TYDZIEŃ 12.04-16.04.2021

W ŚWIECIE TEATRU

PONIEDZIAŁEK

Witamy Wiewióreczki. Zachęcamy do zapoznania się z kilkoma ciekawostkami dotyczącymi naszego nowego tematu- teatru:

Obejrzyjcie teraz film „Jak powstaje przedstawienie”:

Spójrzcie jeszcze na poniższe ilustracje. Przedstawiają one rodzaje lalek, jakie mogą występować w przedstawieniach teatralnych:

LALKI-TEATRALNE-kukiełka-1LALKI-TEATRALNE-marionetka-1LALKI-TEATRALNE-pacynka-1LALKI-TEATRALNE-sylwety-do-teatru-cieni-1LALKI-TEATRALNE-jawajka-1

Zachęcamy Was do wykonania ćwiczenia plastycznego. Poniżej znajduje się kolorowanka- teatr. Spróbujcie narysować aktorów na scenie- mogą to być postacie z ulubionych bajek np. Czerwony Kapturek, Wilk itp.

 TEATR SCENA

Drodzy Rodzice. Zachęcamy do nadsyłania zdjęć dzieci podczas zajęć zdalnych na naszego maila: przedszkole3d@wp.pl lub naszą grupę na messengerze.

WTOREK

Witamy Was ciepło Wiewióreczki!

Zachęcamy do powitania z piosenką:

Wysłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Teatr” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Spróbujcie teraz dokończyć zdania dotyczące teatru. Będą potrzebne słowa: widownia, scena, kurtyna, brawa, kostiumy, cicho.

W kolejnej zabawie przypomnijcie sobie znane bajki :)

Zachęcamy do wykonania kart pracy:

DLA 5-LATKÓW:

KARTA PRACY- UZUPEŁNIJ WYRAZY

DLA 4-LATKÓW

KARTA PRACY- MARIONETKA

DLA CHĘTNYCH:

TEATR UZUPEŁNIJ OBRAZEK

Zachęcamy również do obejrzenia teatrzyku „Jaś i Małgosia”.  Kamishibai Papierowy Teatr to teatr obrazkowy lub inaczej teatr ilustracji.

ŚRODA

Witamy Was Wiewiórki :)

Na początek krótkie, bajkowe przypomnienie. Zapraszamy do zabawy z wierszem „Bajkowa zgadywanka”

Zachęcamy również do utrwalenia słownictwa związanego z teatrem z wykorzystaniem gry edukacyjnej:

GRA EDUKACYJNA TEATR

Dziś poznamy kolejną literkę. Może ją już znacie?

To litera H- drukowana oraz pisana, mała i wielka.

hak_1

Zastanówcie się, czy znacie jakieś słowa zaczynające się na tę głoskę. Następnie popatrzcie na poniższą ilustrację i wskażcie te obrazki, których nazwy zaczynają się na głoskę H.

159458207_103385468497458_4812306420941068759_n

Tak jak w poprzednim tygodniu zachęcamy Was do zabawy z literą przy piosence. Tym razem będzie to piosenka o Halince.

Zachęcamy do utrwalenia litery H z kartą pracy:

Karta pracy- litera H

Zachęcamy również do wykonania kukiełek. Możecie użyć poniższych szablonów lub samodzielnie narysować i wyciąć ulubioną postać:

teatrzyk-brzydkie-kaczatko-3-bc-p

teatrzyk-brzydkie-kaczatko-2-bc-p

teatrzyk-brzydkie-kaczatko-1-bc-p

Zapraszamy również do obejrzenia niezwykłego spektaklu żywego aktora „Calineczka”:

CZWARTEK

Zapraszamy Was Wiewióreczki do obejrzenia teatrzyku cieni „Calineczka”:

oraz zabawy „Czyj to cień?”

