TYDZIEŃ 12.04-16.04.2021

W ŚWIECIE TEATRU

Drogie Krasnoludki, w tym tygodniu zapoznamy się z tematyką teatru.

PONIEDZIAŁEK

Wysłuchajcie wiersza:

WIERSZ

Spróbujcie opowiedzieć własnymi słowami o czym był wierszyk. Z czym kojarzy Wam się teatr? Czy odwiedziliście kiedyś takie miejsce? Czy wiesz, że najbliższy teatr w naszej okolicy to Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu? Spójrz jak wygląda.

77 image

Zachęcam Was do obejrzenia bajki o kocie Budziku, który wybiera się do Teatru Lalka w Warszawie, a przy okazji dowiaduje się, jak zachowywać się w takim miejscu.

BAJKA O KOCIE BUDZIKU

Teraz wysłuchajcie zagadek dotyczących teatru. Zobaczymy czy udało Wam się zapamiętać najważniejsze informacje.

ZAGADKI

Karty pracy dla chętnych dzieci:

DORYSUJ PO ŚLADZIE

KARTA PRACY-TEATR

WTOREK

Dziś zapraszam Was do wysłuchania piosenki. Spróbujcie zaśpiewać razem z Fruzią.
Historyjka W teatrze:
1 2  4  6 7 8

Teraz możecie utrwalić swoje wiadomości wykorzystując przygotowane gry edukacyjne. Powodzenia !

https://learningapps.org/view10044432

https://wordwall.net/pl/resource/7118371

Propozycję kart pracy:

Puzzle paskowe

Liczymy do 5

ŚRODA

Kochane Krasnoludki, zapraszam Was do wysłuchania wiersza Teatr liczb:
Proszę policzcie teraz przedstawione poniżej elementy, nazwijcie je.
image333rrrttt
W celu utrwalenia cyfr 1 i 2 zachęcam do wykonania karty pracy.
Proszę powiedzcie mi czy wiecie co to za postać? Zgadza się, to Królewna Śnieżka. Możecie obejrzeć przedstawienie teatralne opowiadające o jej historii.
99999

https://www.youtube.com/watch?v=A9kAYXKyfmA

Teraz utrwalimy sobie nazwy dni tygodnia razem z siedmioma krasnoludkami:

 

liczby karta pracyliczby 1,2 karty pracy

CZWARTEK

Drogie Krasnoludki pamiętacie jak nazywa się lalka umieszczana na kiju wykorzystywana w teatrze? Tak, zgadza się to kukiełka.
llll

Dziś zachęcam Was do stworzenia kukiełek – pszczółek. Każda pszczółka będzie musiała przylecieć do odpowiedniego kwiatka. Miłej zabawy.

777

Pszczółki samogłoski

Karta pracy dla chętnych:

dorysuj-po-sladzie-31

PIĄTEK

Kochane Krasnoludki dziś proszę Was o przypomnienie sobie dobrze znanej Wam piosenki.
Karta pracy :

Do zobaczenia  w poniedziałek !


TYDZIEŃ 06.04-09.04.2021

TEMAT- WIOSNA NA WSI

WTOREK

Drogie Krasnoludki czy rozpoznajecie to zwierzę? Jak się ono nazywa?

image

Czy znacie jeszcze jakieś inne zwierzęta, które mieszkają na wsi? Popatrzcie na obrazek i wymieńcie przedstawione na nim zwierzęta, rytmicznie podzielcie ich nazwy na sylaby.

4

Słuchanie wiersza (czytanego przez rodzica)

 „Nasza krowa”

Nasza krowa – Łaciata

 oraz ja – mała Anka

przyszłyśmy razem na świat

kiedyś, pewnego ranka.

 Dziś rocznica urodzin,

więc mama mi naprędce

  naprzyszywała łatek

na balowej sukience.

Ze mnie wciąż jeszcze dziecko,

 nieraz próżna ma głowa,

a ona już dorosła,

 poważna pani krowa.

 Jesteśmy – spójrzcie na nas!

– podobne, bo łaciate

. Obie mamy na sobie

po tyle łat co latek

Rozmowa na temat wiesza

Rodzic wyjaśnia dziecku trudne wyrażenia i zwroty (rówieśniczki, próżna głowa, poważna)

Odpowiedzcie na pytania:

– Dlaczego Ania i Łaciata są rówieśniczkami?

– Po ile lat mają Ania i Łaciata? (tyle ile łat)

Co nam daje krowa?

9

Przeczytajcie samogłoski na łatach krowy.

8

Chętne dzieci mogą pokolorować obrazek.

7

ŚRODA

Zapraszam Was do ćwiczeń buzi i języka ze zwierzątkami z wiejskiego podwórka.

image

Wysłuchajcie piosenki.  Spróbujcie wymienić zwierzątka, które słyszeliście.

 Nazwijcie zwierzątka i ich dzieci:

0 6 8 9

Wczoraj dowiedzieliście się co daje nam krowa. Z poniższych obrazków dowiecie się co otrzymujemy od innych zwierząt żyjących na wsi.

