TYDZIEŃ 12.04-16.04.2021

W ŚWIECIE TEATRU

Witamy Was w kolejnym tygodniu nauki zdalnej.

Ten tydzień poświecimy przede wszystkim  tematyce związanej z teatrem.

PONIEDZIAŁEK

Posłuchajcie wiersza ,, Po co jest teatr?”

WIERSZ J.KULMOWEJ „PO CO JEST TEATR?”

A teraz zapraszamy Was do obejrzenia filmu ,, Jak powstaje spektakl teatralny?”

Spójrzcie na ilustracje- odczytajcie.  Bez tego, co tam widzicie nie mogłoby być teatru.

TEATR-maski-teatralne-1 TEATR-oświetlenie-1 TEATR-scena-teatralna-1

TEATR-widowania-1TEATR-kostiumy-i-rekwizyty-1TEATR-kurtyna-1TEATR-aktorzy-1TEATR-bilety-1

 

W teatrze nie tylko występują aktorzy, ale jak się okazuje swoje wielkie role odgrywają również lalki. Możemy wśród nich wyróżnić kilka typów lalek, do których na pewno zaliczymy: marionetki, kukły, jawajki, pacynki. Dodatkowo grę aktorów mogą zastąpić rożne sylwety ludzi, zwierząt, a nawet budynków, które wykorzystywane są do teatru cieni.

A więc możemy być w teatrze m.in.:

– lalek

– cieni

– żywego aktora

aa TEATR-CIENI-1 TEATRZYK-SZKOLNY-LUB-PRZEDSZKOLNY-1

Popatrzcie i spróbujcie odczytać, jakie lalki mogą grać w teatrze:

LALKI-TEATRALNE-jawajka-1 LALKI-TEATRALNE-kukiełka-1 LALKI-TEATRALNE-marionetka-1 LALKI-TEATRALNE-pacynka-1 LALKI-TEATRALNE-sylwety-do-teatru-cieni-1

Karta pracy część 4 str.18

Karta pracy Czytam, piszę, liczę str.81

WTOREK

Edukacja muzyczna

Posłuchajcie piosenki ,,Magiczne miejsce”

PIOSENKA MAGICZNE MIEJSCE

Możecie próbować śpiewać.

Karta pracy część 4 str.20

Wy też byliście aktorami, kiedy wystawialiście ,, Czerwonego Kapturka” dla Babci i Dziadka.

Teraz możecie obejrzeć  ,,Opowieść o Innym Czerwonym Kapturku”

OPOWIEŚĆ O INNYM CZERWONYM KAPTURKU

Zapoznanie z literą h małą i wielką, drukowaną i pisaną.
Zachęcamy Was do ćwiczeń z poznaną literą – karty pracy str,15,16,17 oraz ćwiczeń w czytaniu str.>14

ŚRODA

Edukacja przyrodnicza

Dzisiaj dowiecie się jak zbudowany jest kwiat.

Zapraszamy Was do posłuchania  ,, Jak zbudowany jest kwiat. Historia żółtego tulipana”

Praca plastyczna ,, Tulipanowa łąka”

Co nam będzie potrzebne:

– kartka

– farby i pędzel

– widelec ( może być jednorazowy)

Jak wykonać pracę?

  1. Namalujcie trawę oraz  kilka dłuższych łodyg i liści.
  2. Teraz możecie moczyć w farbach widelec i odciskać kwiaty.
  3. Im więcej ,,widelcowych” tulipanów odciśniecie, tym piękniejsza będzie Wasza tulipanowa łąka. Jeśli chcecie możecie namalować niebo i słońce.

KKKK

Pochwalcie się swoimi pracami przesyłając je na adres mailowy przedszkola: przedszkole3d@wp.pl

CZWARTEK

Edukacja matematyczna

Dziś utrwalimy sobie umiejętność dodawania, odejmowania i stosowania znaków <, >, =

Karta pracy część 4 str. 19, 21

Zabawy dla Mądrej Sowy- przygotowałyśmy dla Was gry matematyczne. Jeśli macie ochotę zapraszamy do zabawy.

