Drogie Dzieci!

ZADANIE I – Posłuchajcie wiersza J.Brzechwy „Przyjście wiosny”. Po wysłuchaniu wymieńcie zwierzęta, które wystąpiły w wierszu.

ZADANIE II- Zabawcie się w „Wiosennych detektywów” i znajdźcie w domu przedmioty w kolorze zielonym. Policzcie je razem z rodzicami i spróbujcie pogrupować wg kategorii (zabawki/ubrania/rośliny itp.)

ZADANIE III- Rozwiąż zagadki, podziel na sylaby słowa, które są rozwiązaniem zagadek i spróbuj wyróżnić w nich pierwsze głoski:

Jak się nazywa ta pora roku, gdy skowronek na niebie śpiewa, kiedy kwiaty rozkwitają wokół i gdy zielenią się listki na drzewach/ wiosna

Jasno i wesoło wszędzie, gdy promieniem  świeci z góry. Ponuro i smutno będzie gdy schowa się za chmury/ słońce

Mam czarno-białe ubranie i buty czerwone. Żaby ze strachu aż mdleją, gdy spojrzę w ich stronę/ bocian

Kotki co na drzewach rosną i do wazonu wkładasz je wiosną/ bazie

Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem. I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem/ motyl

Jeszcze wszystko uśpione, jeszcze nic nie rośnie, a on śnieg przebija i mówi o wiośnie/ przebieśnieg

Mówią – że w nim jak w garncu, nieustanna zmiana. Słońce grzeje w południe,mrozek szczypie z rana.
A do tego jeszcze przelatują deszcze!/ marzec

ZADANIE IV– Drodzy rodzice zachęćcie dziecko do narysowania portretu pani Wiosny ; jeśli dysponujecie drukarką – możecie wydrukować kolorowankę.

90260109_595086157739732_2852341622983622656_o

ZADANIE V– Załóżcie ogródek wiosenny w swoim domu. Można zasiać rzeżuchę lub założyć hodowlę cebuli.

7QRk9kuTURBXy82MzQ0NDI4ZC00NzZkLTQ2NGUtOTcwMC0xMDUyMGEyMGU3ODguanBlZ5GVAs0DBwDDw4GhMAE

ZADANIE VI – Zabawa z sylabkami – do wydruku

Wiosenne sylaby

ZADANIE VIIZatańczcie razem do piosenki Majki Jeżowskiej. Piosenka do odsłuchania na oficjalnym kanale Majki:

Wstawaj! To już wiosna…

ZADANIE VIII- Propozycja pracy plastycznej oraz karty pracy:

90751567_3089736677738431_8198057154528149504_o90999727_992569781136802_7718738280308539392_o90544955_227795338598353_4022712806620004352_oZADANIE IX- Ćwiczenie ruchowe:

  1. Kwiaty rosną- zabawa naśladowcza. Dzieci naśladują kwiaty: przysiad podparty „kwiaty zwiędły”, powolny wyprost do wspięcia na palce- „kwiaty rosną po deszczu”
  2. Wiosenny masażyk- zabawa relaksująca. Dziecko siedzi w parze z rodzicem lub rodzeństwem, rysują sobie na plecach przedmioty, zjawiska związane z wiosną, np. słońce, lekki deszczyk, wiosenną burzę, motyle. Następnie zamieniają się miejscami.

ZADANIE X– Ewaluacja: Quiz „ TAK-NIE”. Dzieci odpowiadają na pytania podsumowujące wiadomości o wiośnie ( odpowiedź TAK- podnoszą kciuk do góry, odpowiedź NIE-kciuk na dół).
– Kolor zielony to kolor wiosny.
– Wiosną mocniej grzeje słonko.
– Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty.
– Bazie to kotki, które pija mleczko.
– Wiosną spadają z drzewa kasztany.
– Wiosną bocian przylatuje z ciepłych krajów.

PrintFriendly and PDF
PolskaHerbGminyPrzygodzice

kpn-logo
przedszkole-wruchu gora_grosza_new gora_grosza_new Czyste powietrze
Edukacja dla Doliny Baryczy

Mały Miś - link