12

15

13

Posłuchajcie tych odgłosów, wskażcie palcem zwierzątko, które słyszycie.
Karty pracy dla chętnych dzieci:

karty pracy wieś

CZWARTEK

Posłuchajcie wierszyka i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

image

Teraz policzcie ile jajek zniosły kurki:

3

8888 000

Propozycje ćwiczeń ruchowych:

4 5 8obraz

Przeczytajcie jak nazywają się kurki mieszkające w kurniku:

0

Wskaż właściwy cień:

99

677

8990

000000

PIĄTEK

Posłuchajcie wierszyka, postarajcie się odgadnąć jakie odgłosy wydają przedstawione w wierszyku zwierzęta, naśladujcie je. Waszym zadaniem będzie też zapamiętanie w jakich domkach mieszkają zwierzątka.
Sprawdzimy teraz czy uda Wam się rozpoznać domy zwierząt. Wskażcie paluszkiem właściwy domek, nazwijcie go.
aa aaaa ddd ssss
Wskażcie proszę co tu nie pasuje?
dddf
Policzcie zwierzątka:
fff

29.03. – 2.04. 2021r.

Temat: Wielkanoc

zając-3655183219

PONIEDZIAŁEK

Wysłuchajcie wiersz:

W wielkanocnym koszyczku, przystrojonym pięknie,
kłóciły się pisanki o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać tuż obok rzeżuchy,
zielonej i puszystej jak miękkie poduchy.
Wtem do akcji wkroczył cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę, przerwał spór pisanek.
Rozmowa na temat wiersza.
 − Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?
 − O co się kłóciły?
− Jak skończył się spór?
Wspólnie z rodzicami zaśpiewajcie piosenkę znaną Wam z przedszkola
Chętne dzieci mogą wykonać kartę pracy s.9 Dokończ rysować pisankę. Pokoloruj rysunek

WTOREK

Drogie Krasnoludki dziś przygotowałam dla Was następujące propozycje 😊

zając

  • Zachęcam do wysłuchania piosenki ,,Skacze zając” znajdującej się pod tym linkiem.

PIOSENKA- ZNAKI WIELKANOCNE

  • Ćwiczenia logopedyczne

Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dziecko je naśladuje.

  • Jajko – dziecko otwiera i zamyka wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
  • Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując dmuchanie na gorące jajko.
  • Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a następnie przelicza kolejne jajka (zęby), używając liczebników porządkowych w zakresie 5.

 

  • Zabawa dydaktyczna – Wielkanocne zwyczaje.

Rodzic czyta dziecku zdania o świętach wielkanocnych. Jeżeli zdanie jest prawdziwe dziecko podskakuje, jeśli fałszywe tupie nogą.

  • W koszyczku wielkanocnym znajduje się cukrowy osiołek.
  • Pisanki to kolorowe jajka.
  • Święta wielkanocne obchodzone są jesienią.
  • Z jajek wykluwają się kurczaczki.
  • Przed świętami robimy porządki.
  • Ozdabianie jajka.
    • Rodzic wraz z dzieckiem w dowolny sposób ozdabia ugotowane wcześniej jajko.

Chętne dzieci zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego o tradycjach wielkanocnych:

FILM EDUKACYJNY- TRADYCJE WIELKANOCNE

ŚRODA

Dziś przypomnimy sobie co wkładamy do koszyczków wielkanocnych.

Święconka

autor: Dorota Rozwens

Wracam z mamą dziś z kościoła
i koszyczek dumnie niosę,
bo w koszyku ze święconką
same smakołyki – proszę!

Jest tu:

baranek cały z cukru,
babka, co lepi się od lukru,
biała kiełbasa, z masełkiem dzbanek,
sól, kromka chleba i pięć pisanek.
Są tutaj także kurczaczki z waty,
czekoladowy zając od taty.
Do dekoracji borówki, bazie –
są pod serwetką skryte na razie.
Co ze święconką w domu się stanie?
Zjemy ze smakiem ją na śniadanie.

88

Teraz spróbujcie samodzielnie nazwać produkty, które powinny znaleźć się w koszyczku, podzielcie nazwy na sylaby :)

image

Jeśli chcecie możecie utrwalić wiadomości wykorzystując takie karty pracy:

Królik-niosący-pisankę-samogłoski

KARTA PRACY- POKOLORUJ

ĆWICZENIE GRAFOMOTORYCZNE

CZWARTEK

Dziś mam dla Was propozycję przygotowania zajączka wielkanocnego.
Poniżej znajdziecie szablon do wycięcia, po odpowiednim złożeniu otrzymacie taki efekt :) Zajączka możecie dowolnie ozdobić: pokolorować, pomalować albo wykleić papierem lub bibułą.

Zajączek szablon

image
Proszę przeczytajcie jakimi pisankami żongluje kurczaczek :)
obraz
Wskaż koszyczek w którym jest najwięcej pisanek
obraz3

PIĄTEK

Obejrzyjcie ilustracje a następnie posłuchajcie wierszyka:

image

Poćwiczcie buzie z zajączkiem:

3

4

5

6

9

PrintFriendly and PDF
PolskaHerbGminyPrzygodzice

kpn-logo
przedszkole-wruchu gora_grosza_new gora_grosza_new Czyste powietrze