 

Jeśli macie ochotę przygotować taki teatrzyk, potrzebne będzie: ciemne pomieszczenie, lampka oraz biała kartka/materiał naklejone na karton oraz oczywiście kukiełki. Mogą one być wycięte z białego lub czarnego kartonu- ważny jest kształt, nie kolor.

wojtek-żołnierz-bez-munduru-teatrzyk-cieni-dla-dziecka-zrób-to-sam-7 1

Zachęcamy do utrwalenia litery H z kartą pracy:

KARTA PRACY LITERA H

oraz ćwiczeń matematycznych:

UCZYMY SIĘ ODEJMOWAĆ

DOKLEJ PRAWA-LEWA

PIĄTEK

WIEWIÓRECZKI! TO OSTATNI DZIEŃ ZAJĘĆ ZDALNYCH. MIŁO BĘDZIE JEŚLI UZUPEŁNICIE WASZE KSIĄŻECZKI. PROSIMY, ABY PIĘCIOLATKI WYKONAŁY ZADANIA NA STRONIE 78 I 79 ORAZ W MIARĘ MOŻLIWOŚCI UZUPEŁNIŁY BRAKUJĄCE ZADANIA Z CZĘŚCI 3.

Screenshot_2021-04-15 880181_Kolorowy_start_Karty_Pracy_cz-3

ABY UTRWALIĆ WIADOMOŚCI NA TEMAT WIOSENNYCH KWIATÓW ZACHĘCAMY DO GRY INTERAKTYWNEJ:

GRA INTERAKTYWNA- KWIATY WIOSENNE

DLA 4-LATKÓW PROPONUJEMY WYKONANIE KARTY PRACY:

DIAGRAMY OBRAZKOWE- KARTA PRACY

Przypomnijcie sobie również piosenkę, której uczyliśmy się na powitanie wiosny:

1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury.
I pomyślał : Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może.

Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
Kto pokaże gniazda ptakom ? ( wiosna)
Kto wygoni misia z nory? ( wiosna )
Zazieleni pola, bory? ( wiosna )

2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał krótką piosenkę.
Daj wiosenko kwiatów troszeczkę
I obudź misia, obudź rzeczkę.

Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
Kto pokaże gniazda ptakom ? ( wiosna)
Kto wygoni misia z nory? ( wiosna )
Zazieleni pola, bory? ( wiosna )

3. I wiosenka go posłuchała
Kolorowe kwiaty dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.

Ref: Obudziła pąki kwiatów
Pokazała gniazda ptakom.
Wygoniła misia z nory
Ożywiła pola, bory.

DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK :)

Image191


 

TYDZIEŃ 06.04-09.04.2021

TEMAT- WIOSNA NA WSI

WTOREK

Witamy w nowym tygodniu drogie Wiewiórki!

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach mieszkających na wsi. Może macie w domu jakieś książeczki o zwierzątkach? Jeśli tak zachęcamy do utrwalenia nazw zwierząt wiejskich oglądając ilustracje.  Jeśli nie macie, nazwijcie zwierzęta, które są przedstawione na tej ilustracji:

na wsi plakat przedszkole

Zachęcamy do obejrzenia filmu:

Przypomnijcie sobie odgłosy zwierząt wiejskich:

ZWIERZĘTA WIEJSKIE ODGŁOSY

A teraz wytężcie swój wzrok i spróbujcie odnaleźć różnice w obrazkach:

8

Zachęcamy również do porannej gimnastyki :)

ZWIERZĘCA GIMNASTYKA RULETKA

Spróbujcie teraz zastanowić się, na jaką  głoskę zaczynają się nazwy zwierząt:

NA JAKĄ GŁOSKĘ?

Dzieci, które zabrały książki do domu prosimy o wykonanie zadania w kartach pracy 5-latka str. 70,72

Dla dzieci, które nie odebrały kart pracy oraz chętnych krzyżówka:

Krzyżówka-zagroda

Dla 4-latków proponujemy wykonać ćwiczenie w kartach pracy nr 30, 31

ŚRODA

Zachęcamy do wysłuchania wiersza A.Aleksandrowicz „Dziwne rozmowy”. Następnie opowiedzcie, gdzie mieszkała świnka, szczeniaczki, krowa, kokoszki oraz konik:

Możecie również dołączyć do śpiewania piosenki :

W chlewiku mieszka świnka i trąca ryjkiem drzwi, gdy niosę jej jedzenie, a ona kwi kwi kwi.

Na drzewie siedzi wrona, od rana trochę zła, gdy pytam jak się miewasz, to ona kra kra kra.

Opodal chodzi kaczka, co krzywe nóżki ma, ja mówię jej dzień dobry, a ona kwa kwa kwa.