GRY MATEMATYCZNE

JAK GRAĆ

,, Wyrzuć pająka”

WYRZUĆ PAJĄKA

,, Wyrzuć ducha”

WYRZUĆ DUCHA

,, Wyrzuć potwora”

WYRZUĆ POTWORA

Dodatkowe karty pracy

  1. Odszukaj właściwy cień.

ODSZUKAJ WŁAŚCIWY CIEŃ

2.Zaprowadź dzieci na miejsca zgodnie z kodem .

ZAPROWADŹ ZGODNIE Z KODEM

Teraz zapraszamy Was na spotkanie z ,, Jasiem i Małgosią”- teatr lalek

 Zachęcamy Was do aktywności ruchowej na świeżym powietrzu.

PIĄTEK

Edukacja językowa

Dzisiaj zapraszamy Was do obejrzenia i wysłuchania opowiadania ,, Bardzo ważna rola”

Odpowiedzcie na pytania:

  1. Co postanowiły starszaki?
  2. Jaką rolę miała grać Zosia, siostra Michała?
  3. O czym było przedstawienie?
  4. Czy Michał rozpoznał na scenie swoją siostrę?
  5. Jaką rolę grała Zosia?

Zapamiętajcie, że w przedstawieniu każda, nawet najmniejsza rola jest ważna. Bez niej całe przedstawienie nie mogłoby się odbyć.

Możecie teraz gestami przedstawić jakąś postać z bajki, a Rodzice lub Rodzeństwo  rozpoznać, kto to jest.

Karta pracy,, Ballerina”- zakodowany obrazek- utrwalenie cyfr i nazw kolorów w języku angielskim.

KARTA PRACY BALLERINA

Na zakończenie proponujemy obejrzeć  ,, Calineczkę”- teatr cieni, a potem wykonać kartę pracy.

TEATR CIENI CALINECZKA

Karta pracy Czytam, piszę , liczę str. 80- utrwalenie litery h.

DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK :)


TYDZIEŃ 06.04- 09.04.2021

1232-2989

TEMAT- WIOSNA NA WSI

WTOREK

Witamy Was Drogie Sówki

W tym tygodniu porozmawiamy sobie o wiośnie na wsi.

Zapraszamy Was do obejrzenia filmu o zwierzętach na wiejskim podwórku. Rozwiążcie też zagadki, które są na końcu.

Pytania do filmu:

  1. Jakie zwierzęta możemy spotkać na wiejskim podwórku?
  2. Co nam dają te zwierzęta?

Spróbujcie naśladować odgłosy zwierząt z filmu( krowa, koń, świnia, kura, kogut, koza….)

Karta pracy  Czytam, piszę, liczę str. 76, 77

Karta pracy część 3 str. 90,91

Łamigłówki dla mądrej główki:

  1. Zaprowadź zwierzęta na farmę tak, aby zjadły trawę.
  2. Zaprowadź zwierzęta na farmę zgodnie z zamieszczonym kodem.
  3. Wytnij zwierzęta i układaj na różne sposoby ( kogut, kura, królik, koza, świnia, kurczak itd.), dobieraj w pary…
  4. Przypatrz się śladom zwierząt( karta ślady zwierząt wiejskich), a następnie dopasuj ślady do zwierzęcia ( karta- Dopasuj ślady do zwierzęcia. Połącz linią).

Karty-1

Karty-2

Karty-3

Karty-4

Karty-5

ŚRODA

Posłuchajcie piosenki ,, Na wiejskim podwórku”

 Odpowiedzcie na pytania:

  1. Co dzieje się na podwórku już od świtu?
  2. Jakie zwierzęta robią ten hałas?
  3. Jakie głosy wydaja zwierzęta?
  4. Kiedy na podwórku jest trochę ciszej?

Karta pracy część 3 str. 87, 89

Zachęcamy do wykonania składanek wyrazowych:

SKŁADANKI WYRAZOWE

Edukacja plastyczna– ,, Kaczuszka”

Co nam będzie potrzebne:

– trzy żółte kółeczka( dwa mniejsze, jedno większe)

– trzy czerwone kółeczka -wielkość taka sama jak żółte mniejsze

– klej

– kartka papieru biała lub kolorowa

Jak wykonać pracę:

– wszystkie kółeczka  oprócz jednego małego  żółtego trzeba złożyć na pół

– naklejcie na kartkę wg wzoru

– dorysujcie kaczuszce oko

Gotowe!  Jeśli chcecie możecie dołożyć chmurki.

