Drogie Dzieci!
ZADANIE I – Posłuchajcie wiersza J.Brzechwy „Przyjście wiosny”. Po wysłuchaniu wymieńcie zwierzęta, które wystąpiły w wierszu.
ZADANIE II- Zabawcie się w „Wiosennych detektywów” i znajdźcie w domu przedmioty w kolorze zielonym. Policzcie je razem z rodzicami i spróbujcie pogrupować wg kategorii (zabawki/ubrania/rośliny itp.)
ZADANIE III- Rozwiąż zagadki, podziel na sylaby słowa, które są rozwiązaniem zagadek i spróbuj wyróżnić w nich pierwsze głoski:
Jak się nazywa ta pora roku, gdy skowronek na niebie śpiewa, kiedy kwiaty rozkwitają wokół i gdy zielenią się listki na drzewach/ wiosna
Jasno i wesoło wszędzie, gdy promieniem świeci z góry. Ponuro i smutno będzie gdy schowa się za chmury/ słońce
Mam czarno-białe ubranie i buty czerwone. Żaby ze strachu aż mdleją, gdy spojrzę w ich stronę/ bocian
Kotki co na drzewach rosną i do wazonu wkładasz je wiosną/ bazie
Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem. I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem/ motyl
Jeszcze wszystko uśpione, jeszcze nic nie rośnie, a on śnieg przebija i mówi o wiośnie/ przebieśnieg
Mówią – że w nim jak w garncu, nieustanna zmiana. Słońce grzeje w południe,mrozek szczypie z rana.
A do tego jeszcze przelatują deszcze!/ marzec
ZADANIE IV– Drodzy rodzice zachęćcie dziecko do narysowania portretu pani Wiosny ; jeśli dysponujecie drukarką – możecie wydrukować kolorowankę.
ZADANIE V– Załóżcie ogródek wiosenny w swoim domu. Można zasiać rzeżuchę lub założyć hodowlę cebuli.
ZADANIE VI – Zabawa z sylabkami – do wydruku
Wiosenne sylaby
ZADANIE VII– Zatańczcie razem do piosenki Majki Jeżowskiej. Piosenka do odsłuchania na oficjalnym kanale Majki:
Wstawaj! To już wiosna…
ZADANIE VIII- Propozycja pracy plastycznej oraz karty pracy:
ZADANIE IX- Ćwiczenie ruchowe:
- Kwiaty rosną- zabawa naśladowcza. Dzieci naśladują kwiaty: przysiad podparty „kwiaty zwiędły”, powolny wyprost do wspięcia na palce- „kwiaty rosną po deszczu”
- Wiosenny masażyk- zabawa relaksująca. Dziecko siedzi w parze z rodzicem lub rodzeństwem, rysują sobie na plecach przedmioty, zjawiska związane z wiosną, np. słońce, lekki deszczyk, wiosenną burzę, motyle. Następnie zamieniają się miejscami.
ZADANIE X– Ewaluacja: Quiz „ TAK-NIE”. Dzieci odpowiadają na pytania podsumowujące wiadomości o wiośnie ( odpowiedź TAK- podnoszą kciuk do góry, odpowiedź NIE-kciuk na dół).
– Kolor zielony to kolor wiosny.
– Wiosną mocniej grzeje słonko.
– Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty.
– Bazie to kotki, które pija mleczko.
– Wiosną spadają z drzewa kasztany.
– Wiosną bocian przylatuje z ciepłych krajów.