Przed budą trzy szczeniaczki podnoszą straszny gwałt, ja mówię cicho pieski, a one hau hau hau.

Spróbujcie rozwiązać zagadki:

Spróbujcie odczytać sylaby- odgłosy zwierząt wiejskich, powiedzcie, które zwierzęta wydają takie odgłosy:

KO-KO-KO

Dzieci, które zabrały książki do domu prosimy o wykonanie zadania w kartach pracy 5-latka str. 73, 74

Dla dzieci, które nie odebrały kart pracy, oraz chętnych:

WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY-8

WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY-7

DLA 4-LATKÓW- podziel na sylaby oraz pokoloruj zwierzęta:

WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY-3

Chętnie obejrzymy zdjęcia z Waszymi zwierzątkami, ale nie tylko.

Drodzy Rodzice. Zachęcamy do nadsyłania zdjęć dzieci podczas zajęć zdalnych na naszego maila: przedszkole3d@wp.pl lub naszą grupę na messengerze.

CZWARTEK

Dzień dobry Wiewiórki!

Na początek zachęcamy do obejrzenia teatrzyku pt. „Kogut i Kukuryku” na podstawie opowiadania A.Sójki:

Spróbujcie opowiedzieć, co wydarzyło się na wiejskim podwórku. Jakie zadanie miał na podwórku kogut?

Zwierzęta są nam bardzo potrzebne.  Niektóre z nich są naszymi wiernymi przyjaciółmi jak np. pies, kot, a nawet koń. Pomagają ludziom w gospodarstwie (konie), pilnują zagrody lub innych zwierząt (psy pasterskie).

56

Inne zaś dostarczają nam różnych surowców, które przetwarzamy i wykorzystujemy na co dzień. Przyjrzyjcie się uważnie obrazkom  i powiedzcie  co otrzymujemy od różnych zwierząt, które możemy spotkać na wsi.

3 77 98

88 9 0

Może zajrzycie do lodówki i sprawdzicie, jakie macie w niej produkty pochodzące od zwierząt :)

WPROWADZENIE LITERY F

Tak wygląda litera F drukowana, nazwijcie obrazki przedstawione poniżej i zastanówcie się, które nazwy rozpoczynają się na tę głoskę. Może wymyślicie też inne słowa zaczynające się na F.

159905245_103385458497459_5183758805927293711_n

Wiewiórki, prosimy, abyście do kolejnej zabawy przygotowali kartkę oraz pisak lub kredkę. Napiszcie na niej literę F drukowaną i spróbujcie napisać literę w rytm piosenki :)

 

Aby utrwalić literkę zachęcamy do wykonania karty pracy:

LITERA F- KARTA PRACY

LITERA F-PUZZLE

Dzieci, które zabrały książki do domu prosimy o wykonanie zadania w kartach pracy 5-latka str. 75, 76

Dla dzieci, które nie odebrały kart pracy oraz 4-latków:

KARTA PRACY- ZWIERZĘTA HODOWLANE

Drodzy Rodzice. Zachęcamy do nadsyłania zdjęć dzieci podczas zajęć zdalnych na naszego maila: przedszkole3d@wp.pl lub naszą grupę na messengerze.

PIĄTEK

Witamy Was Wiewióreczki!

Dziś przypomnimy sobie, jak nazywa się potomstwo, czyli dzieci zwierząt wiejskich. Posłuchajcie na początek bajki pt. „Szukam mamy”:

Następnie spróbujcie dokończyć zdania:

3fdf7c9fa268eb2946cb58c80586b1f2unnamed

Zachęcamy Was również do utrwalenia poznanej wczoraj litery F. Spróbujcie odczytać sylaby z ruletki:

SYLABY- RULETKA

Zapraszamy Was również do zabawy rytmicznej z muzogramem. Poniżej znajduje się szablon muzogramu do wydruku, można również go napisać samodzielnie:
MUZOGRAM The chimes of dunkirk

KURKA TU, KURKA TAM, A TERAZ KURKA JAJKA ZNIOSŁA, RAZ DWA TRZY.

I KURKA KO KO KO, I KURKA KO KO KO, I CIESZY SIĘ, ŻE JAJKA ZNIOSŁA I JUŻ SĄ.