J

CZWARTEK

Edukacja matematyczna

Praca z kartą ćwiczeń część 3 str. 88

Zabawa matematyczno- językowa -Rozwiąż szyfr

 Karta pracy ,, Szyfr”

KARTA PRACY- SZYFR

 Spróbujcie naśladować odgłosy odszyfrowanych zwierząt.

 A teraz możecie fajnie się pobawić i dowiedzieć się jeszcze wielu ciekawych rzeczy o życiu na wsi i utrwalić to, co już wiecie.

NA WSI ZABAWY

Łamigłówki dla mądrej główki:

  1. Zwierzęta pozostawiły ślady na ścieżce. Powtórz wzór ….

KARTA PRACY ŚLAD

2. Połącz obrazki, których nazwy się rymują.

KARTA PRACY- RYMY

PIĄTEK

Edukacja językowo- przyrodnicza

Popatrzcie na ilustracje w kartach pracy część  3 str.92. Spróbujcie opowiedzieć , co robią ludzie na wsi wiosną.

Wiosna to taki czas, kiedy cała przyroda budzi się do życia. Ludzie na wsi mają dużo pracy na polach i w ogrodach. To, co wiosną posadzą lub wysieją, da plony w okresie lata i jesieni. Będą z tych plonów też zapasy na czas długiej zimy.

Karty pracy część 3 str. 92- 96

Na chwilę relaksu odgłosy do posłuchania:

ODGŁOSY ZWIERZĄT

Spróbujcie posadzić cebulę i dbajcie o nią podobnie jak w przedszkolu ( trzeba jej zapewnić światło i wodę). Za parę dni będziecie mogli zjeść pyszny i bogaty w witaminy szczypiorek.

KARTY PRACY:

CZYTAM ZDANIA

PISANIE PO ŚLADZIE 1

PISANIE PO ŚLADZIE 2


 

zając-3655183219

TYDZIEŃ 29.03- 02.04.2021 

TEMATYKA: WIELKANOC

PONIEDZIAŁEK

,,Zwyczaje i zabawy wielkanocne”

Poznaliście już trochę zwyczajów związanych z Wielkanocą.

Dziś obejrzyjcie sobie film o zwyczajach i zabawach ludowych związanych z Wielkanocą

Zwyczaje wielkanocne

A teraz możecie wykonać kartę pracy

Karta pracy: Wypełnij pisankę szlaczkiem i kolorami

KARTA PRACY- WYPEŁNIJ PISANKĘ

Dodatkowo wypełniamy Karty pracy cz.3 str.72- 82

WTOREK

Posłuchajcie piosenki ,, Koszyczek dobrych życzeń”

Opowiedzcie swoim bliskim co znajdowało się w koszyczku i co spełniał ten koszyczek.

Mamy dla Was wielkanocną grę Superoko. Możecie zagrać z Rodzicami lub Rodzeństwem. Powodzenia!

 GRA SUPEROKO

Karta pracy: Wielkanocna pisanka- Pokoloruj wzory zgodnie z instrukcją

 POKOLORUJ WZORY ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ

ŚRODA

Wiecie już, że obok pisanek i zajączka z Wielkanocą kojarzy się też baranek- cukrowy lub z masła.

A teraz możecie zrobić śmiesznego baranka

Co będzie potrzebne:

– serwetka ażurowa

– biały papier

– nożyczki

– klej

– kredki lub pisaki

Jak zrobić:

– naklej delikatnie serwetkę na kolorową kartkę

– z białego papieru wytnij główkę baranka- możesz poprosić o pomoc-  oraz nogi

– doklej oczy i dorysuj nos

– doklej od spodu nóżki – baranek gotowy!

44

 Poproście również rodziców o przeczytanie wiersza:

WIELKA NOC

Wielka Noc to zmartwychwstanie

to miłość i pojednanie,

to rodzina wokół stołu zebrana,

to buzia dziecka roześmiana już od rana.

To palemki, pisanki, masełko, baranek,

to serwetki białe i wyprasowane,

to mama w kuchni, która krząta się od rana,

by na stole zagościły wielkanocne dania.

oraz wykonajcie kartę pracy:

10 RÓŻNIC KARTA PRACY

CZWARTEK

Dziś zabawimy się w liczenie. Przygotowałyśmy dla Was zaczarowany obrazek. Jeśli dobrze rozwiążecie zadania uda Wam się go odczarować. Zapraszamy do zabawy. Powodzenia!

