechodzić przez kałuże slalomem, ćwicząc równowagę. Powodzenia :)

PROSTOKĄT:

Spróbujcie nazwać poniższą figurę, powiedzcie, ile ma boków i jakiej są długości (długie, krótkie).

rect

Spróbujcie ułożyć z dostępnych w domu przedmiotów, klocków (kredki, klamerki, patyczki itp.) figurę- prostokąt. Powodzenia :)

Wykonajcie poniższe ćwiczenie- wytnijcie parasole oraz krople deszczu, następnie połączcie obrazki w pary, nazywając figury.

parasol i krople kształty

Możecie również utrwalić liczenie, dopasowując ilość kropelek do odpowiedniej cyfry:

Policz kropelki

Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej „Pelerynka przeciwdeszczowa”. Potrzebne będą:

  • wstążka
  • worek na śmieci
  • farby

126088861_776090539641995_3239947064495180437_n

126177787_3413583952095841_3518423686060193022_n

126157507_816946545786709_556467864741122518_n

126075485_784843959047119_5377637939754634352_n

JĘZYK ANGIELSKI

Utrwalimy zwroty określające pogodę, posłuchajcie i powtórzcie:

Następnie posłuchajcie piosenki:

MIŁEGO DNIA :)

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

CZWARTEK-19 LISTOPADA

Dzień dobry :)

Zachęcamy na początek dnia do zapoznania się z piosenką „Deszczyk kapu, kap”. Posłuchajcie jej kilka razy, a wtedy uda Wam się zapamiętać jej słowa.

Możecie również wykonać deszczowy taniec: podczas zwrotki kołyszemy się trzymając rączki na biodrach, podczas refrenu podskakujemy jak piłeczki :)

„Deszczyk kapu, kap”

Kapu, kapu, kapu kap /x4.

Ref. Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap,
Kropelki łap, łap, łap. / x4

  1. Kiedy chmurki są nad nami, w prawo, w lewo je witamy.
    Deszczyk kapie z chmurki spada i po drodze tak powiada.
    Jesień deszczu potrzebuje, każdy dzisiaj go poczuje.
    Na policzku i na rączce, deszczyk czują nawet brzdące.
    Deszczyku przyjdź, hop, hop.

Ref. Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap,
Kropelki łap, łap, łap. / x4

  1. Chmurki płyną już na niebie,  deszczyk kapie jak w ulewie.
    Kapuśniaczek no i mżawka, to deszczyku jest huśtawka.
    Bywa groźny i brunatny, bywa czasem delikatny.
    Deszczyk lubią małe dzieci, dla dorosłych tylko leci.
    Deszczyku przyjdź, hop, hop.

Ref. Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap,
Kropelki łap, łap, łap. / x4

Kapu, kapu, kapu kap /x4.

 

Czy wiecie, skąd się bierze deszcz? Posłuchajcie opowiadania, a poznacie kilka ważnych informacji:

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– Gdzie znajdowała się mała kropelka na początku opowiadania?
– O czym marzyła kropelka deszczu?
– W jaki sposób kropelka znalazła się na błękitnej chmurce?
– Gdzie wylądowała kropelka podczas opadów deszczu?
– O czym powiedział bocian kropelce?
– Dlaczego kropelka spadała z zimnej chmury cicho, bez plusku?

obieg wody w przyrodzie

Wyjaśnienie zjawiska obiegu wody w przyrodzie:

Słońce ogrzewa wodę. Woda paruje, jej kropelki  unoszą się w powietrze w postaci pary wodnej, tworzą chmurę, stają się coraz większe i cięższe, aż spadają w postaci deszczu. Mocno schłodzone krople wody spadają w postaci śniegu.

Możecie obejrzeć również filmy edukacyjne:
OBIEG WODY W PRZYRODZIE- FILM EDUKACYJNY

SKĄD SIĘ BIERZE DESZCZ?

Dla dzieci 5-letnich, które odebrały karty pracy proponujemy na dziś zadanie z części drugiej (zimowej) str. 14

( w wolnej chwili dzieci mogą również uzupełnić zadania o tematyce- urządzenia elektryczne, jeśli w tym czasie nie były w przedszkolu)

Dla dzieci 4-letnich oraz chętnych 5-latków proponujemy wykonanie zadania:

2c2844099c96b4f788bf60b28ff29d61

Dziewczynka z parasolem-zadanie

Chłopiec z parasolem-zadanie

MIŁEGO DNIA :)

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

PIĄTEK- 20 LISTOPADA

WITAMY WAS CIEPŁO, WIEWIÓRECZKI :)

Na początek dnia zachęcamy do powtórzenia piosenki „Deszczyk kapu, kap”.