 

Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej „Krówka”:

KOŁA PRACA PLASTYCZNA KROWA

169088425_629946527963981_3944190129398229797_n

Dzieci, które zabrały książki do domu prosimy o wykonanie zadania w kartach pracy 5-latka str. 77

Dla dzieci, które nie odebrały kart pracy oraz 4-latków:

POKOLORUJ ZWIERZĘTA NA GŁOSKĘ K

POKOLORUJ WEDŁUG KODU

LUB DO WYCIĘCIA I UŁOŻENIA PUZZLE:

PUZZLE ZWIERZĘTA WIEJSKIE

Drodzy Rodzice. Zachęcamy do nadsyłania zdjęć dzieci podczas zajęć zdalnych na naszego maila: przedszkole3d@wp.pl lub naszą grupę na messengerze.


Drodzy Rodzice!

Z uwagi na obecną sytuację zachęcamy do realizacji zajęć z dziećmi w domu, na miarę możliwości Państwa oraz dzieci. Poniżej znajdują się nasze propozycje.

TYDZIEŃ 29.03.-02.04.2021

TEMATYKA: WIELKANOC

zając-3655183219

PONIEDZIAŁEK

Witamy Wiewióreczki. Zachęcamy do utrwalenia piosenki „Święta Wielkanocne”

BO JUŻ SĄ ŚWIĘTA WIELKANOCNE

1.Farby, pędzel i kosz jajek narysuję stos pisanek.
I baranek i wędzonka i gotowa już święconka- x2

ref:
Bo już są święta, święta wielkanocne,
są też pisanki baranki zajączki.
Jest tata, mama i młodsza siostrzyczka,
wszyscy zerkają razem do koszyczka- 2x

2.Lany, lany poniedziałek, mokra Kasia, mokry Janek.
Chłopcy pędzą z sikawkami, biegną tak za dziewczynkami – x2

Przypomnijcie sobie o jakich symbolach wielkanocnych mówiliśmy w przedszkolu i spróbujcie rozwiązać wielkanocne zagadki :)

Dzieci, które zabrały książki do domu prosimy o wykonanie zadania w kartach pracy 5-latka str. 65

Dla dzieci, które nie odebrały kart pracy oraz dla 4-latków proponujemy wykonać ćwiczenie grafomotoryczne „Pisanka”

 KARTA PRACY- RYSUJ PO ŚLADZIE, POKOLORUJ PISANKĘ

WTOREK

Kochane Wiewióreczki zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia Wielkanocnej Przygody Zajączka:

Odpowiedzcie na pytania dotyczące opowiadania:

  • Jaką pracę wykonywał zając?
  • Gdzie zawoził pisanki?
  • Co wydarzyło się w drodze do kurnika?

Spróbujcie teraz określić prawdziwość zdań dotyczących Świąt Wielkanocnych:

Zachęcamy do zagrania w  gry wielkanocne:

DLA 4-5-LATKÓW

GRA WIELKANOCNA

GRA DLA 5-LATKÓW

GRA WIELKANOCNA LICZENIE

Dzieci, które zabrały książki do domu prosimy o wykonanie zadania w kartach pracy 5-latka str. 66

Dla dzieci, które nie odebrały kart pracy oraz dla 4-latków proponujemy wykonać KURCZĄTKO

KURCZĄTKO W SKORUPCE

LUB OZDOBĘ WIELKANOCNĄ

slvai8k1pwk

OZDOBA WIELKANOCNA SZABLON

ŚRODA

b4394a8dc62cb8127b760e14eec5da50

Witamy Was Przedszkolacy!

Zachęcamy do przypomnienia informacji o tradycjach wielkanocnych, obejrzyjcie krótki film:

Spróbujcie teraz wymienić, jakie zapamiętaliście tradycje i zwyczaje usłyszane w filmie.

Może dziś rozpoczniecie już przygotowania do Wielkanocy i pomożecie rodzicom w porządkach domowych? Na pewno będziecie świetnymi pomocnikami :)

Jeśli jest możliwość, zachęcamy do wydrukowania „Książeczki wielkanocnej” do pokolorowania, która przedstawia tradycje wielkanocne.