Karta pracy:  Wielkanocne obliczenia- dodawanie i odejmowanie

KARTA PRACY-LICZENIE

Zachęcamy do ćwiczeń w pisaniu:

PISANIE WYRAZÓW 1

PISANIE WYRAZÓW 2

PISANIE WYRAZÓW 3

oraz ćwiczeń w czytaniu:

CZYTAM ZDANIA 1

CZYTAM ZDANIA 2

PIĄTEK

Posłuchajcie  wielkanocnej bajeczki

Bajka o pisankach
Agnieszka Galica

Zniosła Kura cztery Jajka. – Ko-ko-ko – zagdakała zadowolona – leżcie tu cichutko, to nikt
was nie znajdzie – i poszła szukać ziarenek na podwórku.
Ale Jajka, jak to Jajka, myślały, że są mądrzejsze od kury, i zamiast leżeć cichutko, turlały się
i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je Kot.
− Miau – powiedział, przyglądając się Jajkom – cztery świeżutkie Jajka, będzie z was pyszna
jajecznica, miau!
− Nie, nie, nie! – trzęsły się ze strachu Jajka – nie chcemy skończyć na patelni.
− Ale co robić, co robić? – postukiwały się skorupkami.
− Ja uciekam – zawołało pierwsze Jajko i poturlało się przed siebie – nie dam się usmażyć!
A po chwili wróciło, wesoło podśpiewując: Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie
zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
− Co się stało, co się stało? – dopytywały się pozostałe Jajka.
− Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i teraz nie jestem już zwyczajnym Jajkiem, tylko
wielkanocną pisanką.
− Drugie Jajko nie zastanawiało się długo, poturlało się tak szybko, jak umiało, by po chwili
wrócić i zaśpiewać grubym głosem: To nie jajko tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł.
I rzeczywiście, Jajko wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.
I ja też i ja też – wołało trzecie Jajko, turlając się wesoło.
− Ciekawe, co ono wymyśli? – zastanawiały się Jajko – Biedronka, Jajko – Tygrys i Jajko –
Jako? I wtedy właśnie wróciło trzecie, całe zieloniutkie, śmiejąc się i popiskując. Jestem żabka,
każdy to wie, czy ktoś zieloną żabkę zje? – Nie!
− Jajko – Biedronka, Jajko – Tygrys i Jajko – Żabka były z siebie bardzo zadowolone. Tylko
czwarte leżało i trzęsło się ze strachu.
− Pośpiesz się – mówiły kolorowe Pisanki do czwartego Jajka – bo będzie za późno. I właśnie
wtedy nadszedł Kot.
− Czy ja dobrze widzę? Zostało tylko jedno Jajko? – mruczał niezadowolony – trudno, zrobię
jajecznicę tylko z jednego Jajka – i pomaszerował do kuchni po patelnię.
Czwarte Jajko trzęsło się ze strachu tak bardzo, że aż zaczęła pękać na nim skorupka.
− Ojej, ojej, ratunku! – wołały przestraszone Pisanki – teraz już na pewno zrobi z ciebie
jajecznicę.
− Trach, trach, trach – pękała skorupka na czwartym Jajku, aż pękła na drobne kawałki i…
wyszedł z niej malutki, puszysty, żółty kurczaczek.
Otrzepał piórka, pokręcił główką i wytrzeszczył czarne oczka, przyglądając się kolorowym
pisankom. Po chwili podreptał w kierunku cukrowego Baranka, popiskując cichutko:
Wielkanocna bajka – wyklułem się z jajka.
Już cukrowy Baranek czeka na mnie od rana.
A w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku.

Rozmowa na temat opowiadania:

Ile jajek zniosła kura?

Dlaczego jajka uciekły?

Wielkanocne rozrywki umysłowe:

DYKTANDO GRAFICZNE

WIELKANOCNA KRZYŻÓWKA

 

 

PrintFriendly and PDF
PolskaHerbGminyPrzygodzice

kpn-logo
przedszkole-wruchu gora_grosza_new gora_grosza_new Czyste powietrze