A teraz posłuchajcie wiersza o „Deszczowym koniku”:

Spróbujcie odczytać wyrazy zapisane na kroplach deszczu, wskażcie i nazwijcie pierwsze litery w wyrazach:

Kropelki-wyrazy

Zapraszamy Was teraz do deszczowej zabawy, przygotujcie worek na śmieci lub reklamówkę foliową :)

Dla dzieci 5-letnich, które odebrały karty pracy proponujemy na dziś zadanie z części drugiej (zimowej) str. 15,16,17, 18

oraz utrwalenie litery D w formie karty pracy:

Litera D

Dla dzieci 4-letnich oraz chętnych 5-latków proponujemy wykonanie zadania:

Litera D

Policz i pokoloruj

Spróbujcie określić wzory na kaloszach używając liczebników porządkowych- pierwsza para kaloszy ma wzór prostokąty, druga para kaloszy ma wzór …… itd.

Możecie też odpowiedzieć na pytania:

  • Która z kolei para kaloszy ma wzór trójkąty ( druga)
  • Która z kolei para kaloszy ma wzór serca?
  • Która para kaloszy ma wzór koła?
  • Która para kaloszy ma wzór prostokąty?
  • Która para kaloszy ma wzór kwadraty?

kalosze-wzory

Na koniec proponujemy wykonać zabawę badawczą. Potrzebne będą:

  • Naczynie przezroczyste wypełnione wodą
  • Przedmioty tj. korek, łyżeczka metalowa, spinacz, agrafka, gwóźdź, plastelina, papier.

Sprawdźcie, co pływa, a co tonie :)

KARTKA

20201119_183427

KULKA PLASTELINY

20201119_183559 

A CO JEŚLI Z KULKI ZROBIMY ŁÓDKĘ I POWOLI POŁOŻYMY NA WODĘ? WTEDY NIE TONIE :)

20201119_183632

ŚRUBA

20201119_183506

ŁYŻECZKA

AGRAFKA

20201119_183521

SPRAWDŹCIE, CZY U WAS BĘDZIE DZIAŁO SIĘ PODOBNIE. ZASTANÓWCIE SIĘ, DLACZEGO ŚRUBKA, ŁYŻECZKA, AGRAFKA OD RAZU ZATONĘŁY. POWODZENIA :)

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

PONIEDZIAŁEK- 23 LISTOPADA

Witamy Was ciepło Wiewióreczki!

Na początek dnia posłuchajcie wiersza J. Brzechwy „KATAR”:

Musimy pamiętać o tym, że przenoszeniu wirusów i bakterii możemy zapobiec dbając o zasady higieny  (używanie chusteczek jednorazowych, zasłanianie buzi podczas kaszlu i kichania, częste mycie rąk).

original

Możecie przy okazji utrwalić sobie wierszyk, którego uczyliśmy się w przedszkolu:

Kiedy bierze Cię ziewanie,

Katar albo też kichanie.

Zasłoń usta rączką swoją,

Przecież inni obok stoją.

Posłuchajcie teraz zagadek dotyczących dbania o higienę i spróbujcie podać ich rozwiązanie:

Zastanówcie się teraz i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie:

Co zrobić, aby być zdrowym?

Na pewno wymieniliście wiele pomysłów, a teraz spróbujcie określić prawdziwość zdań, odpowiadając prawda lub fałsz.

Może na śniadanie lub kolację przygotujecie kolorową, pełną warzyw kanapkę- na pewno będzie pełna witamin. Może zainspiruje Was gra edukacyjna, zobaczcie 😊

321startDIY-kolorowe-kanapki-dla-dzieci-15

GRA EDUKACYJNA- MISTRZ KANAPKA

Dla dzieci 5-letnich, które odebrały karty pracy proponujemy na dziś zadanie z części drugiej (zimowej) str. 19

Dla dzieci 4-letnich oraz chętnych 5-latków proponujemy wykonanie zadania:

Sylaby higiena- karta pracy

RUCH TO ZDROWIE -Nie zapomnijcie o ćwiczeniach, możecie wykonać kilka ćwiczeń np.

  • przysiady
  • podskoki
  • pajacyki
  • wymachy rąk na lewo/ prawo/ górę/ dół

lub poćwiczyć z piosenką:

MIŁEGO DNIA!

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

PrintFriendly and PDF
PolskaHerbGminyPrzygodzice

kpn-logo
przedszkole-wruchu gora_grosza_new gora_grosza_new Czyste powietrze