KSIĄŻECZKA WIELKANOCNA

Dla 5-latków do wypełnienia krzyżówka wielkanocna:

KRZYŻÓWKA WIELKANOCNA

Zachęcamy również do wesołej zabawy wielkanocnej z piosenką, spróbujcie naśladować zwierzęta:

  • kurczątko piszczy- pi, pi, pi
  • baranek beczy- be, be, be
  • zajączek skacze- kic, kic, kic
  • pisanki wesoło śmieją się

Miłego dnia :)

CZWARTEK

Witamy Wiewióreczki!

Zapraszamy Was do wysłuchania Bajki o „Kurce Kokoszce”.

Następnie zachęcamy do wykonania pracy plastycznej „Kurka i kurczątka”

20210331_124542

Poniżej znajduje się plik z potrzebnymi szablonami lub można samodzielnie odrysować koła od kubka/miski. Następnie dorysować kredkami lub pisakami elementy kury i kurczątka. Powodzenia :)

KURKA PRACA-SZABLONY

Zachęcamy również do zabawy muzycznej do znanej melodii „Zorba”. Potrzebne będą cztery rysunki pisanek. Można je wydrukować lub narysować samodzielnie.

PISANKI DO KOLOROWANIA

166379180_149693383719271_4040426845131943988_n

A oto film pokazowy:

A to link do muzyki:

ZORBA

Prosimy również, aby  5-latki zrobiły kartę pracy nr 67

PIĄTEK

Dzień dobry. Na początek zapraszamy do wysłuchania wiersza:

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza:

  • Jakie ciasto upiekła mama oraz ciocia?
  • Z czego był baranek, który stał wokół owsa?
  • Co układały w koszyku Ala oraz siostra Hania?
    Jakie potrawy postawiła mama na stole wielkanocnym?
  • Co złoży sobie rodzina przy stole?

Przypomnijcie sobie teraz, co możemy włożyć do koszyka wielkanocnego:

 

Spróbujcie odczytać wyrazy zapisane na pisankach:

pisanki-wyrazy

Zapraszamy też do zabawy muzycznej. Jeśli nie macie w domu takiej pisanki, możecie wykorzystać plastikowy kubek lub małą piłeczkę:

Kurczaczek pi, kurczaczek pi, kurczaczek pi pi pi, a kurka ko, a kurka ko, a kurka ko ko ko. x2

Zając w ogrodzie skacze kic kic kic, do koszyka jajka wkłada jeden, dwa, trzy.

Zachęcamy do wykonania kartek wielkanocnych, jeśli jest możliwość wydrukowania:

KARTKA WIELKANOCNA ZAJĄC

KARTKA WIELKANOCNA KURCZAK


Zajęcia zdalne od 16- 23 listopada

Drodzy Rodzice!

Z uwagi na obecną sytuację zachęcamy do realizacji zajęć z dziećmi w domu, na miarę Państwa możliwości. Poniżej znajdą się nasze propozycje.

TEMATYKA TYGODNIA „A deszcz pada, pada…..”

original

PONIEDZIAŁEK- 16 listopada

Posłuchajcie opowiadania B.Formy „Spacer w deszczu”, a następnie odpowiedzcie na pytania:

A teraz spróbujcie rozwiązać deszczowe zagadki:

Poczytajcie sylaby na karcie numer 1, następnie pobawcie się kropelkami deszczu i odczytajcie zapisane na nich sylaby (karta nr 2 i 3):

121494753_3216953578432883_8494421545070382434_o

Jeśli mają Państwo możliwość wydruku:

Karta nr 2- kropelki

Karta nr 3- dziewczynka z parasolem

126004822_701889197392640_2098747566501717677_n

Dla dzieci 5-letnich, które odebrały karty pracy proponujemy na dziś zadanie z części drugiej (zimowej) str. 10, 11

( w wolnej chwili dzieci mogą również uzupełnić zadania o tematyce- urządzenia elektryczne, jeśli w tym czasie nie były w przedszkolu)

Dla dzieci 4-letnich oraz chętnych 5-latków proponujemy wykonanie zadań:

Pokoloruj tyle kropelek, ile wskazuje liczba na chmurce- nr 1

Pisanie po śladzie liczby chmurki 0-3

Pisanie po śladzie liczby chmurki 4-7

Sylaby- karta pracy

Zachęcamy również do utrwalenia piosenek, które poznawaliśmy w ubiegłym tygodniu:

PIOSENKA „PŁYNIE WISŁA, PŁYNIE”

Płynie Wisła, płynie,

Po polskiej krainie,

A dopóki płynie,

Polska nie zaginie.

Zobaczyła Kraków,

Wnet go pokochała,

A w dowód miłości

Wstęgą opasała.

Chociaż się schowała

W Niepołomskie lasy

I do morza wpada,

Płynie, jak przed czasy.

PIOSENKA „CO TO JEST NIEPODLEGŁOŚĆ”

Kiedyś Rosja, Austria i Prusy
Na Polskę mieli chytre zakusy
Niestety w końcu im się udało
I zagrabili Polskę całą

Przez długie 123 lata
Nie było nas na mapie świata
I jak to czasem mówią dorośli
Wtedy nie było niepodległości

Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno
Każde dziecko dziś woła
To polski dom, polska szkoła
Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno

Zaraz po I wojnie światowej
Powstały piękne mapy już nowe
Tak właśnie nasza historia biegła
Że Polska dzisiaj jest niepodległa

Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno
Każde dziecko dziś woła
To polski dom, polska szkoła
Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno

Jedenasty listopada 1918
Zapamiętamy już na zawsze
Jedenasty listopada 1918
Zapamiętamy już na zawsze

Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno
Każde dziecko dziś woła
To polski dom, polska szkoła
Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno

Poproście rodziców o przeczytanie wiersza:

J.Koczanowska „Listopad”

Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć
żeby zobaczyć wiele zalet.

Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.

Wiatr głośno śpiewa , mgły wirują
deszcz kropelkami w okno stuka
to jest melodia listopada
niezwykle piękna, chociaż smutna.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Jak nazywa się pora roku, która jest teraz?
  • Jak nazywamy taką deszczową, pochmurną jesień?
  • Jak nazywa się miesiąc, o którym jest mowa w wierszu?
  • Co tworzy melodia listopada?
  • Czy odgłos padającego deszczu, kropli uderzających  o szyby ma w sobie coś pięknego i tajemniczego?

Dziś poznamy kolejną literę- jest to litera D, obejrzyjcie film:

WPROWADZENIE LITERY D- FILM

Litera D pisana wzór

 d,d-3

Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej „Deszczowa pogoda”. Potrzebne będą:

  • kredki
  • kartka kolorowa w formacie A5
  • klej

praca-plastyczna-Deszczowa-pogoda

Dla dzieci 5-letnich, które odebrały karty pracy proponujemy na dziś zadanie z części drugiej (zimowej) str. 12, 13

Dla dzieci 4-letnich oraz chętnych 5-latków proponujemy wykonanie zadań:

Pogoda- zadanie

 Zachęcamy również do zabawy muzycznej z grzechotkami (można je wykonać z jajek po kinder niespodziance, wypełniając kaszą/ ryżem)

 DESZCZOWA ZABAWA- FILM

Słowa zabawy:

Dziś za oknem deszczyk pada…

o parapet i o daszek…

z dużej chmury do kałuży…

i na lasy i na pola, do strumyka, do jeziora…..

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

ŚRODA-18 LISTOPADA

Dzień dobry :)

Na początek dnia posłuchajcie proszę odgłosów deszczu, może wiecie jak nazywamy drobny deszcz, a jak gruby i intensywny? (mżawka, ulewa). Czasem deszczu towarzyszy także burza.

Pamiętajcie o porannej gimnastyce :)

Propozycja zabawy: Wytnijcie z papieru kółka- kałuże, mogą być różnej wielkości :) Ułóżcie je na dywanie lub podłodze i pobawcie się w przeskakiwanie, możecie także przechodzić przez kałuże slalomem, ćwicząc równowagę. Powodzenia :)

PROSTOKĄT:

Spróbujcie nazwać poniższą figurę, powiedzcie, ile ma boków i jakiej są długości (długie, krótkie).

rect

Spróbujcie ułożyć z dostępnych w domu przedmiotów, klocków (kredki, klamerki, patyczki itp.) figurę- prostokąt. Powodzenia :)

Wykonajcie poniższe ćwiczenie- wytnijcie parasole oraz krople deszczu, następnie połączcie obrazki w pary, nazywając figury.

parasol i krople kształty

Możecie również utrwalić liczenie, dopasowując ilość kropelek do odpowiedniej cyfry:

Policz kropelki

Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej „Pelerynka przeciwdeszczowa”. Potrzebne będą:

  • wstążka
  • worek na śmieci
  • farby

126088861_776090539641995_3239947064495180437_n

126177787_3413583952095841_3518423686060193022_n

126157507_816946545786709_556467864741122518_n

126075485_784843959047119_5377637939754634352_n

JĘZYK ANGIELSKI

Utrwalimy zwroty określające pogodę, posłuchajcie i powtórzcie:

Następnie posłuchajcie piosenki:

MIŁEGO DNIA :)

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

CZWARTEK-19 LISTOPADA

Dzień dobry :)

Zachęcamy na początek dnia do zapoznania się z piosenką „Deszczyk kapu, kap”. Posłuchajcie jej kilka razy, a wtedy uda Wam się zapamiętać jej słowa.

Możecie również wykonać deszczowy taniec: podczas zwrotki kołyszemy się trzymając rączki na biodrach, podczas refrenu podskakujemy jak piłeczki :)

„Deszczyk kapu, kap”

Kapu, kapu, kapu kap /x4.

Ref. Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap,
Kropelki łap, łap, łap. / x4

  1. Kiedy chmurki są nad nami, w prawo, w lewo je witamy.
    Deszczyk kapie z chmurki spada i po drodze tak powiada.
    Jesień deszczu potrzebuje, każdy dzisiaj go poczuje.
    Na policzku i na rączce, deszczyk czują nawet brzdące.
    Deszczyku przyjdź, hop, hop.

Ref. Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap,
Kropelki łap, łap, łap. / x4

  1. Chmurki płyną już na niebie,  deszczyk kapie jak w ulewie.
    Kapuśniaczek no i mżawka, to deszczyku jest huśtawka.
    Bywa groźny i brunatny, bywa czasem delikatny.
    Deszczyk lubią małe dzieci, dla dorosłych tylko leci.
    Deszczyku przyjdź, hop, hop.

Ref. Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap,
Kropelki łap, łap, łap. / x4

Kapu, kapu, kapu kap /x4.

 

Czy wiecie, skąd się bierze deszcz? Posłuchajcie opowiadania, a poznacie kilka ważnych informacji:

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– Gdzie znajdowała się mała kropelka na początku opowiadania?
– O czym marzyła kropelka deszczu?
– W jaki sposób kropelka znalazła się na błękitnej chmurce?
– Gdzie wylądowała kropelka podczas opadów deszczu?
– O czym powiedział bocian kropelce?
– Dlaczego kropelka spadała z zimnej chmury cicho, bez plusku?

obieg wody w przyrodzie

Wyjaśnienie zjawiska obiegu wody w przyrodzie:

Słońce ogrzewa wodę. Woda paruje, jej kropelki  unoszą się w powietrze w postaci pary wodnej, tworzą chmurę, stają się coraz większe i cięższe, aż spadają w postaci deszczu. Mocno schłodzone krople wody spadają w postaci śniegu.

Możecie obejrzeć również filmy edukacyjne:
OBIEG WODY W PRZYRODZIE- FILM EDUKACYJNY

SKĄD SIĘ BIERZE DESZCZ?

Dla dzieci 5-letnich, które odebrały karty pracy proponujemy na dziś zadanie z części drugiej (zimowej) str. 14

( w wolnej chwili dzieci mogą również uzupełnić zadania o tematyce- urządzenia elektryczne, jeśli w tym czasie nie były w przedszkolu)

Dla dzieci 4-letnich oraz chętnych 5-latków proponujemy wykonanie zadania:

2c2844099c96b4f788bf60b28ff29d61

Dziewczynka z parasolem-zadanie

Chłopiec z parasolem-zadanie

MIŁEGO DNIA :)

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

PIĄTEK- 20 LISTOPADA

WITAMY WAS CIEPŁO, WIEWIÓRECZKI :)

Na początek dnia zachęcamy do powtórzenia piosenki „Deszczyk kapu, kap”.

A teraz posłuchajcie wiersza o „Deszczowym koniku”:

Spróbujcie odczytać wyrazy zapisane na kroplach deszczu, wskażcie i nazwijcie pierwsze litery w wyrazach:

Kropelki-wyrazy

Zapraszamy Was teraz do deszczowej zabawy, przygotujcie worek na śmieci lub reklamówkę foliową :)

Dla dzieci 5-letnich, które odebrały karty pracy proponujemy na dziś zadanie z części drugiej (zimowej) str. 15,16,17, 18

oraz utrwalenie litery D w formie karty pracy:

Litera D

Dla dzieci 4-letnich oraz chętnych 5-latków proponujemy wykonanie zadania:

Litera D

Policz i pokoloruj

Spróbujcie określić wzory na kaloszach używając liczebników porządkowych- pierwsza para kaloszy ma wzór prostokąty, druga para kaloszy ma wzór …… itd.

Możecie też odpowiedzieć na pytania:

  • Która z kolei para kaloszy ma wzór trójkąty ( druga)
  • Która z kolei para kaloszy ma wzór serca?
  • Która para kaloszy ma wzór koła?
  • Która para kaloszy ma wzór prostokąty?
  • Która para kaloszy ma wzór kwadraty?

kalosze-wzory

Na koniec proponujemy wykonać zabawę badawczą. Potrzebne będą:

  • Naczynie przezroczyste wypełnione wodą
  • Przedmioty tj. korek, łyżeczka metalowa, spinacz, agrafka, gwóźdź, plastelina, papier.

Sprawdźcie, co pływa, a co tonie :)

KARTKA

20201119_183427

KULKA PLASTELINY

20201119_183559 

A CO JEŚLI Z KULKI ZROBIMY ŁÓDKĘ I POWOLI POŁOŻYMY NA WODĘ? WTEDY NIE TONIE :)

20201119_183632

ŚRUBA

20201119_183506

ŁYŻECZKA

AGRAFKA

20201119_183521

SPRAWDŹCIE, CZY U WAS BĘDZIE DZIAŁO SIĘ PODOBNIE. ZASTANÓWCIE SIĘ, DLACZEGO ŚRUBKA, ŁYŻECZKA, AGRAFKA OD RAZU ZATONĘŁY. POWODZENIA :)

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

PONIEDZIAŁEK- 23 LISTOPADA

Witamy Was ciepło Wiewióreczki!

Na początek dnia posłuchajcie wiersza J. Brzechwy „KATAR”:

Musimy pamiętać o tym, że przenoszeniu wirusów i bakterii możemy zapobiec dbając o zasady higieny  (używanie chusteczek jednorazowych, zasłanianie buzi podczas kaszlu i kichania, częste mycie rąk).

original

Możecie przy okazji utrwalić sobie wierszyk, którego uczyliśmy się w przedszkolu:

Kiedy bierze Cię ziewanie,

Katar albo też kichanie.

Zasłoń usta rączką swoją,

Przecież inni obok stoją.

Posłuchajcie teraz zagadek dotyczących dbania o higienę i spróbujcie podać ich rozwiązanie:

Zastanówcie się teraz i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie:

Co zrobić, aby być zdrowym?

Na pewno wymieniliście wiele pomysłów, a teraz spróbujcie określić prawdziwość zdań, odpowiadając prawda lub fałsz.

Może na śniadanie lub kolację przygotujecie kolorową, pełną warzyw kanapkę- na pewno będzie pełna witamin. Może zainspiruje Was gra edukacyjna, zobaczcie 😊

321startDIY-kolorowe-kanapki-dla-dzieci-15

GRA EDUKACYJNA- MISTRZ KANAPKA

Dla dzieci 5-letnich, które odebrały karty pracy proponujemy na dziś zadanie z części drugiej (zimowej) str. 19

Dla dzieci 4-letnich oraz chętnych 5-latków proponujemy wykonanie zadania:

Sylaby higiena- karta pracy

RUCH TO ZDROWIE -Nie zapomnijcie o ćwiczeniach, możecie wykonać kilka ćwiczeń np.

  • przysiady
  • podskoki
  • pajacyki
  • wymachy rąk na lewo/ prawo/ górę/ dół

lub poćwiczyć z piosenką:

MIŁEGO DNIA!

99b619a520d158d8393fc3ea62ceb6ec

 

PrintFriendly and PDF
PolskaHerbGminyPrzygodzice

kpn-logo
przedszkole-wruchu gora_grosza_new gora_grosza_new Czyste powietrze
Edukacja dla Doliny Baryczy

Mały Miś - link